Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita uskovaisia naisia jotka ei tunnista itseään

Vierailija
24.06.2012 |

täysin siitä kuvasta mitä joka puolella kuulee.. Et täytyis olla niin stereotypian mukainen nainen ku olla voi. Ite en vaan koe olevani sellainen, enkä ymmärrä miksi mun täytyis yrittää vääntäytyä romantiikasta ja kukista tykkääväks "prinsessaks, jokta tulee pitää kuin kukkaa kämmenellä" what? eiks meidät kaikki luotu myös sen lisäks et mieheks ja naiseks niin eri yksilöiks, joilla eri mielenkiinnon kohteet, temperamentti, ja luonteenpirteet? eihän kaikki miehetkään ole samanlaisia.

mitä ajatuksia siskot?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teknisellä alalla, vakavamielinen ja monilta luonteenpiirteiltäni melko miehinen. Pukeudun kyllä perusnaisellisesti mutta ei minusta tule tekemälläkään mitään söpöä vähän avutonta tyttöstä joka tarvii miehen tuekseen pärjätäkseen elämässä. Ja niin sinä sitten on käynytkin että olen ottanut miehekseni miehen joka ei vastaa oman sukupuolensa stereotyyppiä vaan on sellainen mitä usein pidetään naisellisena : taiteellinen, herkkä, usein herkkyytensä takia emotionaalista tukea tarvitseva.

Vierailija
2/9 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi sanavalintani, puhuin vain niin omasta kokemuksestani, etten ajatellut miten tämä miehiä koskettaa.. Miehet kans vastailemaan!

Mut siis tuntuu, et melkein pitäis kokee jotain syyllisyyttä siitä ettei ole niin kovin naisellinen siinä mielessä missä yleensä naiseutta halutaan korostaa. Herkkä, kukkanen, prinsessa, epäitsenäinen, hempeä ymymym..

Yleensä kuulee näitä et "mieheni ansiosta saan tuntea itseni naiseksi, kun ennen olin poikatyttö.." en ymmärrä tuota. mitä sillä tarkoitetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olen ruvennut pohtimaan, että se paine tulee usein seurakuntalaisilta (niiltä harvoilta) eikä esim. opetuksessa papeilta yms. Kun kokee, ettei ole "normin" mukainen, niin minä ainakin oikein välillä vellon niiden epämääräisten muutaman ihmisen ajatusten mukaan.

Vierailija
4/9 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu transvetismin?

Vierailija
5/9 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokin palikka, koska en yhtään ymmärrä, mistä te puhutte. Voisiko joku ensin määritellä, mikä on uskovaisen naisen malli? Minä olen elänyt 43 vuotta uskovaisten keskuudessa, enkä näe mitään yhteneväistä mallia. Tai sitten en ole vain sellaista huomannut. Meitä on yhtä moneksi kuin ketä tahansa muitakin.

Vierailija
6/9 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni uskovissa (myös Naisissa) on persoonia. Ei ketään voi muottiin laittaa..oisitpa mun ystävä..

Vierailija
7/9 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se saattaa johtua sitä, että muut uskovaiset vihaavat minua ja pitävät sairaana.

T: lesbo

Vierailija
8/9 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Useamman stereotyyppisen partio-uskis-lesbon tietävä

Vierailija
9/9 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä reunahuomautuksena: itse olen kokenut, että seurakunnat, kuten koko vallitseva yhteiskunta, sallii kyllä naisille melkoisia vapauksia, mutta miehen, ja varsinkaan uskovan, miehen ei pidä olla mitään muuta kuin vakava, työteliäs, ammatissaan menestyvä, harkitseva, täsmällinen ja vakuuttava.

Minä kun olen eloisa, taipuvainen transvestismiin, puhelias, toisinaan lyhytjänteinen jne, niin minuun ruukataan suhtautua kuin johonkin vajaakykyiseen, jota pitää jotenkin hoitaa ja huoltaa. Luovuuteni ja kiinostukseni muita ihmisiä kohtaan eivät tunnu olevan mitenkään arvokkaita asioita.

Arvatkaas, paljonko on ylipäätään kiinnostanut osallistua seurakunnan toimintaan viime vuosina!

Näin. Jatkakaa, arvon naiset, olittepa sitten stereotypian mukaisia romanttisia perheenäitejä, lesboja tai mitä vain.