Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikea narsku, Markku 35, avautuu hesarissa, lue!

Vierailija
26.06.2012 |

http://www.hs.fi/elama/N%C3%A4in+ajattelee+narsisti/a1340531647897

Mieleeni tuli lähinnä yksi sana: Luuseri. Siis mies elää naisten rahoilla ja kuvittelee, että se on okei, koska nainen saa häneltä rakkautta, tai siis "rakkautta" koska empatiaahan Markku ei tunne, tuskin siis rakkauttakaan.

Jutussa hän kertoo tutustuneensa naiseen, joka on myös narsisti ja jonka kanssa käydyt nettikeskustelut eivät kestä päivänvaloa. Hyi saasta, mitähän keskusteluissa oikeasti jutellaan?!

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko todella että perheessä sisäruksilla olisi sama kasvatus??

Esikoinen kasvatetaan eri tavalla kuin keksimmäinen, puhumattakaan kuopuksesta. Naurettavaa ajatella että lapsilla perheessä olisi sama kasvatus :D

Vierailija
42/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuossa on mennyt vähän puurot ja vellit sekaisin. Narsismi ja psykopatia (epäsosiaalinen persoonallisuus) menevät joskus päällekkäin, mutteivat ole ollenkaan sama asia.

Narsisti ei tappele kadulla, joudu putkaan, rehentele manipulaatiotaidoillaan tai elä yhteiskunnan siivellä. Psykopaatti voi sen sijaan hyvinkin tehdä.

Mielestäni tuo mies on tuon tekstin perusteella psykopaatti eikä narsisti. Mutta minähän en häntä henkilökohtaisesti tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen on esi­tet­ty syn­ty­vän vi­nou­tu­nees­ta vuo­ro­vai­ku­tus­suh­tees­ta, ku­ten rak­kau­det­to­mas­ta tai ra­jat­to­mas­ta kas­va­tuk­ses­ta. Erään teo­rian mu­kaan se joh­tuu ai­vo­jen lim­bi­sen jär­jes­tel­män häi­riös­tä.

Vierailija
44/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. en usko pyytettömään rakkauteen ihmisten välillä. (aidoin rakkaus on ehkä vanhempien ja lasten välillä)

Vierailija
45/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä se aiheuttaa kärsimystä. Sisäinen tuska on kauheampi kuin mitä pystyy toisten lypsämisellä kannattelemaan. Toki poikkeuksiakin on. Mutta suurimmalla osalla narsisteja on sisällä iso haava ja tyhjyys, pudotus armoton, kun viritykset eivät toimi. Vimma syyttää muita, ulkoistaa kaikki, johtuu just siitä sisäisestä kivusta.

Vierailija
46/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko todella että perheessä sisäruksilla olisi sama kasvatus?? Esikoinen kasvatetaan eri tavalla kuin keksimmäinen, puhumattakaan kuopuksesta. Naurettavaa ajatella että lapsilla perheessä olisi sama kasvatus :D

Varmasti olen kasvattanut kaikkia kolmea lastani hieman eri tavoin, johtuen lähinnä heidän luonne-eroistaan. Väitän, että silti olen opettanut heille sekä puheen että esimerkin avulla samoja asioita toisten ihmisten kohtelemisesta, empatiasta, elämästä ja sosiaalisesta kanssakäymisestä yleensä.

Siinä, missä poikani ovat olleet helppoja kasvatettavia, osoittaa 3-vuotias tyttäreni suorastaan uskomatonta manipulaatiokykyä ja -halua. Olemme mieheni kanssa joutuneet ottamaan todella tiukan kasvatusotteen, jotta lapsi ei saa sellaista käsitystä, että toisten ihmisten manipulaatio ja pompottaminen on jotenkin hyväksyttävää, ja että se onnistuu. Jos tyttärestäni silti kasvaa narsisti, väitän, että kotikasvatuksella ei ole siihen mitään osuutta. Kotoa hän ei ole siihen saanut mallia tai mahdollisuutta.

Vierailija
47/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosina on ollut pari henkirikosta, joiden tekijät on todettu narsistisiksi. Lukekaa niiden esittämitä puolusteluja teoilleen ja tajuatte, mitä se oikeasti tarkoittaa.

"Markku 35" :D :D :D Vuoden vitsi ja wannabe.

