Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me annettin lapsille raitis juhannus

Vierailija
23.06.2012 |

Miten te teitte, yhden siiderin mammat?

Tuliko yhdestä siideristä 3, menikö perseet olalle?

Ihana kun voi nauttias elämästä raitiina ja antaa lapsille turvallisen koti.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulin sellaiseen tulokseen, että haluaisin todellakin nähdä sellaisen perheen, jossa alkoholia nautitaan ilman, että, että käytös muuttuu jne. Olen nähnyt tätä maailmaa yli 40-vuotta, mutta vielä on jäänyt näkemättä.

mutta silti on elämä turvallista ja seesteistä. Mietipä sitä :)

onko meillä vähän liiankin turvallista ja seesteistä. Mutta toisaalta, kun tuo alkoholi ei maistu

Meillä ei alkoholin myötä käytös muutu kuin rennommaksi, kaikilla on kivempaa. Mutta usko sinä mitä haluat...

Voi, on sulla elämä jos tällainen asia on iso sulle... Meille normijärkisille parilla viinipullolla höystetty juhannus ei pilaa juhlaa meiltä aikuisilta eikä lapsilta. Mutta sähän tosiaan uskot mitä haluat, senhän jo osoitit :)

Vierailija
22/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta avioeron jälkeen loppui läträäminen ja nyt 3vuotta ollut selvinpäin. Lapset edelleen muistavat millainen olin kun olin hiukankaan juonut, jotain traumoja siis se lasten aikana juominen aiheutti vaikken koskaan kännejä ottanutkaan.

Nyt meillä elellään selvää elämää ja nautitaan jokaisesta päivästä jonka saamme yhdessä viettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut oikein mukava juhannus. Jäätiin kaupunkiin kotiin ja ollaan pyöräilty ja ulkoiltu koko juhannus. Ostin torstaina 6 isoa siideriä juhannukseksi ja olen juonut niistä tähän mennessä 4. Tämä määrä jaettuna kolmelle päivälle siis. Eli selvin päin olen ollut, mieheni on juonut vieläkin vähemmän. Meillä taitavat olla sekä vanhemmat että lapset ihan tyytyväisiä juhannuksen tunnelmaan.

Vierailija
24/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulin sellaiseen tulokseen, että haluaisin todellakin nähdä sellaisen perheen, jossa alkoholia nautitaan ilman, että, että käytös muuttuu jne.

Olen nähnyt tätä maailmaa yli 40-vuotta, mutta vielä on jäänyt näkemättä.

Minäkin olen nähnyt tätä maailmaa yli 40-vuotta. Olen neljän lapsen äiti. Alkoholia meillä käytetään kohtuudella. Olen lapsiltani kysynyt, ovatko he koskaan nähneet meitä humalassa, johon vastaus on ollut topakka "no EI!" Vaikka he siis näkevät äidin ja iskän joskus olut- tai siideripullon tai viinilasin kanssa, käytös ei ole muuttunut silmiinpistävästi niin, että he olisivat sen humalaksi käsittäneet.

Eli mahdollista tämä on :)

Vierailija
25/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli 8 alle 30v nuorta aikuista ja 6 yli 60v juhlimassa juhannusta samalla tontilla, eikä yksikään juonut itseään humalaan - vaikkei ollut edes mitään "syytä olla juomatta", eli ei lapsia, ei uskonnollista vakaumusta, tai muuta vastaavaa.

Ruuan kanssa juotiin alkusnapsi, lasi tai kaksi viiniä ja illalla saunassa olut/siideri mielihalusta riippuen.

Hauskaa oli!

Vierailija
26/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en nyt tiedä onko se mikään leyhyttelyn aihe.

Vierailija
27/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lapset asuivat kotona, meillä ei kuulunut alkoholi mihinkään juhlaan. Nyt kun ovat aikuisia mietityttää...

Vierailija
28/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatko ees nukuttuu, kun oot nii upee.

Meillä ei koskaan olla kännissä, ei mies eikä minä! Kaikilla kuudella lapsellamme on aina turvallinen koti; ei vain jouluna ja juhannuksena! Mitäs siihen sanot?

T: yhden saunasidun mamma ja sen mamman yhden kaljan mies

Vierailija
29/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulin sellaiseen tulokseen, että haluaisin todellakin nähdä sellaisen perheen, jossa alkoholia nautitaan ilman, että, että käytös muuttuu jne.

Olen nähnyt tätä maailmaa yli 40-vuotta, mutta vielä on jäänyt näkemättä.

Nautimme molemmat miehen kanssa pienen lasillisen (noin 1 dl) valkoviiniä tänään ruuan kanssa. Kuvitteletko tosiaan, että se olisi näkynyt jotenkin käytöksessämme? Muuta alkoholia emme ole tämän juhannuksen aikana juoneet. On kuitenkin hyvin mahdollista, että huomenna juomme vielä toiset lasilliset.

Vierailija
30/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lasten kanssa kaikki juhlat ja arkipäivät on vietetty ilman alkoholia.

Vierailija
31/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olen kohtuukäyttäjien suvusta. Ainoa jolla on ollut ongelmia alkoholinkäyttönsä kanssa (siis merkittäviä ongelmia) on yksi serkku josta tulee humalassa esiin mustasukkainen loukkaantuja, ja haastaa riitaa miehensä kanssa ja sanoo äidilleen "suoria sanoja" yms.

Lapsuudesta en muista mitään erityisiä aikuisten juomiseen liittyviä ahdistuksia tai vaikeita tilanteita. MUTTA muistan hyvin sen, että mielummin olisin suonut etteivät juo lainkaan. Aikuiset muuttuvat kun he juovat. Vaikka iso osa muuttuu rennommaksi ja hauskemmaksi, niin lapsen silmissä myös arvaamattomammaksi ja vähän oudoksi.

En ole absolutisti nyt aikuisiällä, ja olen juonut muutaman lasillisen lasten nähdenkin. En pidä sitä hirveän vaarallisena saati traumatisoivana lapsille, mutta olen kyllä samaa mieltä muutaman kanssa täällä, että ihan paskapuhetta että lapset eivät siitä MITENKÄÄN kärsi.

Vierailija
32/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli rauhallinen kaupunkijuhannusaatto, oltiin ihan kotona, oltiin lasten kanssa takapihalla, grillattiin ja juotiin miehen kanssa molemmat yhdet 0,33l oluet ja tänään saunan jälkeet toiset. Ihan saman verran otettiin alkoholia kuin monena tavallisenakin viikonloppuna. Meillä on kaksi pientä lasta joista toista vielä imetän. Hui.

Vierailija
33/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jotenkin ihmeellistä? Mun mielestä lasten seurassa ei juoda. Piste.

Vierailija
34/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jo ihmettelin. t. mamma viinilasin ääreltä

Vhittu, mikä juhannus, sössönsöö, wittu me ei mitäämn shaatanan abshoja olla ja olla mitään vhituyn ylemmyydentuneisia.

me otetaan mammat kunnolla vinkkua ja lapset tykkää kun aikuiset on sihijuomatuulella

Vierailija
35/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joka ikinen kerta tällaisesta aloituksesta seuraa tuo mahdoton vakuuttelu, miten kaikilla on mukavampaa, kun juodaan kohtuudella. Ja miten ne, jotak eivät käytä alkoholia, ovat kireitä tiukkapipoja.

No, minä en tiedä miten tämänkin aloituksen voi nähdä ylemmyydentuntoisena leveilynä. Ap vain toi esille itsestäänselvyyden, jonka pitäisi kuulua jokaiseen lapsiperheeseen. Ja aina löytyy iso kasa niitä, jotka tuntevat tarvetta vakuutella oman valintansa järkevyyttä.

Vierailija
38/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joka ikinen kerta tällaisesta aloituksesta seuraa tuo mahdoton vakuuttelu, miten kaikilla on mukavampaa, kun juodaan kohtuudella. Ja miten ne, jotak eivät käytä alkoholia, ovat kireitä tiukkapipoja.

No, minä en tiedä miten tämänkin aloituksen voi nähdä ylemmyydentuntoisena leveilynä. Ap vain toi esille itsestäänselvyyden, jonka pitäisi kuulua jokaiseen lapsiperheeseen. Ja aina löytyy iso kasa niitä, jotka tuntevat tarvetta vakuutella oman valintansa järkevyyttä.

Valtaosa pystyy huolehtimaan lapsistaan vaikka olisikin nauttinut pari lasia viiniä ja saunakaljan. Liikenteessäkin promilleraja on 0,5 ja ihan sama se on lasten kanssa.

Vierailija
39/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiphei ja halleluja, sädekehä pään päälle ap!! Ihan ko raittiin juhannuksen lapsille annoitte?! Vaikuttaapa siltä että se on teille enempi poikkeus kuin sääntö.

Vaan meiläpä ei ryypätä muutenkaan, eikä sitä tarvitse kailotella ja jalustalle nostaa.

Vierailija
40/56 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällainen aloitus.

Suomalaiset ovat kyllä tosiaan juoppoja. Ei voi muuta sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi