Me annettin lapsille raitis juhannus
Miten te teitte, yhden siiderin mammat?
Tuliko yhdestä siideristä 3, menikö perseet olalle?
Ihana kun voi nauttias elämästä raitiina ja antaa lapsille turvallisen koti.
Kommentit (56)
yhdestä siideristä tuli 4.
Ostettiin miehen kanssa 2 siideripulloa ja kaksi olutpulloa. Tarkoitus oli, että ykdi puteli kummallekin, sekä aatoksi että päiväksi.
Aattoaamuna soittelivat sukulaiset, että voisivatko sittenkin tulla mökille kanssamme. Ottavat ruokaa mukaan niin että meillekin riittäisi.Mukava oli saada vieraita. Jäivät yöksikin. Perjantaina 8 aikuista jakoi 2 pulloa olutta. Lauantaina joimme siiderit tasan saman 8 ihmisen voimin. (Tuli lapsuus mieleen, kun jaettiin pientä limsapulloa 3-4 lapselle)
Hauskaa oli, niin lapsilla kuin aikuisilla. Perseitäkin nähtiin: järjestettiin mökkiolympialaiset, joissa yhtenä tehtävänä oli kuperkeikan teko. Eli meni niin kuin peput olalle...
Raitista juhannusta emme tainneet ap:n mukaan lapsille antaa, jokainen aikuisista kun joi yhteensä sen puolikkaan oluen/siiderin verran. Eli kahdeksasosan perjantaina ja toisen kahdekasosan lauantaina.
Miehellä oli kyllä yks tai kaks olutta jääkaapissa muttei se muistanu juoda niitä. Kaipa ne sitten vaikka jouluun säilyy tai jotain.
Meillä (ja aika monella muullakin suomalaisperheellä) oli raitis juhannus. Ei meillä kyllä mitään ihmeempää juhannusohjelmaakaan ollut, kotona oltiin kaupungissa kerrostaloasunnossa.
Se, käytetäänkö sitä alkoholia juhannuksena vai jonain satunnaisena viikonloppuna, ei ole merkitystä. Yhtä vahingollista se alkoholi on minä iltana tahansa, jos lapset juopottelua ovat todistamassa tai sen lieveilmiöistä joutuvat kärsimään.
en ole ikinä tykännyt alkoholista. Vesi on pihvinkin ja kalankin kanssa paras ruokajuoma. Ruoka pääsee parhaisiin oikeuksiin kun sen makua ei pilaa alkoholilla.
Jokainen tavallaan. Luin juuri netistä, että juoppoja on riittänyt ja kotihälytyksiä aivan valtavasti ja rattijuoppoja paljon.
Hyvää jussia kaikille. Vielä ehtii tehdä paljon kaikkea kivaa.
kirjoita-oikein-juhannuksen!
Pyri samaan.
juhannus, kun kaikki aikaisemmat ovat olleet raittiita?
Mietin kyllä välillä, että onko meillä vähän liiankin turvallista ja seesteistä.
Mutta toisaalta, kun tuo alkoholi ei maistu, niin eipä sitä viitsisi väkisinkään alkaa vetämään.
En tosin kaipaa lapsuudenperheeni menoakaan. Siellä kun kuningas alkoholi näytteli suurta osaa ja sen myötä riidat ym.
mä jo ihmettelin.
t. mamma viinilasin ääreltä
kaikilla oli hauskaa, myös lapsilla :)
mutta silti on elämä turvallista ja seesteistä. Mietipä sitä :)
onko meillä vähän liiankin turvallista ja seesteistä. Mutta toisaalta, kun tuo alkoholi ei maistu
ja tulin sellaiseen tulokseen, että haluaisin todellakin nähdä sellaisen perheen, jossa alkoholia nautitaan ilman, että, että käytös muuttuu jne.
Olen nähnyt tätä maailmaa yli 40-vuotta, mutta vielä on jäänyt näkemättä.
onko meillä vähän liiankin turvallista ja seesteistä. Mutta toisaalta, kun tuo alkoholi ei maistu
Olisin kyllä riidellyt ilman kaljaakin
Toki meillä käytös muuttuu monestikin päivän aikana: välillä väsyttää, välillä v'tuttaa, välillä naurattaa ja välillä on ihan tasaista, kuten teillä koko elämäne ;)
ja tulin sellaiseen tulokseen, että haluaisin todellakin nähdä sellaisen perheen, jossa alkoholia nautitaan ilman, että, että käytös muuttuu jne. Olen nähnyt tätä maailmaa yli 40-vuotta, mutta vielä on jäänyt näkemättä.
ja tulin sellaiseen tulokseen, että haluaisin todellakin nähdä sellaisen perheen, jossa alkoholia nautitaan ilman, että, että käytös muuttuu jne.
Olen nähnyt tätä maailmaa yli 40-vuotta, mutta vielä on jäänyt näkemättä.
Meillä ei alkoholin myötä käytös muutu kuin rennommaksi, kaikilla on kivempaa. Mutta usko sinä mitä haluat...
jäi yhteen ja se nautittiin sen jälkeen kun lapsewt nukkumassa. Eli lapset saivat raittiin juhannuksen.
ja tulin sellaiseen tulokseen, että haluaisin todellakin nähdä sellaisen perheen, jossa alkoholia nautitaan ilman, että, että käytös muuttuu jne. Olen nähnyt tätä maailmaa yli 40-vuotta, mutta vielä on jäänyt näkemättä.
Meillä ei alkoholin myötä käytös muutu kuin rennommaksi, kaikilla on kivempaa. Mutta usko sinä mitä haluat...
meillä kun ei alaikäisille tarjoilla eli hyvin raittiina olivat. Toinen täysi-ikäisistä lapsistamme saattoi jotain nauttiakin, en ollut samassa paikassa viettämässä juhannusta. Toinen oli kotona selvinpäin.
Meillä nautitaan elämästä vaikka joskus alkoholia käytetäänkin ja lapsillamme on turvallinen koti.
Itse join muutaman oluen illan mittaan, ajokunnossa olin suurimman osan illasta.
Sinulle on ilmeisesti tuntematon käsite sellainen kuin järkevä alkoholin käyttö. Ihan hyvä onkin, että pysyt raittiina kun et kohtuukäyttöä tunne.
Minä join muistaakseni 5 olutta + lasin viiniä. Pikkuhiprakassa olin, mutta en varsinaisesti kännissä. Mies joi pullon viiniä ja 4 olutta, ja valitettavasti humala näkyi naamasta. Toisaalta silti meidän lasten juhannus oli "raitis", koska joimme tapamme mukaan nuo vasta lasten mentyä nukkumaan. Aamulla minä olin pirteänä hereillä kasilta ja mies mönki ylös kymmeneltä krapulattomana.