nämä menehtyneet mopoautoilijat
olivat takuulla samat kaverukset jotka ajelivat kuin kaistapäät autollaan aina. Eräänkin kerran täysivauhti jyrkkään mutkaan ja toinen roikkui auton ikkunasta ulkona painona ettei mopo kaadu. ja jos eivät olleet toivottavasti ottavat opikseen tästä tapahtuneesta. Aina ei ole kiire. Voimia vanhemmille ja miettikää muut vanhemmat millaisia kulkuneuvoja hankitte lapsillenne. T.seurailija
Kommentit (33)
Ei varmaan ole lanssarilla hyvä fiilis, mutta ei hän ketään ole tappanut. Ne mopoautoilijat "tappoivat" itse itsensä, jos nyt pitää syyllisiä hakea.
ja mun mielestäni oli käsittämätöntä miten joku kuulija sanoi, että mahtaa kaahaavalla ambulanssikuskilla olla kiva fiilis kun on tappanut kaksi nuorta.
Siis WTF??? Kuoleman on aiheutanut kahdelle, joo, mutta ambulanssilla oli potilas kyydissä ja kiire sairaalaan. Nuoret kaahasivat stop-merkin takaa. Surullista ja ihan hirveää oli tämä tapahtunut, mutta eiköhän jätetä ambulanssin syyttely sikseen :-/
Onko näillä empaattisilla kommentoijilla jotain lisättävää? Ihan järkyttävää, kun ihmiset kommentoivat ikään kuin asiasta jotain tietäisivät. Ette tunteneet poikia, ette tiedä tilannetta.
Kolarin tutkinta on kesken. Se ei ole ollenkaan varmaa, ovat pojat pysähtyneet vaiko eivät, mutta missään tapauksessa he eivät kaahanneet. Jostain syystä he eivät ole ambulanssia huomanneet.
Ambulanssin vauhti on vielä mysteeri. Jarrutusjäljet jatkuvat satoja metrejä. Lautakunta selvittänee myös sen, oliko ambulanssin todella tarpeellista ajaa niin lujaa kuin ajo.
Kolari ei ole ambulanssikuskin syy, mutta on todella kohtuutonta nimitellä kuolleita poikia täällä.
Mihinkähän tämä väittämä perustuu?
Melko turhaa on tutkijalautakunnan pohtia ambulanssin ajonopeutta. Kun kolmion takaa tullaan eteen, niin syyllinen on eteen ajanut. Vaikka olisi kuinka kiva ja mukava ja rehti ja kunnollinen ja reipas poika.
Olisivatko olleet hiukka liian nuoria ja kokemattomia liikenteeseen? Ihan samoin osoittaisin syyttävän sormen heihin, jotka kerran kymmenessä vuodessa, tai esim. vaimoihin, jotka vasta miehensä kuolemansa jälkeen tarttuvat rattiin.
Ei meistä kenenkään pidä lähteä liikenteeseen ilman liikennesääntöjen tuntemusta/noudattamista. Jos sinne ilman em. lähtee, voi syyttää vain itseään jos kuolee.
Ei ole kovin vaikeaa se, jos ne säännöt sisäistetään jo pienenä jalankulkijana ja pyöräilijänä. Itse olen takonut lasteni päähän säännöt ja lisäksi myös varosanan vajukeista liikenteessä - joka sisältää ajatuksen siitä, että joku voi olla piittaamaton/tyhmänrohkea/röyhkeä/idari.
Eli vaikka itse käyttäytyisi liikenteessä täysin oikein, voi aina olla joukossa joku typerys, joka tulee ja tappaa tai pahimmassa tapauksessa voit olla itse se, joka aiheuttaa toisen kuoleman.
Mitä tuota kaunistelemaan.
korjaa omansa -oletteko Darwin awardseista kuulleet?
Täälläkin -Raision eräässä kaupunginosassa- on ihan selvästi nähtävissä ketkä kusipäät kerjäävät kuolemaa mopoillaan.
Nauran, kun niin tapahtuu. :)
12 kuukauden aikana. Eiköhän vakuutusmaksut pompsahda muutamassa vuodessa kymmeniä prosentteja ylöspäin.
Kaukaa katsottuna esim. pienin mahdollinen mersu ja mopoauto ovat ihan samannnäköisiä.
Minkä ihmeen takia tällaista "miniautoa" voi ja saa mennä ajamaan ihan minimaalisella ajo-opetuksella?
Mopoautot ovat niin heikkotekoisia, että kuskin ajovirheestä kärsii vain kuski itse (ja mahdollinen matkustaja).
Ei tarvii mitään ambulanssin matkanopeuksia alkaa tutkijalautakunnan mittailla.
syvin osanotto poikien perheille, en voi muuta sanoa.
Maaseudulla varsinkin pojat ajavat jo nuoresta. Välimatkat ovat pitkiä, joten ajokilometrejä kertyy lyhyessäkin ajassa.
Lautakunta selvittää kaiken asiaan vaikuttaneen. Tarkoitus ei ole hakea syyllistä vaan oppia.
Kyseisten poikien vanhemmat ovat varmasti neuvonneet ja opastaneet poikiaan liikenteessä. Ei se silti takaa sitä, että onnettomuuksia ei sattuisi.
Se voi sattua kenen kohdalle hyvänsä. Myös näiden kovasydämisten kirjoittajien, joiden tarkoitus tuntuu olevan vain kuolleiden poikien arvostelu.
Olisivatko olleet hiukka liian nuoria ja kokemattomia liikenteeseen? Ihan samoin osoittaisin syyttävän sormen heihin, jotka kerran kymmenessä vuodessa, tai esim. vaimoihin, jotka vasta miehensä kuolemansa jälkeen tarttuvat rattiin.
Ei meistä kenenkään pidä lähteä liikenteeseen ilman liikennesääntöjen tuntemusta/noudattamista. Jos sinne ilman em. lähtee, voi syyttää vain itseään jos kuolee.
Ei ole kovin vaikeaa se, jos ne säännöt sisäistetään jo pienenä jalankulkijana ja pyöräilijänä. Itse olen takonut lasteni päähän säännöt ja lisäksi myös varosanan vajukeista liikenteessä - joka sisältää ajatuksen siitä, että joku voi olla piittaamaton/tyhmänrohkea/röyhkeä/idari.
Eli vaikka itse käyttäytyisi liikenteessä täysin oikein, voi aina olla joukossa joku typerys, joka tulee ja tappaa tai pahimmassa tapauksessa voit olla itse se, joka aiheuttaa toisen kuoleman.
Mitä tuota kaunistelemaan.
Joidenkin ihmisten mielestä lasten kuolema on vaan luonnonvalintaa ja niiden oma/vanhempien vika.
Onko teillä itsellänne lapsia? Miten sitten suu pannaan kun niille tapahtuu jotain?
Pojat on nyt haudattu, ja elämä jatkuu. Kahden perheen elämä on lopullisesti muuttunut. Miettikää sitä.
mopoautossa olevilla on suurin mahdollisuus kuolla jos kolari tapahtuu. valmistajat mainostavat "autojen" turvallisuudella mutta kun kolari tulee menee "auto" ihan ruttuun. kaikissa kaupungeissa missä olen liikkunut ja maaseudulla olen nähnyt myös niitä nuoria jotka ajavat vastuullisesti, silti jos musiikki soi ja kaverin kanssa seurustellaan voi sattua onnettomuus..myös aikuiselle kuskille. kaupungissa mopoauto on täysin turhake statussymboli jolla kaahataan ja näytetään miten kovaa sillä (viritettynäkin) pääsee. vaarallinen menopeli. mopolla liikkuva usein tajuaa että jos kolaroi tai töppää niin sattuu. mopoauto antaa turhan turvalliuuden tunteen..
Mene pois aiheuttamasta lisää surua.
Onnettomuuksista pitäisi oppia ja keskustella kotona.
Teini-ikäiset tuntevat olevansa kuolemattomia ja ottavat riskejä, koska heidän aivonsa eivät ole vielä ns. kypsyneet. Mutta heidän pitäisi hoitaa se riskinottonsa muualla kuin liikenteessä, jossa muutkin ovat vaarassa.
http://www.tiede.fi/artikkeli/604/teinin_aivoissa_tyrskyy
"Riskitkin treenaavat aivoja
Murrosikäiseltä tuntuu olevan hukassa myös motivaatio - mutta riskinotto on huimaa."
Myös aivojen kypsymättämyys ongelma alkoholinkäytön kannalta
http://www.alko.fi/fi/5B04F85CBC77D4D0C22572B3004ADE8C/$file/Alkoholi_j…
ja mun mielestäni oli käsittämätöntä miten joku kuulija sanoi, että mahtaa kaahaavalla ambulanssikuskilla olla kiva fiilis kun on tappanut kaksi nuorta.
Siis WTF??? Kuoleman on aiheutanut kahdelle, joo, mutta ambulanssilla oli potilas kyydissä ja kiire sairaalaan. Nuoret kaahasivat stop-merkin takaa. Surullista ja ihan hirveää oli tämä tapahtunut, mutta eiköhän jätetä ambulanssin syyttely sikseen :-/