Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta ok olla työpaikalla suorapuheinen?

Vierailija
20.06.2012 |

Missä menee sallitun ja sopimattoman käytöksen raja? Missä tilanteissa työpaikallasi on annettu varoituksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoilla on niin erilaisia ihmsiä yhdessä, että on pyrittävä säilyttämään maltillisuus ja kohteliaisuus kaikissa tilanteissa. Työpaikalla pääasia on työ, projekti tai tehtävä, mitä suoritetaan, ei tunteiden vapaa ilmaisu.

Vierailija
2/6 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim kehityskeskusteluissa ja palavereissa.

Sopiva käytös pitää hallita, olla hyvä työkaveri ja alainen. Ketään ei saa syrjiä, ketään ei saa loukata. Itseään ei saa antaa kohdella huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko henkilökohtaisia mielipiteitä laukoa mielipiteenvapauden nimissä vai pitääkö olla kohtelias? Esim. jos johonkin tehtävään on valittu täysin väärä henkilö; saako sen sanoa ääneen?

Vierailija
4/6 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suorapuheisuus on joskus hyvästä, joskus pahasta. Yleensä yhtä köyttä vetäminen ja avoin keskustelu ja diplomatia ja asioiden kollektiivinen parantaminen on parempia.

Vierailija
5/6 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöön menevä ja varsinkin muita kuin työasioita koskeva arvostelu ei minusta ole asiallista. Puhumattakaan tietysti esim. asiakkaiden julkisesta arvostelusta.

Sen sijaan itse työtä koskevissa asioissa minusta PITÄÄ olla suorapuheinen, siis asioissa, jotka koskevat työpaikan käytäntöjä, ongelmia, epäkohtia, miksei hyviäkin puolia. Ei mikään asia kehity ja muutu paremmaksi jos porukka ei saa sanottua mikä hiertää ja on ongelma.

Vierailija
6/6 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on yritetty laittaa pomojen hommia tehtäväksi, kuvitellaan että ollaan kollegan kanssa jotain ihmemiehiä ja että meillä on enemmän tunteja käytössä. Sanon suoraan ja kiertelemättä jos jokin asia ei ole oikein, mutta asiallisesti. Olen yhdessä palaverissa korottanut ääntäkin, kun huudettiin ja syyteltiin ja kerroin miten asia on ja että muillakin on velvollisuuksia hoitaa omat hommansa. Hrr..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi