"Stockan Herkku on sikakallis"- mitä mieltä väitteestä?
Minä en kyllä allekirjoita ollenkaan tuota, nimittäin tienaan hävyttömän vähän ja silti on varaa käydä Herkussa ostoksilla. Tänään ostin mm. kotimaisia kirsikkatomaatteja 1,19€/rasia sekä kirsikoita 3,99€/kg. Onko tuo jonkun mielestä kallista? Olen huomannut että Stockalla moni tuote voi olla jopa edullisempi kuin vaikkapa Alepassa. Kuohukerma oli pitkään alle euron ja luomumunat edullisempia kuin muiden kauppojen.
Kommentit (14)
Jos käy esim. Siwassa niin ei ole kalliimpi, Siwa on kallis kauppa ja valikoima olematonta.
Kauppahallissa yleensä kalliimpaa.
Jos taas käy supermarketeissa niin niissä on yleensä edullisempaa ja laajat valikoimat.
Minusta jos sellaisen peruskorin kerään (=tuotteita mitä yleensä ostan) niin Herkku on kalliimpi mitä marketti, ja aika paljonkin. Jos taas hakisin saman lähi Siwasta, ei olisikaan niin kallis, luultavasti edullisempi.
Mutta se mikä nostaa Herkussa hintaa on se, että usein sieltä tarttuu mukaan niitä "herkkuja". Lankeaa siis ostamaan kalliimpia juttuja mitä tavallisesti ostaa.
Prismasta saa erästä lempijuustoani mutta olen ostanut sitä aina Stockalta. No, ajattelin kokeilla Prismaa kun en viimeksi olisi ehtinyt Stockalle...jäi ostamatta se köntti, jolla oli yhteistä lähinnä nimi lempijuustooni! Harmahtava, kivikova ja kuiva juustonpala...Stockalta ostettava on voimakkaan keltainen.
onhan se kiistatta kalliimpi kuin Prismat ja Citymarketit. Ei kahta sanaa tuosta asiasta. Toki jos joitain yksittäisiä tuotteita heittelet, niin siellä täällä tietenkin Stocka voi halvempi ollakin. Kattavammassa otannassa ero Stockan tappioksi on iso.
Pointti ei olekaan tuo hinta, eihän Stocka yritäkään olla halvin vaan palvelevin ja laadukkain, ja se etenkin palvelutiskiensä puolesta usein on.
k-kaupassa, joskin kalat ja lihat laadukkaampia, tuoreempia, paremmin marinoituja jne stokkalla.
Jotain erikoistuotteita löytyy paremmin ja ne kalliita, mutta ainakin minä olen pettynyt esim. Stokkan makkaralaatuihin, kaipaisin sinne enemmän oikeanlaista ja hyvää espanjalaista valikoimaa.
parempi paikka on esim. Musta Pekka.
Edullisia esimerkiksi maito ja bulgarian jogurtti. Samoin vihannestiskillä on paljon edullisia tuotteita.
Monissa erikoistuotteissa taas isommat katteet kuin esimerkiksi S-marketissa.
Asun Helsingin keskustassa ja ostan usien lihat ja kalat Stokkalta, sitten taas muita tuotteita esim. Ruoholahden S-marketista. Se on mielestäni mukavampi kauppa kuin Citymarket, lisäksi edullisempi.
Stockmann lisä on 30%, ja halpaa perusruokaa ja kunnon tarjouksia ei ole ollenkaan.
Stockmann lisä on 30%, ja halpaa perusruokaa ja kunnon tarjouksia ei ole ollenkaan.
Ja esim. Wanhassa Kauppahallissa löytyy parempia juustotiskejä
Ja joissain asioissa stocka on kyllä parempi - ja toisissa Musta Pekka, joka onkin ihan älyttömän hyvä kauppa!
viitseliäisyyttä mennä, mutta aina sieltä löytää hyviä herkkuja piristämään ruokailua.
toisessa kaupungissa. Monet tuotteet ovat yllättävän halpoja siellä ja ns. halpakaupoissa on kalliimpia tuotteita. Ja valikoima on tietysti ihan eri tasoa kuin jonkun pikkukunnan S-Marketissa.
köyhänä opiskeluaikana mun lempikauppa ja on vieläkin, mutta silloin asuin sen vieressä :)
riippuu ihan tuotteesta. Yksi marmeladi josta tykkänä maksaa Stockalla n. 3,7 e ja Prismassa 2,9-3 e.
Mutta sitten monet on saman hintaisia, ja osa halvempia. Ja tietty valikoima esim. Stockan herkun juusto-osastolla on ihan eri kuin siellä Prismassa :)