mielipiteitä lapsen lukitsemisesta huoneeseen?
eli mitä ajatuksia teissä herättää. Eräs äiti lukitsee oven siis ihan lukkoon niin että lapset ei sieltä pois pääse, yöksi. Sanoo syyksi että ei muulla tavalla saa lapsia pysymään huoneessa vaan heräävät yöllä ja touhuavat kaikkea vaarallista.... lapset on alle kouluikäisiä.
Kommentit (12)
Aiheuttanee lapsissa turvattomuutta, toisaalta, jos erityislapsi, yöllisten tuhotöiden pelko voi olla realistinen, mutta jotenkin tapa viestii keinottomuutta.
Ja kun lapset on vastuulla, mulle ainakin lääkärit ovat sanoneet, että nukahtamislääkkeitä yms. vastaavia ei saa käyttää, koska pitää olla toimintakykyinen tarvittaessa myös öisinkin.
Enemmän herää kysymys, että kuinka ne lapset voivat, jos ovat tuollaisia? Miksi ne eivät saisi nukkua samassa huoneessa sitten vanhempien kanssa, jos pelkäävät yksinään?
Ihan sairasta teljetä yöksi.
kotihan pitää tehdä mahdollisimman turvalliseksi lapsiperheessä joka tapauksessa.
Ei tämä äiti nähtävästi ole penaalin terävin kynä.
Ja kun lapset on vastuulla, mulle ainakin lääkärit ovat sanoneet, että nukahtamislääkkeitä yms. vastaavia ei saa käyttää, koska pitää olla toimintakykyinen tarvittaessa myös öisinkin.
"ota ainakin öisin, vaikket päivällä voisikaan ottaa, että pääset aamulla sängystä ylös". Kyseessä oli selkäkipuun määrätty relaksantti, joka kyllä nukuttaa tehokkaasti ainakin ensimmäisen viikon (selkäkivun takia ekan viikon on kyllä aika lailla univelkaakin).
perheestä olen muutenkin aika huolissani :( elävät saastasessa kodissa, vanhemmat täysin kykenemättömiä kasvattamaan, päiväkoti on puuttunut lasten käytöshäiriöihin jne.... nyt sitten tuli ilmi tämä lukitseminen.... en oikein tiedä mitä sanoa ja tehdä....
perheestä olen muutenkin aika huolissani :( elävät saastasessa kodissa, vanhemmat täysin kykenemättömiä kasvattamaan, päiväkoti on puuttunut lasten käytöshäiriöihin jne.... nyt sitten tuli ilmi tämä lukitseminen.... en oikein tiedä mitä sanoa ja tehdä....
Lasten lukitseminen oven taakse on vapauden riistoa. Ihan sama vaikka sen tekisi omat vanhemmat.
En voi käsittää tuommoista käytöstä.
Enkä sitäkään, että joku tietää siitä, eikä tee mitään.
pelkään omaan perheeseeni kohdistuvaa uhkaa vain ilmoituksen jälkeen, nykyään kun ei vissiin nimetöntä ilmoitusta enää tehdä? vaan perheellä on oikeus tietää kuka ilmoitti.
Sano ilmoitusta tehdessäsi nimeksesi vaikka Sari ja kerro syy miksi et halua paljastaa oikeaa nimeäsi
mitäs jos yöllä tulisi tulipalo?
mihin ne lapset pissaa,jos yöllä tulee hätä?
ei tulis mieleenkää moinen!
pelkään omaan perheeseeni kohdistuvaa uhkaa vain ilmoituksen jälkeen, nykyään kun ei vissiin nimetöntä ilmoitusta enää tehdä? vaan perheellä on oikeus tietää kuka ilmoitti.
meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus nimettömänä. Kun sanoin sosiaalityöntekijälle, kuka ilmoituksen oli tehnyt, hän sanoi, että hän on saanut anonyymin ilmoituksen, eikä hän tiedä kuka sen on tehnyt. No, minä tiesin, kun asia oli jo muuta kautta tullut ilmi. Mutta ilmoituksen voi tehdä myös nimettömänä.
Meistä tehty ilmoitus ei poikinut jatkotoimia ja vaikka koin, että ilmoitus oli aika turha, en osaa kuitenkaan sanoa, että aiheeton. Se oli tehty aidosta huolesta, mutta tietämättä kokonaisuutta.
Mutta siis ilmoituksen voi tehdä nimettömänä.
siellä ne ovat lukkojen takana, jos tulee tulipalo tms.
En tiedä sitten. Minä heräsin (ja herään vieläkin) aina kun joku liikkuu yöllä ,joten meillä eivät ehtisi tehdä jotain vaarallista itsekseen yöllä. Mut jos on käytössä esim joku lääke (unilääke, särkylääke, relaksantti?), jonka takia ei herääkään, tilanne voi olla toinen?