peliongelmainen kysyy:voiko elää "vain" luottokortin kanssa?
eli maksaisi ostoksensa aina vain luottokortilta, ja sitten kerran kuussa maksaisi sen laskun pois?
minä olen peliongelmainen,ja en voi pitää käteistä mukana, enkä normipankkikortiia, koska molemmilla pystyy pelaamaan kauppojen peliautomaateissa.
luottokortilla taas ei pysty pelaamaan.
eli pitäisin vain luottokortin, ja laittaisin siihenkin mahd. käteisnostorajan, 0e? jos joskus erehtyisin nostamaan käteistä..
olen kamppaillut pelaamiseni kanssa nyt 15vuotta, ja olen selvinnyt laskuistani ym, mutta aina jatkuvaa kiristystä, koska suurin osa plakasakin menee ray:lle. esim. nyt keväällä olen pelannut tuhansia euroja.
en kehtaa mennä peliryhmään:(
toinen keino olisi tietty antaa kaikki kortit ja ajokortti ystävälle, jotta en saisi rahaa kuin valvotusti käyttöön, esim. ystävän kanssa kaupassa käynti. mutta sekin edellyttäisi ongelman tunnustamista hänelle....
vai miten tästä pääsee eroon?
Kommentit (3)
Siellä osaavat varmasti neuvoa talouden hallintaan liittyvissä asioissa. Olet kertomasi perusteella avun tarpeessa. Ota siis apua vastaan.
Tsemppiä, ap!
Luottokortti on omalla tavallaan vaarallinen, koska se ei mene nollille ja luottorajaa on helppo nostaa. Mieluummin käyttäisin pankkikorttia, koska sen kanssa ei pääse velkaantumaan yhtä helposti. Ilmeisesti et ole ottanut lainaa pelaamiseen, mikä on todella suuri plus. Siitä on syytä kiinni. Arkena sinun ei ole mikään pakko pitää rahaa mukana enempää kuin käteistä lounaaseen, jolloin hetkelliset kiusaukset jäävät pois.
Yksi samantapainen suunnitelma on maksaa kaikki pakolliset laskut palkkapäivänä ja siirtää säästöön sopiva summa esim. vanhempien hallitsemalle tilille niin, että omalla tililläsi on rahaa vain kuukauden välttämättömiin tarpeisiin. Silloin jos pelaat, et saa ruokaa. Suuremmat ostokset kuten vaatteet ja matkat voisit maksaa vain vanhempien valvonnassa.
Et varmaankaan ole kehdannut kertoa vanhemmille. Vanhemmat ovat kuitenkin usein ainoita ihmisiä, joihin voi luottaa täysin esim. raha-asioissa. Hyvälle ystävälle kertominen on tärkeä osa ongelman hallintaa, mutta ystävälle ei voi vierittää kovin paljon vastuuta. Poikaystävä on siten oma lukunsa.
eikä poikaystävää.
ainut on yksi ystävä. ei ole muita.
juuri laskin budjetin, ja tässä kuussa olen 100e miinuksella, ensi kuussa 450e miinuksella, ja elokuussa 300e miinuksella.ihan vaan sen takia, että olen nyt keväällä pealnnut niin paljon, sen satoa niitä vielä syksylläkin.
pitäisi saada ne kirittyä jotenkin kiinni.
huooh. olisi niin paljon helpompaa, kun olisin "normaali".
ap