Talon rakennus budjettimme on 173000 euroa
Neliöitä 114, tulee avaimet käteen. Aika halvalla päästään! :)
Kommentit (43)
budjetin tekemistä äidinkielenkurssille hakeutumista varten
Vai että ihan äidinkielenkurssia? :D Huvittavaa kun toinen kirjoitushäiriöinen neuvoo toista.
positiivisia :D
Ap: lle onnea uuteen kotiin!
täällä taas! Jos joku saa oikeasti halvemmalla sellaisen talon JOSTA itse tykkää, niin sitä heti ollaan ihmettelemässä. Kaikille kun ei tarttee olla kaikki niin pirun kallista ja hienoa, vaan riittää ns. normi talokin. Ja kyllä, tuolla hinnalla on paljon mahdollista saada uusi talo. Meille on tulossa pitkästä tavarasta talo, neliöitä 123 ja hinta alle 200000, jossa on jo tontti.Toki hinta aina riippuu sijainnista ym. mutta ei tuo nyt ihan mahdoton ole. Eli toivotan onnea sinulle, uuden asunnon johdosta. Meillä on vielä pitkä matka, ennenkuin pääsemme uuteen kotiin..:)
Se onkin huvittavaa, mutta "Talon rakennus budjettimme" on vain surkeaa.
Vai että ihan äidinkielenkurssia? :D Huvittavaa kun toinen kirjoitushäiriöinen neuvoo toista.
Meillä valmistui 2010, 166 neliöinen, pitkästä tavarasta myös. Kerroksia 1,5, katettu terassi.
Piha laitettiin viime kesänä ja jotain istutuksia. Istutusmultaa menee yllättävän paljon.
Meidän budjetti ilman pihaa oli n. 220 000 €. Sisältää talli-katos-työhuoneen, tontin ja liittymät.
Se onkin huvittavaa, mutta "Talon rakennus budjettimme" on vain surkeaa.
No ei kalahtanut. Voi hyvänen aika sentään :D Kai näillä jotka on rakentaneet kalliita taloja on pakko jollain päteä :D
Ja kiitos teille kaikille positiivareille! :)
Ja kiitos teille kaikille positiivareille! :)
Olen pitkään ollut vähän kateellinen sellaisille, joille ulkonäköseikat tai tietynlainen laatu eivät ole mitenkään tärkeitä. Joille perusratkaisut, edulliset materiaalit jne. riittävät. Siinä pääsee halvemmalla, ja jää enemmän rahaa muuhun elämiseen.
Meillä on toisin, ja tiedän itsekin että kärsimme siitä rahallisesti. Emme ole koskaan rakentaneet uutta taloa, vaan ostaneet vanhoja ja remontoineet niitä. Moni ystävä on sanonut, että täällähän ei tarvitse tehdä mitään, mutta meidän mielestämme tietyt remontit ovat olleet aivan pakollisia. No meidän pelastukseksemme osaamme molemmat tehdä kaiken putki- ja sähkötöitä lukuunottamatta itse. Joten on näistä sitten rahaakin jäänyt käteen.
Mutta siis tämä ei sitten ollut mitään vittuilua todellakaan. Oikeasti olen kateellinen niille, jotka ovat tyytyväisiä perustalossaa, tai remontoimattomassa kodissaan, eivätkä he halua tai tarvitse muuta. Rennompaa elämää elävät, eikä rahaa kulu niin paljon. Itse en vain osaa.
Meille tehtiin 6 vuotta sitten 116 neliöinen talo pihoineen, tontteineen, kiveyksineen ja kaikkineen 123 000 eurolla!
Ei ollut avaimat käteen, sisähommia piti itse tehdä.
Rakentaminen ei ole kaikkialla kallista, eikä tontitkaan :D
Neliöitä 114, tulee avaimet käteen. Aika halvalla päästään! :)
Mekin tilattaisiin sieltä, jos laittaisit yhteystiedot tänne.
Olen pitkään ollut vähän kateellinen sellaisille, joille ulkonäköseikat tai tietynlainen laatu eivät ole mitenkään tärkeitä. Joille perusratkaisut, edulliset materiaalit jne. riittävät. Siinä pääsee halvemmalla, ja jää enemmän rahaa muuhun elämiseen.
