raskaana oleva ei saa juoda yli viittä alkoholiannosta uusimman tutkimuksen mukaan
eli viisi sidukkaa voi hyvin juoda kerralla, ei kuitenkaan esim. yhdeksää annosta päivittäin.
Kommentit (25)
nikncvoi ainakin huoletta ruoan kanssa ottaa pienen lasin viiniä ihan vaan maun takia.
eli viisi sidukkaa voi hyvin juoda kerralla,
1 0,5l siideri on jo 1,5annosta, 5siideriä on siis 7,5annosta.
juoko puol litrasia, itse ajattelin ravintolan pullosoidereitä. Tutkimuksessa yhdeksää annosta pidettiin ihan ylärajana eli menee nuo puollitrasetkin kunhan ei joka päivä juo.
miksei voi olla vaan juomatta? Mä en ymmärrä. Itse en juonut enkä polttanut yhtään ja ennen raskautta ja sen jälkeen taas olen juonut ja polttanut. Ärsyttää ettei ajatella yhtän sen vatsassa kasvavan lapsen kehittymistä yms. "kun tekee vaan mieli sauna kaljaa" ostakaa alkoholitonta jos on pakko saada.
Ei pidä paikkaansa 1 0,5l siideri on jo 1,5annosta, 5siideriä on siis 7,5annosta.
Et vissiin ole kuullut pienemmistä pakkauskoo'sta kuin 0,5 litraa?
Tällaisia siidereitä ei kannata juoda kolmea enempää!!11
http://alko.fi/tuotteet/fi/786287
miksei voi olla vaan juomatta? Mä en ymmärrä. Itse en juonut enkä polttanut yhtään ja ennen raskautta ja sen jälkeen taas olen juonut ja polttanut. Ärsyttää ettei ajatella yhtän sen vatsassa kasvavan lapsen kehittymistä yms. "kun tekee vaan mieli sauna kaljaa" ostakaa alkoholitonta jos on pakko saada.
Kuinka moni syö sipsejä, sushia tai juustoja?
Altistaisitko lapsen ennemmin alkoholilla vai listerialla jos olisi pakko?
miksi ihmeessä pitäisi olla kokonaan ilman, jos ei siitä ole mitään haittaa?
Ei pidä paikkaansa 1 0,5l siideri on jo 1,5annosta, 5siideriä on siis 7,5annosta.
Et vissiin huomannut että ap yleisti itse kaikki siiderit pienemmiksi pulloiksi??
Et vissiin huomannut että ap yleisti itse kaikki siiderit pienemmiksi pulloiksi??
missä vaiheessa?
se on niin, että jos juon "kolme bissee". tarkoitan automaattisesti niitä litran tölkkejä. Ja kun tilaan ravintolassa "viinin", tulee kolmen litran hanapakkaus :D
1 kalja/siideri = 0,33 litraa = 1 alkoholiannos noin niin kuin yleisesti. Sitten on erilaisia pakkauskokoja.
menee vähän sekoiluksi. Ihan selkeästi ap asian ilmaisi.
ja kuka sen on tehnyt?
Eikö viisi annosta ole ihan yleinen riskiraja naisilla, raskaana ollessa ei pitäisi juoda yhtään.
missä vaiheessa?
kuulostaa kyllä musta todella isolta määrältä! harvoin juon viittä edes normaalisti, kun vähemmästäkin menee jo nuppi sekaisin. Raskausaikana oon uskaltanut hörppiä puoli lasillista viiniä tai skumppaa (kun en ole vielä julkistanut raskautta) tai sitten oon vaivihkaa juottanut miehelle mun lasillisen kokonaan :P
annos=0,33 siideriä
Siis mitä vittua sä sekoilet?
AP ei kirjoittanut pakkauskooista. Kirjoitti, että saa saa juoda 5 siideriä, mutta ei yli viittä. Eikä myöskään yhdeksää, kuten ei kuuttatoistakaan.
ap selkeästi kirjoitti alkoholiannoksista, mitähän tää yksi itse sekoilee?
otetaanko kerran jotta ymmärrät.
*Ei saa juoda YLI viittä annosta alkoholia.
*Saa juoda 5 siideriä
--> oikein.
5 siideriä = 5 annosta.
Joku tuli lätisemään, että ei saa juoda viittä siideriä koska se on 7,5 annosta!!
Tulen känniin jo kahdesta.