Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MARTINLAAKSO lapsiperheelle

22.06.2012 |

Hei kaikki nykyiset ja entiset martsarilaiset.

Nyt tietoa siitä minkälainen paikka on lapsille. Kannattaako sieltä ostaa asunto?

Juna-asemalle matkaa noin 1km. Onko levotonta, mamuja, millaiset päiväkodit, koulut, kaikki.

Kiitos jo kaikille vastanneille!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut martsarissa pienestä asti ja en ole ikinä pelännyt tai tuntenut oloa epämukavaksi. Vähän vanhemmille lapsille martsarin skeittiparkki on mainio paikka skeitata :) junatkin kulkee mukavasti 10 minuutin välein joten nopeasti pääsee muuallekkin.

Vierailija
2/6 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttävän lentokoneiden metelin takia.

On totta kait voinut rauhottua tilanne muutamassa vuodessa.

Iltaisin en kyllä yksin pahemmiten ulkona liikkunut. Nyt jos joutuisi takaisin muuttamaan, niin en varmaan liikkuisi ulkona enää iltaisin ollenkaan. Nyt on kuitenkin jo tottunut vähän rauhallisempaan alueeseen.

Varmasti jos aina asunut siellä, niin ei tiedä millaista voisi muualla olla.

Juna oli plussaa, mutta muuta hyvää en valitettavasti keksinyt. Ei kun olihan Louhelassa kiva viheralue. Se oli plussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä ja se lentomelu oli kyllä kamala

Vierailija
4/6 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan riippuu vähän osoitteestakin. Itse en tunne niin hyvin että osaisin sanoa ne "huonot" ja paremmat. Toistaiseksi on viihdytty hyvin. Paljon leikkipuistoja ainakin täällä on, ja kaikki puistot ovat uuden näköisiä!

Vierailija
5/6 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahteen otteeseen asunut Martsarissa ja kolmatta kertaa ei tule kun vihdoin päässyt pois varmasti. Lentomelu oli tosiaan häiritsevää, mutta siihenkin jotenkin turtui. Räkälöitä oli riittävästi ja ainakin meillä ne oli liian lähellä eli lapset saattoivat pelätä. Iltaisin ei kyllä itseäkään houkutellut kulkea yksin ulkona varsinkaan aseman kieppeillä. Uusi koulu on tietysti plussaa (vaikka esim ekaluokkalaisia ajatellen on pelottavan iso kun on 1-9luokat ja joitain erityisluokkiakin), uimahalli, kirjasto ja ostari tietty plussana. Päiväkoteja tuli testattua kolme, joissa hoito oli vaihtelevan tasoista riippuen hoitajista. Tilat olivat tosi pieniä ja lapsia niihin oli sullottu tolkuton määrä vähillä hoitajilla. Meillä ainakin kokemuksena myös että kaikkea askartelua yms rajoitettiin ettei välineet kulu ja lopu.

Meillä oli kyllä ihan ok taloyhtiö, mutta olikin omistusasuntoja. Mamuja oli ihan riittävästi siinäkin, ja koko alueella yleensäkin.

En suosittele Martsaria lasten kasvatuspaikaksi kenellekään nyt kun olen päässyt itse kokemaan pienemmän paikkakunnan/asuinalueen hyvät puolet ja saanut huomata että päiväkodissa saa oikeasti hyvää hoitoa ja lapset tykkää mennä kun saa olla ja tehdä ja mahtuu ja on hoitajia tarpeeksi. Mutta ei Martsari huonoin paikka taatusti ole asua

Vierailija
6/6 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikoinani kymmenkunta vuotta poissa, mutta muutin takaisin Martsariin kun olin raskaana. Lähes 40 v kokemukseni, (joista lähes 30 v postinumeroni on ollut 01620) perusteella kommentoisin:

- lentomelua en ole koskaan kokenut häiritsevänä. Tietysti sitä on, mutta nykyisin. Melu on paljon siedettävämpää kuin 80-90- luvuilla.

- asemanseudut on kaikkialla pk-seudullavrauhattomia.

- kuten monessa muussakin paikassa, myös Martsarissa on ns hyvät ja huonot alueensa ja taloyhtiönsä. Itse olen asunut pääosin Kivimäen puolella rataa ja sitä voin suositella. Toisella puolellakin on ok yhtiöitä ja alueita, mutta muuten... Voimalan lähistöä en suosittele (ne rivarit on ok).

- koulut ok

- Pk-seudun sosiaalinen integraatio varmistaa, että mamuja on kaikkialla, missä on kerrostloja / vuokra-asuntoja. Martsari ei kuitenkaan ole pahimmasta päästä.

- pk-tilanne hyvä

- hyvät palvelut!!!