Luuletko tosiaan, että KAIKKI narsistit tappavat (Valjakkala)? Sanotaan, että yksi sadasta ihmisestä on narsisti. Kai ymmärrät, että jos oikeasti sellainen lössi suomalaisia olisivat kaikki murhaajia, niin meitä ei olisi täällä kovin montaa jäljellä.

Eli siis on olemassa paljon narsisteja, jotka tyytyvät manipulointiin ja henkiseen väkivaltaan.

Opettele lukemaan. Sanoin, että niiden esittämät puolustelut teoilleen ovat aitoja narsistien tekstejä toisin kuin tämä HEsarin wannabe-roska. En mitään muuta.

Vierailija
48/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa "pikku prinssi" nostetaan jalustalle perheen tyttöjen kustannuksella. (Voi toki olla myös päinvastoin, mutta enemmän olen nähnyt juurikin näitä poikien ihainnoijia.)

Vierailija
49/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Breivik on tyypillinen esimerkki patologisesta narsistis-psykopaattisesta miestyypistä. Eihän se mielisairaus ole, mutta ajatukset nyt muuten vain omista kyvyistä ja olemuksesta ovat täysin vääristyneitä.

Persoonallisuushäiriöiset ovat oikeasti niitä pahimman luokan hulluja, vaikkeivat lain silmissä mielisairaita olekaan.

Vierailija
50/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta Markun juttu kuulosti hyvinkin tutulta.

Uskon että jokaisella ihmisillä on salaisia ajatuksia siitä miten on älykkäämpi kuin toiset, miten itsellä on parempi ja fiksumpia ajatuksia kuin troisilla ja miten saa ihmiset manipuloitua tekemään niinkuin haluaa.

Manipuloinnin osaa osaa 3 vuotias laiskin, huutaa niin kauan että saa periksi, jos se toimii. Nopeasti oppii myös kysymään ensin lupaa äidiltä ja uudestaan isältä.

Jokainen meistä osaa manipuloida, jokainen meistä on salaa älykäämpi kuin muut. Narsistin ihmisiestä tkee se miten näitä taitoja käyttää ja tunteeko empatiaa.

Mies jonka kanssa seurustelin oli hurmaava alussa. Sen jälkeen paljastui alkoholiongelma ja väkivalta minua kohtaan.

Narsisti pystyy teeskentelemään vuosia saadkaseen mitä haluaa. Tähän ei moni normaali ihminen sitten enää pystykkään kun puhutaan parisuhteesta. Kuinka moni täällä "minäkin olen narsisti" huutelijoista pystyy oikeasti vuosi teeskentelemään toiselle jotain muuta kuin on tuntematta syyllisyyttä?

Onko täällä ihmisiä jotka voivat tietoisesti tahtoen eristää oman kumppaninsa, rakkautensa kohteen kaikista ihmisistä ja haluta tälle pahaa? Haluaa hallita toista ihmistä jonka on saanut rakastumaan itseensä? Kuvittelee että parisuhteessa pitää vangita, hallita, kiristää?

Tekee kaiken tämän tietoisesti ja laskelmoidusti? Ei osaa rakastaa, osaa vain omistaa ja ajatus rakkaudesta on naurettava ja lapsellinen. Hienoa, sitten varmasti olet narsisti.

Markun tapauksessa löytyy paljonkin yhtymäkohtia exään. Kamalinta on se että pitää itseään jotankin parempana ihmisenä, toiset on kuin muurahaisia jotka voi talloa jalkoihin kun niiden tehtävä on täytetty. Minkäänlaista sääliä, empatiaa tai rakkautta ei niitä kohtaan tunneta.

Narsistit eivät ole erikoisia ihmisiä, he ovat ennen vanhaan heitä sanottiin psykopaateiksi. narsistilla ja ihmisen normaaleilla narsistisilla piirteillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Nämä ovatkin asioita joita narsistien ja Markunkin on vaikea ymmärtää...

Joskus jopa inhoan sitä kun "en tunne kunnollista syyllisyyttä". Tunnen esim. sillä tasolla, että tajuan miten helkutin pahalta itsestäni tuntuisi jos minulle tehtäisiin jotain pahaa...mutta "en osaa asettua toisen ihmisen asemaan" (paitsi esim. nyt pahat tekoni otti mua sydämestäni, kun ajattelin). Olen kuitenkin "valinnut" olla hyvä. Yritän selittää: Osaan olla empaattinen järjelläni, mutta en oikein tunteillani.Enkä siis väitä olevani narsisti, mutta väitän että jotain "sekopäisyyttä" on tarttunut isästäni minuun. (Inhoan kuitenkin isääni niin palojn että olen aika vähän hänen kanssaan tekemisissä). Minusta tuntuu, että olisin ihan hyvin voinut "valita" olevani isäni kaltainen. Tiedä häntä.

