Ketju tekosyistä olla ottamatta alkoholia!
Mikä olisi uskottava (teko)syy olla ottamatta alkoholia? Oikea syy: raskausepäily. Syitä kaivataan henkilölle, jolle yleensä maistuu, joten esim. usko ei käy syyksi.
Kommentit (23)
Miulla toimi ainekin loistavasti kikka, että olin ottavinani. Otin siis tarjotut juomat vastaan, ja olin maistavinani. Ja sit oli muutamia omia juomia mukana, eli esim vadelmasidukka pulloon vadelmavissyä. Ei kukaan nää juodessa väriä ku esim. upciderin pullot vihreitä.
Suomi on kyllä ihan käsittämätön maa, kun pitää tosiaan selitellä sitä, ettei viina maistu. On tässä paikassa jotain pielessä.
Itse en juo juurikaan, ja jouduin joskus kärsimään tuosta vinoilusta, kun alkoholia käyttäviä häiritsi juomattomuuteni - vaikka oli menossa mukana siinä missä muutkin, en vain jaksanut aina dokata.
jos on pokkaa niin sanot että sulla oli emätintulehdus johon sait viikon lääkekuurin ja siinä on antabus reaktio eli oksennat ja voit pahoin jos juot. Mulla toimi tää ja on ollut myös ihan tottakin kerran.
Oikeasti tarvitset tekosyyn olla ottamatta? Mikset vain sano ettet halua, ei maistu? Ei taida mennä läpi jos "yleensä maistuu".. Säälittävää.
Miksei pelkkä lääkekuuri riittäisi?
sanot, että olet autolla etkä silloin juo pisaraakaan. Ja, että olet/miehesi on menossa aamulla töihin tai jonnekin muualle ja sen takia olet autolla.
Tai olo on vähän kipeä niin ei maistu.
Mä en myöskään käsitä, miten joku joutuu selittelemään sitä, ettei ota. Mua ei ainakaan kiinnosta muiden juomattomuus. Ja miten sitä edes huomaa? Eikö se ole helppoa kun vaan pitää jotain lasia kädessään ja on iloinen? Mä olen ollu monesti selvinpäin eikä kukaan tuu kyttäämään ja ihmettelemään, vaikka muille kuinka viina maistuisi. Ainoastaan muutamalta olen huomannut kyseltävän, mutta se johtuu siitä, että nämä henkilöt ovat humalassa avoimia ja iloisia ja selvinpäin tappavan tylsiä ja tuppisuumurjottajia. Asennemuutosta siis kaikille?
Aika hyvä syy on tuo lääkekuuri. Mutta mikä lääke muka? Kun olen ihan terveen näköinen. Ehkä syy voisi olla allergialääke Kestine. Olen nimittäin menossa mökille, jossa on ollut koiria. Ja tiedetään, että olen huippuallerginen. Kestine + alkoholi - itse asiassa on ihan tosiasia, että nuo eivät sovi yhteen, vaikka paketissa ei olekaan viinakieltoa.
Mies joi (onneksi kestää hyvin alkoholia) mun juomat salaa tai kaatelin viemäriin. Join tummasta pullosta siideriä (pullossa oli vettä).
Loppuillasta kun ihmiset huppelissa voi tarjota kavereillekin alkoholitonta viiniä, ne ei huomaa mitään. Seuraavana päivänä niin paha "krapula" ettei maistu kuin limu.
Toimii, jos sun pitää vältellä alkoholia vain yksi ilta. Lääkekuuri toimii tekosyynä useammankin päivän.
Suomi on kyllä ihan käsittämätön maa, kun pitää tosiaan selitellä sitä, ettei viina maistu. On tässä paikassa jotain pielessä.
Varmaan itse kukin saa olla juomatta ja olla selittämättä tai selittää miten parhaiten taitaa. Lienee ihan luonnollinen reaktio kuitenkin, että jos on yleensä ottanut seurassa siideriä siinä kuin muutkin, ja yhtäkkiä ei otakaan, niin joku kysyy (sen enempää pohtimatta) että "ai, miks?". Tarkoittamatta että juomaton on sosiaalinen epäkelpo, hylkiö, jonka seuraa selvinpäin ei kaivata. Pitääkö sille antaa niin järjetön merkitys!
Ja kun normaalisti on sitä juomaa ottanut ja nyt epäilee olevansa raskaana, niin jos ei yhtään mitään selitä tai peittele, niin luonnollisesti ensimmäisenä tulee kaikille mieleen juuri se oikea syy: se on raskaana! Ja koska päällä on vasta epäily raskaudesta tai raskaus tiedetysti alussa eikä halua sitä infoa muille vielä suoda, niin mieluusti keksii etukäteen jonkun luontevan selityksen, miksi juuri tällä kertaa ei ota.
Mulla oli hevoskuuri v-peniä ja trikozolia moiseen vaivaan ja toinen noista antibiooteista ei käy alkoholin kanssa, antabusreaktio tulee.
ja kävin salilla säännöllisesti. Siinä samalla alkon käyttö väheni, vaikka alussa porukka ihmettelikin että miksi en juo. Sanoin että menee kaikki työ hukkaan jos käytän alkoa usein, etenkin alkuvaiheessa.
Nykyään kukaan ei ihmettele kun kieltäydyn alkoholista.
Jos ei muuta niin osta niitä holittomia tuotteita ja juot ne lasista. Ainakin siiderit maistuvat ihan samalle kuin alkoholillisetkin. Tai toki voit sanoa että on flunssa tulossa niin ei maistu.
Ah joo ja tai jos pokkaa riittää niin sanot että on tosi pahat menkkakivut, itselläni se ainakin estää alkoholin ottamisen kokonaan. Oksennan nimittäin takuuvarmasti jos juon yhdenkin menkkakipujen aikaan.
ymmärrän hyvin ap:n tilanteen. meidän kaveriporukassa jopa kytätään, että juokohan se-ja-se nyt vaan limua, kun arvellaan että jollain on vauvahaaveita. joskus osuu oikeaankin.
siksi olen itse varautunut etukäteen. yleensä alkoholi maistuu, mutta jo jonkin aikaa ennen kuin jätettiin ehkäisy pois olen tasaisesti vähentänyt ja joskus ollut juomattakin. pääsee sitten kertomaan uutisen rauhassa silloin kun itse haluaa.
Flagylin kanssa ei voi juoda mitään.
Antabus-oireita tulee.
Kukaan ei kysy enempää, kun sanot että alapäässä ongelmia : D
5: too much information. :-o Miksei pelkkä lääkekuuri riittäisi?
Valehtelijan tunnistaa nimenomaan siitä, että se selittää kuin luenota pitäisi, antaa liikaa infoa. Eli joku huoleton heitto vaan, jotta vaikuttaa luontevalta. Tärkeintä on pitää pokka, koska ne epäilyt ja kyselyt alkaa joka tapauksessa, oli sun syy mikä hyvänsä. Mä en kerran juonu, koska mua hävettää kun juon aina liikaa. Jumalauta mikä haloo nousi ja kaikki, ihan KAIKKi jankkas, et sä oot raskaana, sä oot raskaana. Join kovan kännin ja kaikki olivat tyytyväisiä kun juoppo teki juopon hommat, muutenhan joku muu olisi joutunut olemaan se humalaisin :(
Joten varuadu henkisesti.
antibioottikuurin juurihoidon yhteydessä. Paljon kivempi syy kuurille kuin emätintulehdus.
jos on pokkaa niin sanot että sulla oli emätintulehdus johon sait viikon lääkekuurin ja siinä on antabus reaktio eli oksennat ja voit pahoin jos juot. Mulla toimi tää ja on ollut myös ihan tottakin kerran.
tai sitten että maksa-arvot on nousseet ja täytyy pitää nenänvalkaisua pari kk
Flagylin kanssa ei voi juoda mitään.
Antabus-oireita tulee.
Kukaan ei kysy enempää, kun sanot että alapäässä ongelmia : D
Voin vain kuvitella ilmeet... :)
Kaikkien lääkkeiden kanssa ei saa nauttia viinaa.