Satakunnan keskussairaalan hoitajat vauhdissa - tuore äiti kuoli
Hieno alku vauvan elämälle ja perheelle?
Kannattaisiko hoitajien käydä joku alkeellinen hygieniakoulutus että edes äidit ja vauvat saisivat jäädä rauhaan
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201206190151341_uu.shtml
Kommentit (41)
ainakin pari sairastunutta äitiä (liekö toinen se kuollut?) on kantanut streptokokin ihan kotoaan sairaalaan: "Molempien sairastuneiden äitien kotona myös muilla perheenjäsenillä on ollut aiemmin streptokokkiin vastaavia oireita."
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288478210459.html
kakkoselle päivälääkkeitä, kun noin pipoa kiristää?
Voisiko joku kertoa miten tämä liittyy hoitajiin?
kakkoselle päivälääkkeitä, kun noin pipoa kiristää?
Josko muutkin ovat vierailleet siellä ja saaneet tartunnan?
ainakin pari sairastunutta äitiä (liekö toinen se kuollut?) on kantanut streptokokin ihan kotoaan sairaalaan: "Molempien sairastuneiden äitien kotona myös muilla perheenjäsenillä on ollut aiemmin streptokokkiin vastaavia oireita."
<a href="http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288478210459.html" alt="http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288478210459.html">http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288478210459.html</a>
Voisiko joku kertoa miten tämä liittyy hoitajiin?
Sairaalan pitäisi olla puhdas paikka.
Likaisempaa paikkaa kuin sairaala ei ole. Siksi sinne ei oteta ketään, jos ei ole pakko, ja samasta syystä potkitaan pihalle niin pian kuin pystyy.
Hoitajia on tästä turha syyttää, Suomi on yksi niistä harvoista maista, joissa esim. MRSA ei vielä jyllää endeemisenä.
Likaisempaa paikkaa kuin sairaala ei ole. Siksi sinne ei oteta ketään, jos ei ole pakko, ja samasta syystä potkitaan pihalle niin pian kuin pystyy.
Hoitajia on tästä turha syyttää, Suomi on yksi niistä harvoista maista, joissa esim. MRSA ei vielä jyllää endeemisenä.
Suomessa MRSA:ta on enemmän kuin ruotsissa. Miten selität tämän? En näe muuta syytä kuin huonommat hoitajat
Likaisempaa paikkaa kuin sairaala ei ole. Siksi sinne ei oteta ketään, jos ei ole pakko, ja samasta syystä potkitaan pihalle niin pian kuin pystyy.
Hoitajia on tästä turha syyttää, Suomi on yksi niistä harvoista maista, joissa esim. MRSA ei vielä jyllää endeemisenä.
Suomessa MRSA:ta on enemmän kuin ruotsissa. Miten selität tämän? En näe muuta syytä kuin huonommat hoitajat
Lukaisepa alkuun vaikka tuosta: http://www.medicalnewstoday.com/releases/30967.php
Siellä tosin ei Ruotsista puhuta mitään, vaan kerrotaan, että Suomi, Tanska ja Alankomaat ovat MRSA:n torjunnan kärjessä.
Miten selität tämän?
;)
pakolliseksi hygieniapassin suoritus.
Oli muuten taas NIIN turha kuolema kun olla ja voi.
pakolliseksi hygieniapassin suoritus.
Oli muuten taas NIIN turha kuolema kun olla ja voi.
edellisten viestien lukeminen. Oli muuten taas NIIN turha viesti kun (kuin) olla (ja) voi.
suomalaisten sairaanhoitajien ammattitaito on perseestä eikä niillä tunnu olevan työhönsä minkäänlaista mielenkiintoa, ainoa mikä hoitsuja kiinnostaa on lääkäreiden vonkaaminen ja kahvitaukojuoruilu
mitä teemme työksemme! Katsotaan kuka täällä on perseestä. Minä ainakin tietääkseni olen sieltä etupuolelta, mutta ehkä siltä toiselta reunalta tulee tuommoisia? :D
ettei sh koulutukseen sisällä hygieniaan liittyvää koulutusta ollenkaan?
Antibioottien liiallisesta käytöstä noita resistenttejä kantoja syntyy.
iltasanomien uutisissa ei mainita sanallakaan hoitajista ja silti melkein kaikki tässä keskustelussa vyöryttää syynsä heidän niskaan..uskomatonta porukkaa!
on tuonut kotoaan. Ketjun ykkönen ja kakkonen kuulostavat katkerilta. Ovatko hoitajat siellä suljetulla osastolla kovinkin tuhmia?
Se voidaan todeta elimistössä jo ennen synnyttämään tuloa. Mutta sen sijaan muistan sen, kuinka siitä ei kuulem ma pitänyt olla vauvalleni mitään vaaraa. Pah!
Voisiko joku kertoa miten tämä liittyy hoitajiin?
Sairaalan pitäisi olla puhdas paikka.
Sairaalathan on oikeita bakteeripesiä, ei kai kukaan tosissaan kuvittele että sairaala on jotenkin puhdas paikka. Tuhansia ihmisiä liikkuu siellä päivittäin, osalla kaikenlaisia bakteereita ja viruksia, jotka leviävät pitkin ja poikin.
Toki bakteerit leviävät hoitajien käsien välityksellä mutta aivan samalla tavalla leviävät muiden työntekijöiden sekä potilaiden ja vierailijoiden käsien kautta. Voisinpa veikata että hoitaja on desinfioinut kätensä paremmin kuin vauvaa katsomaan tullut isä tai isoisä.
suomalaisten sairaanhoitajien ammattitaito on perseestä eikä niillä tunnu olevan työhönsä minkäänlaista mielenkiintoa, ainoa mikä hoitsuja kiinnostaa on lääkäreiden vonkaaminen ja kahvitaukojuoruilu