Tunnistan, että jotain "vikaa" ja sekavuutta on tunne-elämässän.

Psykopaatti ja narsismi on kuitenkin eri asia. Mun isällä on asosiaalinen persoonallisuushäiriö, kuten myös tuo narsisimi. Sekä epävakaa että epäluuloinen.

Vierailija
51/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markku kertoo että on alkanut tuntea tunteita uutta naista kohtaan ja miettii moraalisia asioita. Narsisti ei tee niin ja narsismista ei voi parantua. Eli höpö höpö juttu!

Vierailija
52/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pidettyjä ihmisiä tai niitä kiusaajia. Kiusatuista tulee nöyriä, narsisti ei ole nöyrä, ei ole koskaan tarvinnut olla.

Narsistia on nostettu jaustalle pienestä pitäen vanhempien toimesta ja jatskossa on nostanut itsensä yläpuolelle omasta toimesta.

Tämä ei taas tarkoita että vanhemmat jotka kehuvat lastaan, lapsesta tulisi narsisti. Lapsi joka oppii että muut eivät ole samanasrvoisia kuin hän, tulee narsisti. Empatia on synnynnäistä ja sitä voi myäs harjoittaa "miltä sinusta tuntuisi" "haluasitko että itseäsi kiusattaisiin" opetuksilla.

Narsistille on opetettu ettei anteeksi tarvitse pyytää, ei ole väliä miten kohtelee muita ihmisiä. On saanut manipuloitua vanhempansa jo pienestä ja huomaa että se toimii.

Sairaalla tavalla annetaan lapsen ymmärtää ettei ole vastuussa tekemisistään, ei muista ihmisistä.

Lapsi oppii olemaan mieliksi toisille koska huomaa että sillä saavuttaa jotain. Lapsesta tulee ilkeä, paha. Omanedun tavoittelija joka ei tunne empatiaa. Sairas ihminen.

Saattaa olla jokin vika aivoissakin mutta pääasiassa narsistiksi kasvatetaan. Mutta koskaan narsistin vanhemmat ei ole olleet välinpitämättömiä eikä narsisti ole ollut kiusattu, narsisti on päinvastoin saanut aina paistatella muiden palvonnassa.

Olen aika paljon eri mieltä, sillä tunnen diagnosoidun narsistin, jota kiusattiin koulussa ja perheessä oli myös alkoholiongelmia. Hänen sisarensa ei ole narsisti ja kuitenkin heillä oli sama kasvatus, joten teoriasi mättää tässä hiukan.

narskun.

Vierailija
53/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä narsisti usko tommosiin daignooseihin. Narsisti ajattelee olevansa terve ja todella loistava yksilö. Minusta tämä on naistenlehtien höpö höpöä.

Vierailija
54/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin:

"en voi sa­noa ol­lee­ni kos­kaan ra­kas­tu­nut. En tie­dä, mi­tä rak­kaus on."

Vierailija
55/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni meistä ei oikein voi sanoa mitä se rakkaus on?

Tai vastata kysymykseen, että miltä rakkaus tuntuu?

Ei nämä ole niin yksinkertaisia kysymyksiä vaikka ei narsisti olisikaan. Onko Markulla lapsi? Lapsen saanti yleensä opettaa ihmiselle jotain rakkaudesta.

Vierailija
56/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastata kysymykseen miltä rakkaus tuntuu tai mitä rakkaus on. 6 vuotias lapseni osaa ainakin selittää että rakkaus tuntuu mahassa :)

Vanhempi iminen osaa selittää jo paremmin.

Rakkaushan on vähän sellainen järjetön tunne, ei nuktua, ei ruoka maistu, ajatukset on pekästään siinä toisessa ihmisessä, puhuu pelkästään siitä rakkauden kohteesta, ei oikein osaa keskisttyä muuhun kuin seuraavan tapaamiseen, tulee tunne että toisen kanssa voisi kävellä vaikka maailman ääriin jne.

Jokainen joka on joskus ollut rakastunut osaa selittää sitä tunnetta, sekavasti ylleensä mutta sehän on elämää sekoittavaa.