Meillä on toisin, ja tiedän itsekin että kärsimme siitä rahallisesti. Emme ole koskaan rakentaneet uutta taloa, vaan ostaneet vanhoja ja remontoineet niitä. Moni ystävä on sanonut, että täällähän ei tarvitse tehdä mitään, mutta meidän mielestämme tietyt remontit ovat olleet aivan pakollisia. No meidän pelastukseksemme osaamme molemmat tehdä kaiken putki- ja sähkötöitä lukuunottamatta itse. Joten on näistä sitten rahaakin jäänyt käteen.
Mutta siis tämä ei sitten ollut mitään vittuilua todellakaan. Oikeasti olen kateellinen niille, jotka ovat tyytyväisiä perustalossaa, tai remontoimattomassa kodissaan, eivätkä he halua tai tarvitse muuta. Rennompaa elämää elävät, eikä rahaa kulu niin paljon. Itse en vain osaa.
Meidän talo on siinä mielessä perustalo että kohtuukokoinen puutalo eikä mikään 200 neliön kivitalo mutta minä olen kyllä sinänsä tarkka laadusta ja ulkonäöstä, harrastan sisustusta, kalusteita viilattiin monta kuukautta loppuun, on altaat ja hanat, laatat ja suihkut ja valot loppuun asti mietitty ja tulossa toivon mukaan aika moderni talo. Olen vaan sitä mieltä että tyylitajua ei osteta rahalla =) En tosin tiedä että mitä sinä tarkoitit laadulla ja ulkonäöllä. Että onko se juuri iso kivitalo sisustettuna kalliilla designilla vai jotain muuta.
Talonrakennusbudjetti on yhdyssana
Mekin tilattaisiin sieltä, jos laittaisit yhteystiedot tänne.
Kerrankin jotain saadaan suhteilla. Veikkaan että sinne missä oletkin ei ole kuljetus ilmaista =)
tuo on tosi edullinen talo ajatellen, että ette tarvinneet itse tehdä juuri mitään.
Me rakensimme itse puolivalmiin talon ja sen hinnaksi tuli kodinkoneineen ja huonekaluineen 86000,- Aikaa rakentamisesta on nyt 5 vuotta.
Itse teimme kyllä sitten todella paljon perustuksen, sisustukset, maalaukset ym.
Vain sähkömies ja putkimies kävivät ja tietenkin se joku rakennusmestari kävi katsomassa paikkoja, hän samalla teki laatoitukset joka paikkaan, mihin halusimme.
Oma koti on aina oma koti, ihanaa, että tekin sen saatte!!!!
Onpa taas kateelliset ja mollaajat paikalla. Sen verran arvostelen, että pihaan/terassiin kannattaa kuitenkin hieman panostaa; se tuo viihtyisyyttä. Osittain pihalle ainakin laattoja esim. rappusten eteen ja kunnonkokoinen katettu terassi. Lisäksi vielä jokunen isohko kasviryhmä näkösuojaksi esim. tuijia ja perennapenkki. Mutta pihaahan voi panostaaa vuosien myötä pikkuhiljaa. Kun on katsellut monien pihoja niin pienellä vaivalla ja rahalla saisi viihtyisyyttä paljon lisää; ei se tarkoita monia istutuksia, suihkulähteitä, kokopihan kiveyksiä tai muita kalliita ratkaisuja.
Onpa taas kateelliset ja mollaajat paikalla. Sen verran arvostelen, että pihaan/terassiin kannattaa kuitenkin hieman panostaa; se tuo viihtyisyyttä. Osittain pihalle ainakin laattoja esim. rappusten eteen ja kunnonkokoinen katettu terassi. Lisäksi vielä jokunen isohko kasviryhmä näkösuojaksi esim. tuijia ja perennapenkki. Mutta pihaahan voi panostaaa vuosien myötä pikkuhiljaa. Kun on katsellut monien pihoja niin pienellä vaivalla ja rahalla saisi viihtyisyyttä paljon lisää; ei se tarkoita monia istutuksia, suihkulähteitä, kokopihan kiveyksiä tai muita kalliita ratkaisuja.
Kiitos =) Meille on tehty jo katettu terassi ja se on aivan ihana!
rakennutat? Onko alueella kunnallistekniikkaa? Mikä lämmitysmuoto? Onko hinnassa mukana sähkö- ym liittymät?
Onko yrityksen työntekijät suomalaisia?
En kyllä tajua miten tuolla rahalla nykyään rakentaisi minkäänlaista taloa...älväri?
On se ajatellen että oman työn osuus on käytännössä 0 =)