Kotimaanmatkailu: mitkä on must kohteet?
Olen elämäni ensimmäistä kertaa Levillä ja matkalla samoin ensimmäistä kertaa Oulussa ja Rovaniemellä. Ihastelen kotimaata ja jäin miettimään, mitkä olisi kohteet, jotka "kaikkien" pitäisi käydä läpi?
Omasta mielestäni must on Ahvenanmaa, Hanko, Naantali, Turku, Kuopio, Tampere, Helsinki ja Lappeensranta.
Miehen mielestä Reitti Lappeenranta-Imatra-Punkaharju-Savonlinna, Tampere-Joensuu (9-tie on suomen kaunein tie), Koli, Nurmes tai Lieksa tai molemmat, Kuusamo ja Suomussalmi.
Kommentit (5)
tarkentaa myös, miksi ne jotkut paikat tulisi kaikkien nähdä. Noihin ap:n listoihinkin kaipaisin vähän perusteluja.
itselleni meri on tärkeä elementti eli vaikkapa Kökarin saaren kalliot on ihan must. Ahvenanmaa ja saaristot muutenkin.
Hienoja paikkoja on paljon rannikolla. Porvoo ja sitten Hangosta ylöspäin.
Kaunista on myös Itä-Suomessa.
Punkaharju, Suomussalmi, Lappeenranta tai Imatra? Niissä ei kauniiden maisemien lisäksi ole mitään nähtävää tai koettavaa. Kauniita maisemia näkee muuallakin.
Olen itse ihan fiiliksissä kotimaastamme ja oletan, et muutkin olis, mutta perusteluja penätään ja arvostellaan mielipiteitä.
Mutta haukuttiinhan täällä se juhannusjunakin, jota katselin eilen ihan fiiliksillä. Heh, en taida kuulua täällä joukkoon. Mutta luulen, et hyvä niin.
Mutta onhan se hyvä, jos viette rahanne Espanjaan tai Kreikkaan... ;o)