Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yksityisyys/tunnistettavuus vauva-palstalla

Vierailija
24.06.2012 |

Kirjoittelin eilen tänne "henkilökohtaisia asioita" ja kysyin naisten neuvoja erääseen parisuhdeongelmaan ja sain kritiikkiä että minut tunnistaa tekstistä ja kuulema hyvä etten osoitettani ja puhelinnumeroani laittanut. Ja että kaikki tutut varmasti tunnistavat meidät!!!

Kirjoittaako täällä tosissaan joku niin että hänet tunnistettaisiin??

Itse aina vääristelen jotain, lasteni iät, lukumäärän, ammattini jne.... kotikaupunkini jne... Jotta minua ei tunnistettaisi.

Jos laitan että olen sairaanhoitaja helsingistä ja minulla on kaksi lasta 7 ja 13 vuotiaat ja mieheni on poliisi joka työskentelee turussa ja on siksi paljon pois kotoa..

Niin todellisuudessa olenkin lääkäri hämeenlinnasta ja minulla on kaksoset 9v ja mieheni lentäjä finnairilla jonka vuoksi on paljon kotoa (tämäkin nyt oli keksitty).

Koska loppuviimein on ihan sama missä asun, minkä ikäisiä lapset ovat ja mikä mies ja minä olemme ammatiltamme jos haen vastausta johonkin parisuhdeongelmaan kuten valehteluun parisuhteessa!

Mutta siis lähinnä huvittaa että joku täällä sitten kirjoittaa kuinka olen yksinkertainen kun levittelen yksityiselämääni vauva-palstalla.

Eli kirjoittaako joku ihan tosissaan täällä niin että hänet tunnistettaisiin?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kirjoittaako joku ihan tosissaan täällä niin että hänet tunnistettaisiin?

Kyllähän esim. nimimerkki MorreD esiintyy netissä myös omalla nimellään. Jos kirjoittelee ihan asiallisia juttuja, miksei voisi esiintyä tunnistettavasti?

Vierailija
2/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttelen yksityiskohtia.en halua, että tunnistetaan.asian ydin on usein todellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti nuo ammatit ainakin pyörii naisella sairaanhoidon ja miehellä sotilasmaisten ammattien ympärillä. Ja lapsia on näköjään useampi. Ja asuinpaikka Etelä-Suomi. ...Jos ongelmasi on valehtelu parisuhteessa ja valehtelet täälläkin sujuvasti, niin huhuhuh vaan ja onnea!

Vierailija
4/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin.. Oon tyhm,mut joo... En mäkään kertois kovin tarkkaan jos oisin pikkuaikkakunnalta. Muutenkaan en kerro paikkakuntaani.

Vierailija
5/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en jaksa ruveta kauheasti muuntelemaan asioita, samassa tilanteessa on kuitenkin useita henkilöitä ympäri maan.

Toisaalta joskus tuntuu, että olis hyväkin jos joku tunnistaisi, tai saisi edes päähänsä epäillä, saisivatpa tietää totuuden.

Vierailija
6/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitukseni ovat asiallisia ja tätä rataa. Miksi siis vääristelisin? Nimimerkkiä en käytä joten ei mua kovin helpol tunnista, mut sit esmes jos kirjotan samana päivänä moneen keskustelunavaukseen vastauksia, voi ihan hyvin joku astetta nokkelampi tajuta et muutamat tietyt vietit on kirjoittanut sama henkilö.

mitä väliä?

mulla saa naamakirjasta nimen kauttaki selville kotipaikkakunnan ja ystäväppiirin ja koulun yms muut tietoo, vaikkei kavereihin kuuluisi. mitä väliä sillä on? en mä laita nettiin mitään ns. valonarkaa tietoa itestäni :D ei mua haittaa vaik mut tunnistettas tai voitas täältä jopa tajuta kuka todellisuudessa on.

Vierailija
7/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta usein niin henkilökohtaisia viestejä (parisuhteessa erittäin huono kausi menossa). Mutta en todellakaan halua että minut tunnistetaan.

Joten siksi muuntelen "faktoja".

AP

Vierailija
8/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asian ytimen voi kysyä ilman noita taustastooreja. Jos tämä viittaa siihen ensiapukuskiksi opiskeluun Kotkassa, niin yhtä hyvin olisi voinut kysyä että mitä tehdä, kun mies haluaa lähteä opiskelemaan kauas kotipaikkakunnaltamme ja on jo nyt niin paljon pois että olen aivan raato. Välimatkaa opiskelupaikan ja kotipaikan välille tulisi xxx km jne. Kummallista pikemminkin alkaa varta vasten vääntää jotain feikkitarinoita, jotka eivät ole tarinan kannalta edes olennaisia. Jätä ne ens kerralla kokonaan pois, jos haluat että jengi puhuu asiasta eikä aidanseipäästä.

Vierailija
9/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitan tänne vain siten, että voin seistä sanojeni takana ja pystyn vielä katsomaan itseäni peiliinkin. Silloin minulla ei ole mitään hävettävää eikä salattavaa.

Mutta jos en halua, että minut tunnistetaan - joskus on näinkin ollut - niin sitten lisään itselleni yhden lapsn summuuta.

Mutta jos sillä ei ole mitään merkitystä, jos vaikka pomoni sattuu olemaan tällä palstalla, niin sitten olen avoin.

Vierailija
10/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti nuo ammatit ainakin pyörii naisella sairaanhoidon ja miehellä sotilasmaisten ammattien ympärillä. Ja lapsia on näköjään useampi. Ja asuinpaikka Etelä-Suomi. ...Jos ongelmasi on valehtelu parisuhteessa ja valehtelet täälläkin sujuvasti, niin huhuhuh vaan ja onnea!

miehistä on vaimo terveydenhoitoalalla, ja lapsia useampi. Ja heistäkin aika moni asuu Etelä-Suomessa :)

Vierailija
11/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellaisia juttuja, ettei ole väliä, jos joku tunnistaisikin (tyyliin jos olisin kertonut kaverille huonosta matkakokemuksesta tai hauskasta sattumuksesta XX-maassa ja kertoisin sen identtisenä juttuna tänne).

Mutta jos taas kerron lapsuuskokemuksia, arkoja sellaisia, saatan ap:n tapaan muuttaa jotain yksityiskohtia ja häivyttää tunnistetietoja.

Mutta voin esimerkiksi hyvin kirjoittaa, että asun Kalliossa, koska Kalliossa asuu niin paljon porukkaa, että se ei ole mikään tunnistetieto.

Vierailija
12/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla kuin ihmiset kirjoittaa blogeihinsa ja sitten heidät tunnistetaan ja blogit suljetaan samantien.

Kävi just eilen eräälle blogille näin. Kirjoittaja kirjoittanut raha-asioista, perheongelmista, lasten viinan juonnista ja näpistelystä, oma nimi ja kuva näkösällä, omasta talosta kuva, yhdestä kauppakuitista paljastui asuinpaikkakin, kertonut työpaikkansa paikkakunnaltaan jne.

Oli sitten lapsen korviin kaupassa kantautunut ikäviä juttuja perheestä ja blogi lopetettiin samantien.

Kannattaisi oikeasti miettiä mitä asioita nettiin kirjoittaa kun tietää että niitä luetaan ja että tekemisensä herättää keskustelua puolesta ja vastaan.

Vierailija
13/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut tunnistettiin täällä enkä saa kirjoituksiani ikinä täältä pois.. En ikinä arvannut, että ihminen, jota minä en tunne ja joka ei ollut jutussani edes asianosainen, pystyi minut tunnistamaan. Hän vinkkasi kirjoituksestani eteenpäin. Tunnen itseni ihan idiootiksi, koska jaoin täällä paniikissa yksityisiä asioita, jotka tietää nyt ehkä isompikin joukko ihmisiä. Olin vaan niin sekaisin, että olisin toisaalta voinut mennä vaikka keskelle toria ja huutaa kovaan ääneen tuskaani.

