Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on toimeentulotukiasiakas, maksaako sossu ylioppilaskunnan (pakollisen) jäsenmaksun?

Vierailija
23.06.2012 |

ILman sitähän ei voi olla kirjoilla yliopistolla, ja toisaalta summa on aika suuri, en muista tarkkaan mutta varmaan vajaa satanen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelija ylipäätään olla oikeutettu toimeentulotukeen muutoin kuin tosi harvinaisissa poikkeustilanteissa?

Vierailija
2/13 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä huolimatta olisit oikeutettu tt-tukeen, niin varmaan kyllä. Käytännössä opiskelija ei saa tt-tukea kovinkaan helposti, kun lainasumma lasketaan tuloksi vaikkei sitä olisi nostanutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelija ylipäätään olla oikeutettu toimeentulotukeen muutoin kuin tosi harvinaisissa poikkeustilanteissa?

Samoin perustein kuin muutkin ihmiset. Eli jos tulot ovat niin pienet, etteivät ne riitä elämiseen.

Vierailija
4/13 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis saa opintotukea ja -lainaa? Miksi?

Vierailija
5/13 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomioidaan esim halvat opiskelija-ateriat, joita ainakin Helsingissä voi syödä sekä lounaalla että päivälliseksi. Samaten matkalipussa oleva opiskelija-alennuns huomioidaan, samaten asumisen kustannut menee yleensä opiskelija-asunnon mukaan ym, eli kyllä opiskelijan täytyy tulla todella pienellä toimeen.

Vierailija
7/13 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain se terveydenhoitomenojen osuus, siis se yths:n jäsenmaksun suuruus. Mutta helpottaahan sekin tilannetta verrattuna siihen, että joutuu maksamaan kokonaan omista rahoistaan.

Vierailija
8/13 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomioidaan esim halvat opiskelija-ateriat, joita ainakin Helsingissä voi syödä sekä lounaalla että päivälliseksi. Samaten matkalipussa oleva opiskelija-alennuns huomioidaan, samaten asumisen kustannut menee yleensä opiskelija-asunnon mukaan ym, eli kyllä opiskelijan täytyy tulla todella pienellä toimeen.

Mitä tarkoitat tällä? Väitätkö muka, että opiskelija-aterioiden hinta jotenkin vähennetään toimeentulotuesta, vai? Ei tietenkään. Opiskelija saa ihan saman suuruisen perusosan kuin kaikki muutkin. Ja se opiskelija-aterian hinta on tällä hetkellä 2,60 euroa, ja kyllähän tuolla summalla saa jo tehtyä kotonakin ruokaa.

Opiskelija-asunnon mukaan ne asumiskustannukset menee siinä tapauksessa, että opsikelija tosiasiallisesti asuu opiskelija-asunnossa. Ja niitäkin on eri hintaisia. Perheellisen vuokra voi hyvinkin olla 800 euroa, ja kyllä siihen saa tukea ihan sen oikean hinnan mukaan, ei jonkun kuvitteellisen soluhuoneen perusteella.

Vierailija
9/13 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis saa opintotukea ja -lainaa? Miksi?

Mutta eiväthän ne nyt mihinkään riitä. Minulla on siis perhe, en asu yksin. Ja minulla ei muuten ole kesäopintoja, eli nyt kesällä (jolloin maksu pitäisi maksaa) en saa niitäkään.

Vierailija
10/13 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rahahan ei mene koululle/opetukseen vaan ylioppilaskunnalle. Ei ole oikein pakottaa ihminen jonkun järjestön jäseneksi, jos hän vain haluaisi opiskella yliopistossa.

Vierailija
11/13 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki tuet ja opintolainat käytetty ja ollaan opinnoissa loppusuoralla. Olen ainakin itse joutunut keskeyttämään opinnot ja menemään työttömyyskortistoon. Perheellisten on varmaan helpompi saada tukea. Nyt kun olen päättämässä opintojani, olen saanut toimeentulotukea mutta en ole missään vaiheessa kuvitellut, että sossu maksaisi yliopiston ilmoittautumismaksun. Senhän voi maksaa siitä toimeentulotuesta, joka on kuitenkin suorastaan ruhtinaallinen opintotukeen verrattuna.

Vierailija
12/13 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksaa hieman vähemmän (40-50 euroa yliopistosta riippuen). Ilmoittautuu vain kevään poissaolevaksi ja muuttaa sen läsnäolevaksi myöhemmin.

Vierailija
13/13 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa opiskelijoista on töissä koko ajan, lapsia tai ei. Entäpä siippasi, kai hänkin jotain tienaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme