Kuinka paljon teidän miehet osallistuvat PAKKAAMISEEN?
Kun olette lähdössä reissuun?
Mun mies saa hädin tuskin omat tavaransa kasaan. Minä pakkaan lasten tavarat, omat ja yhteiset.
Miehen mielestä pakkaaminen on niin helppoa: "Eihän sinne tarvii ottaa ku muutamat kalsarit ja pari vaihtopaitaa.."
Kommentit (50)
ja sitten kaverin mökillä ihmettelee, missä ovat hänen lakanansa ja pyyhkeensä. Vastaan miehen omin sanoin "Jos jotain puuttuu, se ostetaan" ja patistan miehen kaupoille. Ihmeesti se oppi kolmannesta kerrasta. Tosin aikansa yritti napata lapsille varatut liinavaatteet, mutta estin ja sanoin, että toisen repusta ei oteta.
mutta mä tykkään tietyistä miehen vaatteista, miehellä taas ei ole niin väliä mitä pukee päällensä. Mä siis saan paljon paremman mielen, kun pakkaan miehenkin tavarat, niin sitten on reissussa hyvännäköisenä. Toki tuo itse pakkaa partakoneensa yms. mutta vaatteet mä. Pakkaan myös omat ja lasten, jos eivät itse pysty.
mutta mä tykkään tietyistä miehen vaatteista, miehellä taas ei ole niin väliä mitä pukee päällensä. Mä siis saan paljon paremman mielen, kun pakkaan miehenkin tavarat, niin sitten on reissussa hyvännäköisenä. Toki tuo itse pakkaa partakoneensa yms. mutta vaatteet mä. Pakkaan myös omat ja lasten, jos eivät itse pysty.
että pakkaan miehelle KAIKEN. Hän pakkaa vain mahdolliset työkalut ja esim. tietokoneensa, jos semmoinen tulee mukaan.
pakkaan kaiken ja mies sit purkaa kassit kun tullaan,osaa kyllä ne purkaa mutta 6:n hengen kamoja se ei sais kasaan ikinä=D
mutta ei se mua kyllä haittaa.
Kun olette lähdössä reissuun?
Mun mies saa hädin tuskin omat tavaransa kasaan. Minä pakkaan lasten tavarat, omat ja yhteiset.
Miehen mielestä pakkaaminen on niin helppoa: "Eihän sinne tarvii ottaa ku muutamat kalsarit ja pari vaihtopaitaa.."
hammasharja ja dödö".
Näillä mieheni kommentoi pakkaamisen rasittavuutta :) Eli minä pakkaan kaiken, omat, yhteiset ja lasten kamppeet.
Ei mies tajua, että mukaan pitää ottaa kuumelääkkeet, laastarit, kyypakkaukset, desinfiointiaineet, sakset, pullonavaaja, palovaroitin, pyykkipoikia, laturit, shampoot, uimakellukkeet, pelastusliivit, kumisaappaat, vatsalääkkeet, hiusharjat, pyjamat, pyyhkeet jne jne jne....
Omat tavarani jätän viimeiseksi ja otan mukaan sen verran kun laukussa on enää tilaa. Jep.
Toki pakkaisi meidän kaikkien tavarat jos pyytäisin. Mutta sitten ei kannata todellakaan valittaa, kun lapsilla on esim. koko juhannukseksi varattuna yhdet pikkuhousut ja yksi t-paita päällä olevan lisäksi...mielummin siis pakkaan itse. Omat tavaransa kyllä pakkaa, mutta sitten ihmettelee taas mökillä, että miksi hänellä mukana vain yhdet farkut, jotka likastui verkkoja nostaessa ja nyt pitäisi lähteä ihmisten ilmoille. Voi tsiisus !!!
Miksi suurin osa miehistä on niin avuttomia, ettei pakkaaminen onnistu?
semmoisilla kämäisillä poikamiesstandardeilla pakata kamansa, mutta mua kiusaa katsella miestä likaisissa vaatteissa, joten pakkaan hänelle. Olen myös niitä naisia, jotka ovat pakottaneet miehen ostamaan uuden vaatevaraston yhteenmuuttamisen jälkeen. Sopii kivittää!
muttei esim. lapsen vaatteiden kohdalla katso yhtään miten ne sopivat yhteen eikä luultavasti pakkaisi varavaatetta mukaan (eli pakkaisi esim. 4 päivän reissulle 4 sukat ja alushousut lapselle ajattelematta että voi käydä vahinkoja ja siksi tarvita enemmän).
Noinhan se meilläkin henkisellä tasolla menee. Vihaan pakkaamista. Mutta sen verran järjellä ajatteleva olen, että hoidan kyllä kokonaisuuden ajattelemisen, lasten vaatteet ym asiat pyrin miettimään. En ole siinä niin taitava kuin rouva, mutta yritän kuitenkin. Molopää sellainen kumppani, joka kaiken toisen vastuulle jättää.
Noinhan se meilläkin henkisellä tasolla menee. Vihaan pakkaamista. Mutta sen verran järjellä ajatteleva olen, että hoidan kyllä kokonaisuuden ajattelemisen, lasten vaatteet ym asiat pyrin miettimään. En ole siinä niin taitava kuin rouva, mutta yritän kuitenkin. Molopää sellainen kumppani, joka kaiken toisen vastuulle jättää.
Mä voin huolehtia esim. pakkaamisesta, ja mies voi huolehtia esim. moottoripyörien huollosta. Ei mun tarvitse miettiä, että onko nyt öljyt vaihdettu tai ketjut kiristetty. Voin toki esittää ehdotuksia.
Mies ja lapset tuo valitsemansa vaatteet olohuoneeseen ja minä pakkaan laukut.
ja mies sitten vastaavasti hoitaa jotain muita käytännön järjestelyjä joihin minun ei tarvitse osallistua yhtä paljon.
Hän pakkaa omansa ja koiran tavarat, mä omani ja lapsen tavarat ja yhdessä yhteiset tai se kumpi ehtii. Automatkalle lähtiessä mies pakkaa kaiken autoon, minä en saa puuttua siihen.
että pakkaan miehelle KAIKEN. Hän pakkaa vain mahdolliset työkalut ja esim. tietokoneensa, jos semmoinen tulee mukaan. #19
Oliskin ihan juhlaa jos vois vaan ottaa kirjansa mukaan ja istahtaa autoon...
että pakkaan miehelle KAIKEN. Hän pakkaa vain mahdolliset työkalut ja esim. tietokoneensa, jos semmoinen tulee mukaan. #19
Voi jee, mä haluan kanssa tollasen palvelun :-)! Oliskin ihan juhlaa jos vois vaan ottaa kirjansa mukaan ja istahtaa autoon...
meillä on yleensä kaikenlaista muutakin työtä kuin laukkuje pakkaaminen - esim. auton tai moottoripyörien pakkaaminen - joten pelkkä autoon tai moottoripyörän päälle istahtaminen jää haaveeksi.
näiden keskustelujen perusteella minulla on ihana mies (tiesin sen toki jo). pakataan aina yhdessä, kukin hoitaa omat vaatteensa ja kivansa (esim. kirjat), muuhun osallistuvat molemmat. tehdään pakkauslista, ja jaetaan yhteiset tavarat puoliksi kummankin laukkuun. ollaan aivan yhtä hyviä pakkaajia, eikä koskaan ole mitään (tärkeämpää) puuttunut.
lähes aina jos ollaan esimerkiksi mökille lähdössä ja hoitaa myös kauppaostokset. Hänellä perjantait vapaita ja kun minä kiiruhdan töistä niin päästään nopeasti lähtemään. Pakkaan itse vain omat tavarani edellisenä iltana mutta nekin mies sitten kantanut autoon.
Mies pakkaa omansa, minä muut. Tajuaa sentään sen verran, että mulle siitä on hommaa... Mun miehelle on vaikea saada lapsille edes yhden päivän päiväkotikamoja mukaan, saati sitten neljän viikon ulkomaanmatkan tavararoita.