Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luppiksen omistajat, mies vaatii kolme perustelua siihen että miksi

Vierailija
25.06.2012 |

otan kyseisen kanin, antakaa äkkiä ,muuten on riita pystyssä

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. jos teillä ei vielä oo eläimiä niin voi sanoa, että opettaa lapsille vastuuta, kun kanista pitää huolehtia

2. helppohoitonen, voi jättää yöksikin yksin, jos sellainen tilanne tulee

3. hiljainen, ei hauku eikä mourua

ja tietenkin siksi, että ne on ihania ja lutusia, mutta ne perustelut oot varmaan jo yrittäny käyttää

Vierailija
2/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii lapselle tarvittaessa terapeuttina, joka joka lohduttaa ja 'ymmärtää'.

Opettaa ottamaan vastuuta.

Tekee lapsista vastustuskykyisempiä (jolleivät sitten allergisoidu)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon kyllä 20 vuoden kanikokemuksella: ÄLÄ OTA.

Ei varsinkaan "lapsille", ei varsinkaan vain yhtä kania. Vaatii paljon tilaa ja aikaa, on yli 10 vuoden lemmikki eli sama sitoumus kun koiran hankinnassa.

Sotkee paikat (vaikka olisi sisäsiisti, heinää ja karvaa riittää), tuhoaa kaiken joka sen ulottuville jätetään. Ei välttämättä ole luonteeltaan erityisen ihmissosiaalinen, eli lapset kyllästyy äkkiä jos kani ei välitäkään silityksistä tai sylissä olosta.

Pitää leikkauttaa, maksaa satasen tai enemmän. Pelkkä lopetuskin sairauden yhteydessä maksaa monta kymppiä, saati jos pitää tehdä vaikka hammashoitoja tai muita.

ÄLÄ OTA. Antaa lapsien hankkia ihan itse kaksi kania sitten, kun ovat tarpeeksi isoja ja oikeasti ottavat itse selville, miten kaneja pidetään ja hoidetaan.

Vierailija
4/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tätä. Ollaan vissiin aiemminkin oltu täällä samaa mieltä kaneista =) Vaikka molemmilla sellaisia onkin.

Mä sanon kyllä 20 vuoden kanikokemuksella: ÄLÄ OTA. Ei varsinkaan "lapsille", ei varsinkaan vain yhtä kania. Vaatii paljon tilaa ja aikaa, on yli 10 vuoden lemmikki eli sama sitoumus kun koiran hankinnassa. Sotkee paikat (vaikka olisi sisäsiisti, heinää ja karvaa riittää), tuhoaa kaiken joka sen ulottuville jätetään. Ei välttämättä ole luonteeltaan erityisen ihmissosiaalinen, eli lapset kyllästyy äkkiä jos kani ei välitäkään silityksistä tai sylissä olosta. Pitää leikkauttaa, maksaa satasen tai enemmän. Pelkkä lopetuskin sairauden yhteydessä maksaa monta kymppiä, saati jos pitää tehdä vaikka hammashoitoja tai muita. ÄLÄ OTA. Antaa lapsien hankkia ihan itse kaksi kania sitten, kun ovat tarpeeksi isoja ja oikeasti ottavat itse selville, miten kaneja pidetään ja hoidetaan.

Vierailija
5/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kani oppii käymään vessassa eli häkin pitäminen puhtaana onnistuu pienellä vaivalla. Hajuhaittoja tulee jos hygieniasta ei huolehdi. Poikakanit kannattaa leikata. Heinä sotkee mutta jos kanilla on oma paikka niin jäljet voi pitää kurissa. Meillä herra mökö (leikattu) ja hänen Luru vaimonsa on portaiden alla. Ruoka on halpaa :). Lemmikki on aina aikuisen vastuulla vaikka miten lapset ottaisivatkin asioista selvää...

Vierailija
6/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ OTA. Antaa lapsien hankkia ihan itse kaksi kania sitten, kun ovat tarpeeksi isoja ja oikeasti ottavat itse selville, miten kaneja pidetään ja hoidetaan.

Riippuu tietysti siitä, kuinka siistiä on aina oltava ja kuinka paljon on tilaa. Lapsista ei ole yksin hoitamaan kania, koska kaneista ei aina helposti näe, jos joku on vialla - syömistä, juomista ja ulostamista olisi pidettävä silmällä.

Mutta mullahan on kaneja ollut vasta 4 vuotta. Tosin hommaan lähdettiin siitä lähtötilanteesta, että raha ei ole ongelma.

Vierailija
7/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä, kun siihen kyllästyy.

Vierailija
8/9 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota

- ne haisee