Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko kaikki maalaiset näin tolloja?! En tajua.

Vierailija
24.06.2012 |

Menin ystävän lapsen lakkiaisjuhliin, jotka pidettiin maaseudulla. Sinne sitten lappasi väkeä siltä seudulta. Vieraiden joukossa oli eräs ylioppilaslakkinen poika, jota sitten tietysti onnittelin. Poika sanoi, että hänen lakkiaisensa oli pidetty jo muutamaa vuotta aikaisemmin. Hänen äitinsä kuulemma oli käskenyt laittaa lakin päähän! En tajua, mikä logiikka tuossa oli. Kyseinen perhe vielä edustaa kuulemma paikkakunnan akateemisia piirejä, joissa luulisi olevan jotain tajua asioista.

Laittaakohan kyseinen rouva morsiusmekkonsa päälle, kun menee vieraaksi häihin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juontaa juurensa ajoilta, jolloin oli iso juttu päästä ylioppilaaksi. Vanhalta ja hassulta se minusta kuulostaa, tulee mieleen ne P-P Petelius -sketsit, joissa hän on ylioppilas Larvanto.:)

Vierailija
22/26 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikilla vierailla oli yo-lakki juhlissani päässä niin nuorilla kuin muutamaa vuotta minua vanhemmilla kavereillani.

Veljeni kirjoitti 2001 ja sama juttu.

Eikö ole enää tapana?

Vierailija
24/26 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vanhemmat kaverit yliopistossa opiskelevia.

Lähes kaikilla vierailla oli yo-lakki juhlissani päässä niin nuorilla kuin muutamaa vuotta minua vanhemmilla kavereillani.

Veljeni kirjoitti 2001 ja sama juttu.

Eikö ole enää tapana?

Vierailija
25/26 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä sitten joissain piireissä on ollut tapana liehua aina lakki päässä juhlissa. Itse taas kuulun sellaisiin "piireihin", joissa yo-lakki on aina ollut vain välttämätön paha. Esimerkiksi koskaan vappuna kukaan ei kaiva sitä esiin. Jos kaivaisi, niin se olisi vitsi.

ap.

Vierailija
26/26 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä sitten joissain piireissä on ollut tapana liehua aina lakki päässä juhlissa. Itse taas kuulun sellaisiin "piireihin", joissa yo-lakki on aina ollut vain välttämätön paha. Esimerkiksi koskaan vappuna kukaan ei kaiva sitä esiin. Jos kaivaisi, niin se olisi vitsi.

ap.