Miksi mies tarvitsee lomaa akastaan ja kakaroistaan?
Eikö vaimo tarvitse lomaa ukostaan ja kakaroistaan?
Kommentit (30)
Jokainen aikuinen ihminen tarvitsee myös omaa aikaa.
Jokainen aikuinen ihminen tarvitsee myös omaa aikaa.
Tarkoittanet sillä lapsivapaata ja puolisovapaata aikaa?
Hän on ollut nämä lapsivuodet päätienaaja ja tekee vaativaa työtä. En valita että hän kerran vuodessa käy lomalla (työ/harrastus tms) ilman meitä.
Minusta koti vuodet on olleet satakertaa paremmapia kuin työvuodet.
Toki sitten kun palaan töihin ei mieskään pysty enää reissamaan yksin.
Olen nainen. Olen kärsinyt ahdistuneisuushäiriöstä...
Kuten sanoit, kärsit häiriöstä.
Aina on olemassa poikkeuksia.
Ja mitä kädellisiin tulee, niin urokset suojelevat laumaa, mutta jälkikasvu pääasissa naaraiden harteille.
Urokset eivät imetä tai muuten hoida lapsia, urokset pitävät järjestystä ja kuria yllä.
Mies ja nainen ovat erilaisia ja heillä on erilaiset tarpeet.
Se, että ihminen on luonut ajan kuluessa omat säännöt ja tapansa, ei poista niitä toimintoja mitä meihin on rotuna ohjelmoitu.
Yhä edelleen mies on pohjimmiltaan metsästäjä ja elättäjä, kun taas nainen on se huolehtija ja hoivaaja.
Tämä esintyy näinä lomina ja muina omituisuuksina.
on narsistinen.
Vapaata tarvitaan milloin perheestä, milloin täytyy ottaa lomaa jo omasta päästäänkin muutaman kaljan voimin.
A) Ihmisestä yleisesti ei käytetä sanaa "rotu"
B) Kädellisten yksi kehittyneisyyteen viittaava erityispiirre on, että myös uros hoitaa jälkikasvuaan.
Näin.
fyysiseen voimaan perustuvaa vallankäyttöä ja erikoisoikeuksia tämän nojalla ja sillä periaatteella, että akat vähempiarvoisine ominaisuuksineen kärsiköön ja kestäköön ja hoitakoon kaiken tylsän, josta ei rahaa tipu kun mies vivuttaa rahantuojan vallan koskemaan muutakin. Kiristystä kai. Tottakai myös äiti voisi kaivata omaa rauhaa, mutta kiristys väkivallalla/leivän viemisellä ei onnistu niin helposti tai edes pelota miestä, joka viimekädessä tuudittautuu ajatukseen, siitä, että voi tehdä ihan mitä vaan naiselle+lapsille, jollei kuviot miellytä. Vertaa teitä mummoonsa tai uhrautuvaan äitiinsä, jos on rehellinen, jollei ole niin tiedät miten käy kuitenkin.
Mies ja nainen ovat erilaisia ja heillä on erilaiset tarpeet.
Se, että ihminen on luonut ajan kuluessa omat säännöt ja tapansa, ei poista niitä toimintoja mitä meihin on rotuna ohjelmoitu.
Yhä edelleen mies on pohjimmiltaan metsästäjä ja elättäjä, kun taas nainen on se huolehtija ja hoivaaja.
Tämä esintyy näinä lomina ja muina omituisuuksina.
Olen nainen. Olen kärsinyt ahdistuneisuushäiriöstä siitä saakka kun sain ensimmäisen lapseni. Imettäminen, se lapsessa kiinni oleminen... se on muuten helvetin vaikeaa. Biologia ei ole auttanut minua yhtään. On ollut aikoja, kun olen suorastaan vihannut lapsiani, jos naisgeenini ovat jotain minulle käskeneet tehdä, niin karata sitä painostavaa vastuuta!
Mutta: olen aikuinen ihminen. Osaan siis ottaa vastuun joka minulle kuuluu. Osaan ajatella eteenpäin: kun nyt uhraudun ja kestän, niin minut palkitaan siten, että tulevaisuudessa saan taas puuhastella omiani ja lapsestani tulee täysjärkinen aikuinen.
Se EI ole helpompaa naisille. Jonkun on vain PAKKO hoitaa ne lapset.
PS: miehet ja naiset ovat samaa rotua. Naisetkin tarvitsevat niitä lomia.
kun Mamma ei jaksa tai sitten sillä periaate ettei pese ikkunoita. Tai sitten Palsta Mamman Anoppi pesee.