Nyt vaan yritän ajatella, että ihmisiä ei lopulta niin kamalasti voi kiinnostaa maijameikäläisen asiat. Hetken mehevä juoru voi kiertää, mutta sitten tulee jo seuraava ja vanha juttu unohtuu.

Vierailija
14/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(esim vaikka toimittaja jostain lehdestä tai muu sellainen) joka " tehtailee" kaikenlaisia aloituksia kaikista eri asioista, eri tyyppisistä ongelmista, ja katsoo, mitkä ovat reaktiot, millaisia vastauksia tulee. Mene tiedä vaikka olisi joku yliopiston opiskelija keräämässä materiaalia tutkielmaansa.

Joistain aloituksista tunnistaa selkeästi vain tunnelman, tyylin - tulee mieleen " jaahas, onkohan tämä taas se toimittaja keräämässä materiaalia".....

Joka tapauksessa se juttu Kotka- Tampere- Rovaniemi vaikutti vain vähän omituiselta jutulta, ja tuli mieleen, onkohan se "toimittaja" taas asialla keräämässä materiaalia....

Vierailija
15/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki samanalaisia. Ne kulminoituvat muutamaan asiaan.

Minäkin avioeron aikoihin kirjoitin erosta pitkiä pätkiä. Googlailin paljon aihetta.

Sitten luin yhden kirjoituksen, joka oli tositosi pitkä. Koko lukemisen ajan ihmettelin, että milloin ihmeessä olen kirjoittanut tälle palstalle? En yhtään muistanut. Epäilin jo omaa muistiani. Kirjoituksen loppupuolella huomasin, että kyse olikin miehestä, joka sen oli kirjoittanut...

Vierailija
16/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asian ytimen voi kysyä ilman noita taustastooreja. Jos tämä viittaa siihen ensiapukuskiksi opiskeluun Kotkassa, niin yhtä hyvin olisi voinut kysyä että mitä tehdä, kun mies haluaa lähteä opiskelemaan kauas kotipaikkakunnaltamme ja on jo nyt niin paljon pois että olen aivan raato. Välimatkaa opiskelupaikan ja kotipaikan välille tulisi xxx km jne. Kummallista pikemminkin alkaa varta vasten vääntää jotain feikkitarinoita, jotka eivät ole tarinan kannalta edes olennaisia. Jätä ne ens kerralla kokonaan pois, jos haluat että jengi puhuu asiasta eikä aidanseipäästä.

taustatietoja, koska ketjussa yleensä aletaan vänkkäämään ja kyseenalaistamaan asioita. Jos ketjun aloittaja heti esittää, että vaikka asutaan Oulussa ja mies haluaa opiskella Kotkassa niin moni ymmärtää heti yskän, eikä ala vänkkäämään tuota yksityiskohtaa. Toki voihan tuonkin ilmoittaa etäisyyksinä mutta onhan tuossa tunnistetietoja kuitenkin.

Vierailija
17/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tiedä vaikka olisi joku yliopiston opiskelija keräämässä materiaalia tutkielmaansa.

eikä yo:ssa todellakaan rohkaista toimimaan noin. Jos tutkii jotain ja kerää aineistoa, tulee ilmoittaa, mitä varten sitä kerätään. Ei noin.

Tietysti valmiita keskusteluja voi käyttää.

Vierailija
18/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettämisseikkaikuista! Siinä oli yksityisyys kaukana.

t. nim. "Valkeakoskelta" ;)

Vierailija
19/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettämisseikkaikuista! Siinä oli yksityisyys kaukana.

t. nim. "Valkeakoskelta" ;)

sinä olet vain ainoa, joka järkyttyi. Minua se ei järkyttänyt ollenkaan.

Olen myös sitä mieltä, että naapurinmiehen tulee elää elämänsä siten, että siitä kehtaa kertoa kaikille.

Vierailija
20/33 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella lapsiperhepalstalla yksi kylän nainen kirjoittelee todella intiimejä asioita omasta ja perheensä elämästä, täysin tunnistettavasti. Tuntuu pahalta, sillä hän todella on rikkonut intimiteetin rajoja mennen tullen, kirjoitellut esim. seksielämästään, lasten vaikeuksista ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan