Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ohita koskaan.

Vierailija
24.06.2012 |

Siis lähes samalla nopeudella eteneviä vastaantulijan kaistaa käyttäen.

Matka-ajoissa en häviä käytännössä yhtään.

Ohitustarve on psyyken vamma.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis, sori...väsynyt

Vierailija
2/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähintään yksi katuvalojen väli tai pari aurauskeppiä... En pidä kaahareista,en kiilaajista,enkä itse ohita kuin motarilla todella hitaan auton.

Jos tiedän,että tiellä/seudulla on hirviä ja peuroja paljon ja tie on suht hiljainen,totta ihmeessä ajan 80 alueella 70. Jos en näe kunnolla ohitettavan auton eteen,en lähde ohittamaan. Siksi saatan körötellä 80 jollain 100 rajoituslueella jonkun peräkärryn perässä. Motarilla onneksi pääsee hyvin ohi hitaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 ohituksella minuutin. Tai kuolee;-)

Vierailija
4/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

autojen välillä on jonossa turvaväli? En ole törmännyt. Useimmathan eivät tiedä, miten pitkä se turvaväli on.

Jonossa puikkelehtiminen hidastaa liikennettä. Kun puikahdat siihen väliin, perässäsi tulevan auton täytyy hidastaa, jotta saa pidettyä asiallisen välin.

joka puolella Suomea on turvaväli löytynyt niiden vuosikymmenien aikana kun olen autoa ajanut.

Ei hidasta, koska häivyn siitä ihan justiinsa.

Ja mitä väliä? Hän on joka tapauksessa jäänyt vapaaehtoisesti jonoon nysväämän eikä näin ollen voi olla kovin kiireinen.

koska turvaväli on oikeasti tosi pitkä. Jos vastaantulevalla kaistalla on jatkuvasti liikennettä, miten sä muka häivyt siitä justiinsa? Ja miksi nysvätään jonossa? Sen takia, kun kaltaisesi suharit hidastavat liikennettä.

vastaantulevien kaistalla on hirveästi liikennettä vaan siinä jonossa nysvävien ohitustaidottomien mielestä. Ihan hyvin siitä oikeasti ehtii ketään vaarantamatta.

Minun kaltaiseni suharit eivät hidasta liikennettä -jonossa käkkivät ohitustaidottomat nysvärit alitehoisilla pikkuautoilllaan taas hidastavat.

Minua ette toki hidasta, kuten varmaan jo tulikin usemmille selväksi.

Vierailija
5/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähintään yksi katuvalojen väli tai pari aurauskeppiä... En pidä kaahareista,en kiilaajista,enkä itse ohita kuin motarilla todella hitaan auton.

Jos tiedän,että tiellä/seudulla on hirviä ja peuroja paljon ja tie on suht hiljainen,totta ihmeessä ajan 80 alueella 70. Jos en näe kunnolla ohitettavan auton eteen,en lähde ohittamaan. Siksi saatan körötellä 80 jollain 100 rajoituslueella jonkun peräkärryn perässä. Motarilla onneksi pääsee hyvin ohi hitaista.

taas näen sieltä takaa oikein hyvin koska on hyvä paikka ohittaa -ja ohitankin.

Ohi pääsee ihan helposti lähes missä vaan.

Vierailija
6/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huristelette sallittua nopeutta, mutta jos ajatte esim 10 km/h alinopeutta tai edessä ajavallasi on vaikka vaunu tai kärry vedossa, niin sinä olet se aasi, joka rakentaa ruuhkaa.

Ei se joka ajaa hitaasti ekana jonoja tee, vaan se joka ei mene siitä ohi. Ja parhaassa tapauksessa ajelet vielä niin lähellä sitä edellä ajavaa, ettei sunkaan ohittaminen suju muilta ilman turhaa vaaratilannetta.

Mieti vähän siellä liikenteessä. jooko?

Vierailija
7/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitään alinopeutta ei ole olemassakaan.

Vierailija
8/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän mopoautolla ja traktorilla ei saa ajella moottoritiellä?

Vierailija
9/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti jätät tarpeeksi pitkän raon edelliseen että mahtuu ohittajat teidän väliin.

Vierailija
10/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ohittelee kunnolla. Ehtii siis käymään kahvilla ja taas saa ohitella samat autot. Paskapuhetta, että ajossa ei säästä aikaa.

Vierailija
11/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kuljin paljon veljeni kyydissä, jolle jokainen edellä ajava auto oli haaste.

Matkat olivat jatkuvaa stressaavaa kaahausta.

Nyt ajan itse samoja pitkiä taipaleita ohittelematta käytännössä samassa ajassa leppoisasti ja turvallisesti ja bensaakin säästyy.

Jos kaahaten matka kestää esim. nelisen tuntia, se kestää ohittelematta nelisen tuntia;-)

Vierailija
12/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kuljin paljon veljeni kyydissä, jolle jokainen edellä ajava auto oli haaste.

Matkat olivat jatkuvaa stressaavaa kaahausta.

Nyt ajan itse samoja pitkiä taipaleita ohittelematta käytännössä samassa ajassa leppoisasti ja turvallisesti ja bensaakin säästyy.

Jos kaahaten matka kestää esim. nelisen tuntia, se kestää ohittelematta nelisen tuntia;-)

on tullut ohituskieltoja viime vuosina runsasti ja nopeudet alentuneet. Onneksi on sentään tullut myös ohituskaistoja.

Vierailija
13/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonoa tee, vaan nimenomaan se, joka jää siihen perään roikkumaan.

Ohittaminen on järkevää ja sallitua tässä tilanteessa.

Ei ketään huvita körötellä tiellä, jossa on 100km rajoitus jotain 70km.

Siinä jos jossain menee sitä aikaa hukkaan.

Vierailija
14/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väännetään rautalangasta: 1) ap ei puhunut moottoriteistä 2) hän kirjoitti "lähes samalla nopeudella ajavia" , ts. hän jätti esim. tragtorin pois luvuista.

Vierailija
15/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väännetään rautalangasta: 1) ap ei puhunut moottoriteistä 2) hän kirjoitti "lähes samalla nopeudella ajavia" , ts. hän jätti esim. tragtorin pois luvuista.

sori.

Vierailija
16/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hitaasti ajavien ohittaminen ovat eri asia. AP:hän totesi, että hän jurruuttaa minikaivurin perässä vaikka maailman tappiin asti. Mutta ohi ei mennä.

Ja minikaivurilla meni Hangosta Kuusamoon toista viikkoa, kun normaalisti ajaen sinne menee noin 11 tuntia.

Vierailija
17/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan maantiellä jonkun kiinni, hän ajaa hitaammin kuin minä.

Ajan moisista aina ohi, sen enemp stressaamatta.

Vierailija
18/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) ap ei puhunut muistakaan teistä, joten ajellaanko tässä nyt sitten missä? jos moottoritietä ei lasketa jos siitä ei puhuttu, nïin voidaanko olettaa että myös valtatiet ovat poissa laskuista?

2) jos ajat minkä tahansa laitteen perässä, etkä mene siitä ohi, ajat "lähes samalla nopeudella". Toisaalta ap ei myöskään kertonut millä laitteella hän on liikkeellä, joten traktoriakaan ei voi jättää pois luvuista.

3) ap väitti 3 kommentissa, että ns alinopeutta ei ole olemassakaan, mutta juuri muuta liikennettä selkeästi hitaampien ajoneuvojen ajaminen esim moottoritiellä on kiellettyä.

Vierailija
19/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) ap ei puhunut muistakaan teistä, joten ajellaanko tässä nyt sitten missä? jos moottoritietä ei lasketa jos siitä ei puhuttu, nïin voidaanko olettaa että myös valtatiet ovat poissa laskuista?

2) jos ajat minkä tahansa laitteen perässä, etkä mene siitä ohi, ajat "lähes samalla nopeudella". Toisaalta ap ei myöskään kertonut millä laitteella hän on liikkeellä, joten traktoriakaan ei voi jättää pois luvuista.

3) ap väitti 3 kommentissa, että ns alinopeutta ei ole olemassakaan, mutta juuri muuta liikennettä selkeästi hitaampien ajoneuvojen ajaminen esim moottoritiellä on kiellettyä.

1) Itse ajattelisin, että ne tiet ovat mukana, jossa on vastaantulevien kaista, koska se mainittiin ap:n viestissä.

2) no tuo on saivartelua, itse ymmärtäisin niin (toki tässä on mukana oletusta, myönnän!), että ap tarkoitti sellaista kulkuneuvoa, joka tulisi peräeellä vastaan, mutta ajaisi lähes samaa nopeutta kuin hän oli alunperäin ajanut...esim. jos ap olisi ajanut alunperin 90 km/h ja sitten saavuttaisi hitaammin (esim. 80 km/h ajavan), hän ei ohittaisi.

3) eihän sitä alinopeutta olekaan ja kuten jo olen todistanut, moottoriteistä ei puhuttu. Vai missä moottoritiellä yleensäkään on mahdollista ajaa vastaantulevien kaistalla? En ole nähnyt. Ootko sinä?

Vierailija
20/34 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hitaasti ajavien ohittaminen ovat eri asia. AP:hän totesi, että hän jurruuttaa minikaivurin perässä vaikka maailman tappiin asti. Mutta ohi ei mennä.

Ja minikaivurilla meni Hangosta Kuusamoon toista viikkoa, kun normaalisti ajaen sinne menee noin 11 tuntia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän