Yh-äidit + muut yksinäiset: Mitä teette juhannuksena?
Että mä vihaan näitä juhlapyhiä kun lapset on isällään enkä keksi mitään tekemistä :(
Kommentit (10)
siitä ilosta että saisin olla pitkän viikonlopun YKSIN.
Ja nimenomaan KOTONA.
lapset ovat isällään, mutta itse olen pienimmän kanssa kotona. Näin on kaikkien kannalta parempi, koska pienin ei viihtyisi paikassa, johon lasten isä vie isommat. Muuten kyllä lomailee kesällä isän luona (vähemmän toki kuin isommat).
Lapsi isällään. Siivoilen. Järjestän vanhoja muuttotavaroita ja puran niitä. Hengaan netissä. Voi olla että tulee vähän yksinäistä, mutta siihen on jo alkanut tottua.
N37
muutama hetki aikaa itselle niin sitten ei ole mitään tekemistä! Mulla lapsi/lapset 24/7 ja keksisin vaikka mitä tekemistä jos joskus saisin olla päivänkin itsekseni..Lenkkeilisin, kävisin leffassa, terassilla, syömässä, taidenäyttelyissä, maailma on tekemistä pullollaan.
On vaikka kuinka täällä kotona. Mulla on nauhalla sarjoja ja leffoja, joita katsoa, iso pino kirjoja kirjastosta, tänään ilmestyy muutama akkojen lehti, surffaan netissä, käyn koiran kanssa ulkona, saunon oikein ajan kanssa, hoidan jalat, laitan naamion, herkkuja kaappi täys, syön hyvin, juttelee kavereitten kans puhelimessa, nukun pitkään..en tasan siivoa tai muuta tylsää. Tuntuu, et aika loppuu suorastaan kesken.
Olisin niin tyytyväinen, jos saisin olla itsekseni pari päivää kotona. Se olisi suorastaan nautinnollista. Katselisin tv:tä, surffailisin netissä, lukisin ja söisin kaikkea hyvää.
Mutta ymmärrän, jos ap:sta ei tunnu tältä. Silloin on inhottavaa olla yksin, jos ei halua sitä. Onko sulla ketään kaveria, jonka voisit kutsua yökylään?
Eikä juhannuksena, joka on ns. perhejuhla ole kiva olla yksin. Mutta jos ajattelee niin, että se on viikonloppu muiden joukossa, helpottaisiko se oloa?
Varaan lukemista, leffoja ja hyvää syötävää ja juotavaa. Nukun ja valvon niin kuin huvittaa, tapaan kavereita (kaikilla ei ole perhettä) tai lapsuudenperhettä, ulkoilen...
johtunee siitä ettei lapsuudenperheessä koskaan vietetty juhannusta mitenkään sen kummemmin, oli yksi viikonloppu muiden joukossa ja sitten kun aloin juhannusta viettämään niin ekat 10 v meni kavereiden kanssa.
Eikä juhannuksena, joka on ns. perhejuhla ole kiva olla yksin. Mutta jos ajattelee niin, että se on viikonloppu muiden joukossa, helpottaisiko se oloa?
Lapset ovat isällään kolme viikkoa.