Oletko varma ettei kukaan seuraa sinua tietokoneen web-kameran kautta?
Kommentit (50)
Siis onko teillä ihan oikeasti TARROJA tai teippejä niiden kameralinssien peittona :DO?!
Toivottavasti Iltalehti nappaa tämän ketjun kaiken kansan naurettavaksi.
Kuuleppas nyt, virustorjunta on yks iso vitsi ne ei estä yksittäistä ihmistä tunkeutumaan sun koneelle, jos oot ladannu koneesees jonku pöpön niin ei se sua varottele, koska ne haittaohjelmat on sellasia, että virustorjunta ei niitä estä.
Kannattaa ottaa selvää, minunkin lähteet ovat ammattilais häkkereiltä kotoisin ja opiskelen ja olen kiinnostunut myös tietoturvasta!
Se on tietenkin jokaisen oma asia mitä uskoo, ja onhan se aika epätodennäköistä, että joku sinua tarkkailisi siitä web-kamerasta, mutta ei sekään ole mahdotonta.
Kuka tahansa voi joutua häkkeröinnin kohteeksi!
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:55"]
Siis onko teillä ihan oikeasti TARROJA tai teippejä niiden kameralinssien peittona :DO?!
Toivottavasti Iltalehti nappaa tämän ketjun kaiken kansan naurettavaksi.
Taidat olla vähän yksinkertainen. Mouhoat suu vaahdossa asiasta, josta et näköjään ymmärrä yhtään mitään.
Uutisen saisi lähinnä siitä, kuinka valveutuneita tämän keskustelupalstan käyttäjät ovat peittäessään web-kameran, kun eivät tarvitse sitä. Jopa tietoturva-asiantuntijat tekevät samaa:
http://www.itviikko.fi/tietoturva/2013/04/11/nain-tietoturvagurut-suojautuvat-on-off-wlan-teipit-salausohjelmat/20135204/7
Näin! Ja tiesitkö että kannettavien koneiden kameran suojaavia muovisia ”läppiä” ihan valmistetaan ja myydään? Itselläni koneessa tälläinen ( olen saanut töistä), meillä työnantaja siis jakanut jokaiselle.
Kyllä riski on ja peitän kameran kun en sitä käytä.
Pikemminkin ihmettelisin, ellei kyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
...oli tollanen tarina joskus. Sen jälkeen mun läppärin kamera on ollut käännettynä kohti seinää.
Paljolta harmilta säästyy kun kone ja nettiyhteys on auki vain silloin kun niitä käyttää.
Aika harva nykyisillä laajakaistoilla jaksaa säätää verkkoadapteria päälle ja pois.
Mulla on työkoneessa teippi kameran päällä.
Ei ole haitannut, teams kokouksetkin käydään niin että ainoastaan kokouksen puheenjohtajan ruutukaappaus näkyy ruudussa.
Siinä on paljon maalarinteippiä. Pitäisi olla joku salakamera tai eri tekniikka että se voisi ohittaa maalarinteipin. Kännykän kameraa ei ymmärrä, kun sitä ei saa välttämättä teipattua, ilman että se vaikuttaa puhelimen toimintaan.
Olen, koneessani ei ole web kameraa.
Eikö siinä pala valo silloin, kun se on päällä?