Mitä mieltä olette, tarvitseeko äiti lomaa lapsistaan?
Yksi päivä silloin tällöin, vai onko kaikki lomailua tuomittavaa äitien keskuudessa?
Kommentit (22)
Olen niin paljon lapsen kanssa, että välillä on saatava olla ihan vaan ilman kaikkia vaateita ja saada keskityttyä omiin juttuihin. Arki on muutenkin aika vaativaa, ei pelkästään lapsen vuoksi vaan opintojen.
Jos olet yhdenkään päivän ilman lasta, olet huono äiti ja lapsi sinulta pitäisi ottaa pois. Lapsen kanssa pitää olla 24/7, kunnes lapsi on 18-vuotta...
olemaan hetkeäkään erossa lapsestaan ilman ikävää ja toisille tekee ihan hyvää välillä päästä hengähtämään. Itse ainakin nautin siitä, että välillä saa olla ihan itsekseen ja tehdä mitä haluaa.
ihana kun joskus ei tarvitse huolehtia kuin itsestään ja saa tehdä mitä huvittaa RAUHASSA :)
Eikö isäkin voisi olla lasten kanssa 24/7 syntymästä kolmevuotiaaksi saakka, jos sellaista kerran äidiltäkin vaaditaan.
Sanoisin, että vastaus ehkä riippuu äidistä ja lapsista. Itse tarvitsin sitä kyllä ja onneksi välillä sainkin. Ehkä kaikki eivät kuitenkaan tarvitse, en tiedä.
Olkaa yhteydessä neuvolaan. Monet kunnat järjestävät lapsenhoitoapua. Kannattaa myös sukulaisilta kysyä. Monet hoitavat ihan mielellään
Eikö teidän lapsilla ole isää????+
Mutta sitä ei tule järjestää yhteiskunnan kustannuksella.
Mutta minulla ei ole mahdolisuutta siihen.
Varsinkin nyt kun lapset ovat vaativassa uhmaiässä.
Eikö teidän lapsilla ole isää????+
Isä kyllä ilomielin hoiti lapsia, jos halusin mennä johonkin, mutta lasten kanssa keskenään hän ei suostunut lähtemään mihinkään. Minä taas en kokenut levoksi ja lomaksi ruokaostoksilla käyntiä tai lapsen toppahaalarin ostoreissua. Olisin halunnut levätä nimenomaan kotona, ilman velvoitetta vastata "äiti"-kutsuun.
No, ne ajat ovat jo ohi. Kuopus on jo 12v.
Ja silloin varsinkin kun olin vielä kotona lasten kanssa. Sen jälkeen kun siirtyi takaisin työelämää, niin se "loma" lapsista hoitui työpäivän aikana ja sitten viettikin vapaa-ajat ihan mielellään lasten kanssa. Tosin omia harrastuksia on silti vaikka työelämässä olenkin.
Mutta silloin kotiäitiaikana oli kyllä pakko päästä tuulettamaan tasaiseen tahtiin päätään että jaksoi sitä kotirumbaa. Ja moralisteille tiedoksi, se tuulettaminen ei todellakaan tarkoita automaaattisesti perseiden vetoa baarissa...
Ei tarvitse olla yön yli edes poissa, mutta esim. ensin ravintolaan ystävien kanssa syömään ja sitten vielä baariin kuuntelemaan bändiä. Sellaisia iltamia järjestämme muiden äitien kanssa meilläpäin. Käyn myös itsekseni kaksi kertaa viikossa kuntosalilla. Hyvin on siis pää kestänyt kotiäitiyttäkin, kun olen oppinut ottamaan myös itseni huomioon!
muksu menee hoitoon isovanhemmille ainakin kerran kuukaudessa (yökylään), että saan hetken omaa rauhaa. Yhden yön jälkeen onkin sitten niin kova ikävä muksua ja on onnellinen, kun tulee takaisin yökylästä.
Toinen ei tarvitse toinen tarvitsee. Toiselle riittää että pääsee käymään päiväseltään kylpylässä tuulettumassa, kampaajalla tai ravintolassa syömässä. Toinen taas saa siinä ladattua akkunsa kun lähtee koiran kanssa pitkälle lenkille ja yksi viihtyy käsitöiden parissa. Jollekin taas akkujen lataaminen on baariin lähtemistä ystäväporukalla tai totaalinen nollaaminen alkoholin parissa.
Minun mielestäni näissä ei ole toinen toistaan huonompaa tapaa, tärkeintä on että äiti tekee välille sellaisia asioita joista nauttii ja jotka saa taas jaksamaan arkea virkeänä.
Kesällä viikon loma kaverin kanssa. Ei miestä, ei lapsia, ei velvollisuuksia :)
Riippuu monesta tekijästä tietenkin. Mutta näin ajattelen itse, ja kyllä, minä tarvitsen. Suotavaa kohdallani on ajatella näin, eipähän tule niin kova ikävä, kun lapset ovat isän kanssa lomalla.
mutta ei ole rahaa lähteä minnekään hotelliin, eikä myöskään ole mitään paikkaa, mihin mies voisi lasten kanssa mennä. Joten ei ole onnistunut 15 vuoteen, eikä onnistu edelleenkään.
Siihen ei ollut mahdollisuutta.