Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Satakunnan keskussairaalan hoitajat vauhdissa - tuore äiti kuoli

Vierailija
19.06.2012 |

Hieno alku vauvan elämälle ja perheelle?



Kannattaisiko hoitajien käydä joku alkeellinen hygieniakoulutus että edes äidit ja vauvat saisivat jäädä rauhaan



http://www.iltalehti.fi/uutiset/201206190151341_uu.shtml

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisten sairaanhoitajien ammattitaito on perseestä eikä niillä tunnu olevan työhönsä minkäänlaista mielenkiintoa, ainoa mikä hoitsuja kiinnostaa on lääkäreiden vonkaaminen ja kahvitaukojuoruilu

Vierailija
2/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin pari sairastunutta äitiä (liekö toinen se kuollut?) on kantanut streptokokin ihan kotoaan sairaalaan: "Molempien sairastuneiden äitien kotona myös muilla perheenjäsenillä on ollut aiemmin streptokokkiin vastaavia oireita."



http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288478210459.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkoselle päivälääkkeitä, kun noin pipoa kiristää?

Vierailija
4/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa miten tämä liittyy hoitajiin?

Vierailija
5/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkoselle päivälääkkeitä, kun noin pipoa kiristää?

Vierailija
6/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko muutkin ovat vierailleet siellä ja saaneet tartunnan?

ainakin pari sairastunutta äitiä (liekö toinen se kuollut?) on kantanut streptokokin ihan kotoaan sairaalaan: "Molempien sairastuneiden äitien kotona myös muilla perheenjäsenillä on ollut aiemmin streptokokkiin vastaavia oireita."

<a href="http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288478210459.html" alt="http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288478210459.html">http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288478210459.html</a&gt;

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa miten tämä liittyy hoitajiin?


Sairaalan pitäisi olla puhdas paikka.

Vierailija
8/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuule löydy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmiä hoitajia.

Vierailija
10/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisempaa paikkaa kuin sairaala ei ole. Siksi sinne ei oteta ketään, jos ei ole pakko, ja samasta syystä potkitaan pihalle niin pian kuin pystyy.



Hoitajia on tästä turha syyttää, Suomi on yksi niistä harvoista maista, joissa esim. MRSA ei vielä jyllää endeemisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisempaa paikkaa kuin sairaala ei ole. Siksi sinne ei oteta ketään, jos ei ole pakko, ja samasta syystä potkitaan pihalle niin pian kuin pystyy.

Hoitajia on tästä turha syyttää, Suomi on yksi niistä harvoista maista, joissa esim. MRSA ei vielä jyllää endeemisenä.


Suomessa MRSA:ta on enemmän kuin ruotsissa. Miten selität tämän? En näe muuta syytä kuin huonommat hoitajat

Vierailija
12/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisempaa paikkaa kuin sairaala ei ole. Siksi sinne ei oteta ketään, jos ei ole pakko, ja samasta syystä potkitaan pihalle niin pian kuin pystyy.

Hoitajia on tästä turha syyttää, Suomi on yksi niistä harvoista maista, joissa esim. MRSA ei vielä jyllää endeemisenä.


Suomessa MRSA:ta on enemmän kuin ruotsissa. Miten selität tämän? En näe muuta syytä kuin huonommat hoitajat

Lukaisepa alkuun vaikka tuosta: http://www.medicalnewstoday.com/releases/30967.php

Siellä tosin ei Ruotsista puhuta mitään, vaan kerrotaan, että Suomi, Tanska ja Alankomaat ovat MRSA:n torjunnan kärjessä.

Miten selität tämän?

;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakolliseksi hygieniapassin suoritus.



Oli muuten taas NIIN turha kuolema kun olla ja voi.

Vierailija
14/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakolliseksi hygieniapassin suoritus.

Oli muuten taas NIIN turha kuolema kun olla ja voi.

edellisten viestien lukeminen. Oli muuten taas NIIN turha viesti kun (kuin) olla (ja) voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisten sairaanhoitajien ammattitaito on perseestä eikä niillä tunnu olevan työhönsä minkäänlaista mielenkiintoa, ainoa mikä hoitsuja kiinnostaa on lääkäreiden vonkaaminen ja kahvitaukojuoruilu

mitä teemme työksemme! Katsotaan kuka täällä on perseestä. Minä ainakin tietääkseni olen sieltä etupuolelta, mutta ehkä siltä toiselta reunalta tulee tuommoisia? :D

Vierailija
16/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sh koulutukseen sisällä hygieniaan liittyvää koulutusta ollenkaan?



Antibioottien liiallisesta käytöstä noita resistenttejä kantoja syntyy.

Vierailija
17/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltasanomien uutisissa ei mainita sanallakaan hoitajista ja silti melkein kaikki tässä keskustelussa vyöryttää syynsä heidän niskaan..uskomatonta porukkaa!

Vierailija
18/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuonut kotoaan. Ketjun ykkönen ja kakkonen kuulostavat katkerilta. Ovatko hoitajat siellä suljetulla osastolla kovinkin tuhmia?

Vierailija
19/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voidaan todeta elimistössä jo ennen synnyttämään tuloa. Mutta sen sijaan muistan sen, kuinka siitä ei kuulem ma pitänyt olla vauvalleni mitään vaaraa. Pah!

Vierailija
20/41 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa miten tämä liittyy hoitajiin?


Sairaalan pitäisi olla puhdas paikka.

Sairaalathan on oikeita bakteeripesiä, ei kai kukaan tosissaan kuvittele että sairaala on jotenkin puhdas paikka. Tuhansia ihmisiä liikkuu siellä päivittäin, osalla kaikenlaisia bakteereita ja viruksia, jotka leviävät pitkin ja poikin.

Toki bakteerit leviävät hoitajien käsien välityksellä mutta aivan samalla tavalla leviävät muiden työntekijöiden sekä potilaiden ja vierailijoiden käsien kautta. Voisinpa veikata että hoitaja on desinfioinut kätensä paremmin kuin vauvaa katsomaan tullut isä tai isoisä.