Alun rakastumisen jälkeen rakkaus muuttaa muotoaa pysyvämmäksi.

Siitä tulee syvempää, tunnetaa empatiaa toista kohtaan, välitetään toisen elämästä ja halutaan kuulua yhteen.

Edelleen, rakkautta ei ole vaikea selittää. Narsistilla ei näitä tunteita tule. Hän näkee toisen ihmisen hyödykkeenä itselleen.

Vierailija
57/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko todella että perheessä sisäruksilla olisi sama kasvatus??

Esikoinen kasvatetaan eri tavalla kuin keksimmäinen, puhumattakaan kuopuksesta. Naurettavaa ajatella että lapsilla perheessä olisi sama kasvatus :D

Olisin voinut lisätä viestiin, että tässä perheessä on ihanat vanhemmat, jotka ovat kasvattaneet lapsiaan tasaisesti rakastaen. Tiedän tämän, koska olen sattuneesta syystä asunut heillä itsekin 2 vuotta ja äiti on hyvä ystäväni nykyisin. Sellaiset suosikkijärjestelmät ovat yleisiä, mutta heillä ei tällaista ollut. Kannattaisi pitää suu soukemmalla, kunnet tunne tapausta henkilökohtaisesti. :)

Vierailija
58/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niitä narsiStien aitoja puolusteluita.

Vierailija
59/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse perheestä joss lapsia rakastettiin paljon. Mutta siitä huolimatta vaikka kuin tasaisesti rakastettiin ja kukaan ei ollut suosikki, on perheessä sisaruksilla eri asemat.

Ainahan täälläkin ainotetaan miten jokainen lapsi on ykislö, ja jokaista tulee kasvattaa tavalla joka sopii sille lapselle.

vanhemmat voivat olla vaikka kuinka ihania ja rakastaa lapsiaan täsmälleen saman verran mutta silti jokaista tulee kasvatettua eri tavalla, toinen vaatii enemmän kuin toinen, toisen luonne on erilainen kuin toisen.

Vai että oikein 2 vuotta asuit heidän luonaan? :D Se on vähän vähemmän kuin 18 vuotta. Ja olitko paikalla silloin kun lapset syntyivät? Hoidettiinko heitä vauvana samoin? Vasattiinko varhaislapsuuden tarpeisiin samalla tavalla?

Eikä kyllä, esikoinen saa aina enemmän huomitoa aluksi kun ei sisarusta mustasukkaisena vieressä. Sitten saa taas vähemmän kun seuraava sisarus tulee.

Etkö tiedä että monilla aikuisilla sisaruksilla on ollut täysin erilainen lapsuus tai siis se kokemus lapsuudesta jossa ovat eläneet?

Vierailija
60/70 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse perheestä joss lapsia rakastettiin paljon. Mutta siitä huolimatta vaikka kuin tasaisesti rakastettiin ja kukaan ei ollut suosikki, on perheessä sisaruksilla eri asemat.

Ainahan täälläkin ainotetaan miten jokainen lapsi on ykislö, ja jokaista tulee kasvattaa tavalla joka sopii sille lapselle.

vanhemmat voivat olla vaikka kuinka ihania ja rakastaa lapsiaan täsmälleen saman verran mutta silti jokaista tulee kasvatettua eri tavalla, toinen vaatii enemmän kuin toinen, toisen luonne on erilainen kuin toisen.

Vai että oikein 2 vuotta asuit heidän luonaan? :D Se on vähän vähemmän kuin 18 vuotta. Ja olitko paikalla silloin kun lapset syntyivät? Hoidettiinko heitä vauvana samoin? Vasattiinko varhaislapsuuden tarpeisiin samalla tavalla?

Eikä kyllä, esikoinen saa aina enemmän huomitoa aluksi kun ei sisarusta mustasukkaisena vieressä. Sitten saa taas vähemmän kun seuraava sisarus tulee.

Etkö tiedä että monilla aikuisilla sisaruksilla on ollut täysin erilainen lapsuus tai siis se kokemus lapsuudesta jossa ovat eläneet?

jokaista lasta rakastettiin samalla tavalla ja jokainen sai täysin saman verran huomiota varhaislapsuudessaan. Olin tiiviisti elämässä mukana jo esikoisen aikana ja perheen äiti on ihanin tuntemani ihminen, myös heikoimmillaan ja pahimmillaan. Mutta sinähän tunnet tämänkin perheen minua paremmin, eiköstä vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän