Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla ns. normaali synnytys takana!

Vierailija
19.06.2012 |

Tuliko teille mitään oireita muutamia päiviä ennen synnytystä? Itse odotan nyt toista lasta rv39 ja mitään merkkejä ei ole vieläkään, et onko milloin syntymässä. Laskeutunut on jo tosin reilusti ja pää on kiinnittynyt, mut thats it. Lähinnä sillä kyselen, koska esikoinen syntyi jo rv 35 ja silloin oli pakko käynnistää koska vedet meni, mutta muuta ei juurikaan ruvennut tapahtumaan. Niin sanotusta normaalisti alkavasta synnytyksestä en siis tiedä mitään.

Alkaa olla jo mitta täynnä tätä raskautta. Helkkarin tukala olla....

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei mitään ennakoivia merkkejä, lapsivedet meni vkolla 39+0 ja supistukset alkoivat siitä 7t päästä, poika syntyi 4t ekasta supistuksesta normaalisti alakautta. Mitään limatulppaa tms en missään vaiheessa huomannut.

2. Epäsäännöllisiä ja vaihtelevan voimakkaita supistuksia pari viikkoa, kunnes vkolla 41+0 viimein muuttuivat erin tuntuisiksi, ts. tulivat selkeän säännöllisinä ja poika syntyi normaalisti alakautta. Verensekaista limaa tuli sen 2 vkoa enemmän ja vähemmän.

3. Mulla oli verenpaine ollut koholla ja päänsärkyä jo useamman päivän, joten lääkäri lähetti ä-polilta käynnistykseen vkolla 39+1. Menin osastolle klo 10, annettiin eka käynnistystabletti, klo 13 seuraava, jonka jälkeen pian alkoi supistukset ja tyttö syntyi alkuillasta normaalisti alakautta. Limatulppa tuli selkeänä klönttinä siinä 14 maissa, kun supistukset alkoivat säännöllisinä ja alkoivat voimistua.

4. Suunniteltu sektio vkolla 36+0, ei mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta ollut vielä kerennyt olla. Terve, pieni poika syntyi keisallisella kyydillä.

Nyt on rv 39+1 ja ei minkaanlaisia merkkejä synnytyksen lähestymisestä. Odotellaan, odotellaan..

Vierailija
2/13 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä vain alkaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun oli pari iltaa sitten harjoitussupistuksia tosi tiheästi, niin ajattelin et nyt se tulee....mut ei sitten. Eilen illalla pakotti vähän tuonne kylkeen, niin taas ajattelin et nyt se tulee....mut ei sitten. Limatulppaa en ole huomannut mäkään.

Jooh...eikun ootellaan. 26.6 se laskettu aika on. ;)

Vierailija
4/13 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi itsekseen yli 38 viikolla alkanutta synnytystä takana ja kummassakaan ei mitään merkkejä tullut ennen varsinaisia synnytyssupistuksia. Molemmissa tuli noin 12 tuntia napakoita supistuksia n 12-15 min välein ennenkuin ne säännölliset 10 min välein / useammin supistukset alkoi. Ekassa synnytyksessä siitä kun supistukset alkoi tulla 10 min välein, meni 11 tuntia ponnistukseen ja tokassa 7 tuntia. Eli voipi olla että pääset vaikka huomenna synnyttämään vaikka ei tänään mitään merkkejä olisi :)

Vierailija
5/13 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka: hieman supistelua yöllä, mutta se meni ohi. Seuraavana iltana alkoi supistella säännöllisesti ja vauva syntyi 10 tunnin päästä.

Toka: supistukset alkoivat kerrasta säännöllisinä ja voimakkaina. Vauva syntyi 6 tunnin päästä.

Kolmas: epämääräistä supistelua vuorokauden ajan. Lähdimme sairaalaan kun kyllästyin vartin välein tuleviin suppareihin. Vauva sairaalaan menosta 6 tunnin päästä. Kätilön mielestä synnytys oli varsinaisesti käynnissä vain kolme viimeistä tuntia.

Vierailija
6/13 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa tuli tiuhaan harjoitussuppareita, siis paljon enemmän kuin koskaan aiemmin. Itse synnytys käynnistyi yöllä lapsiveden menolla, johon heräsin aamuyöllä. Varsinaista synnytystapahtumaa ei siis voinut kovin hyvin ennakoida, mutta harjoitussupparit kyllä antoivat osviittaa synnytyksen lähenemisestä.

Vierailija
7/13 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut kummassakaan mitään ennakoiva merkkejä. Vesien menolla alkoi ja siitä sitten jokusen tunnin päästä supistukset täydellä rähinällä päälle.

Vierailija
8/13 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aamupäivällä neuvolassa ja terveyden hoitaja sanoi minulle lempeästi hymyillen, että hänestä tuntuu että lapsi syntyy pian. Kuulemma minun olemuksessani oli jotain sellaista, minkä hän oli vuosien aikana oppinut vaistoamaan lähestyväksi synnytykseksi. Iltapäivällä sitten meni lapsivedet ja reilun vuorokauden päästä lapsivesien menosta lapsi syntyi.

Toinen lapsi syntyi rv 39+6. Silloin aloin edeltävän päivän aamulla miettiä itsestäni että olen jotenkin outo. Tuli mieleen ekan lapsen kohdalla terkkarin vaikutelma että synnytys käynnistyisi pian. Iltapäivällä selkeät supistukset alkoivat (siis synntyyssupisukset, hajanaisia oli ollut jo useamman viikon) ja lapsi syntyi seuraavana aamuna.

Harmillista, etten osaa jälkeenpäin sanoa, mikä se minussa oli mikä tuntui "oudolta". Kyse ei ollut fyysisestä tunteesta kuten supistuksista, vaan jokin mielialassani. Ainakin olin todella hajamielinen mutta levollinen. Jännää nähdä jos joskus saan kolmannen lapsen, että oliko nämä edelliset vain sattumaa, vai tuleeko minulle samanlainen outo olo taas vähän ennen "oikeita" synnyytksen alkamisen merkkejä.

Vierailija
9/13 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain taisin lukea, et joillakin voi mennä vatsa löysälle tms joka voi ennakoida tulevaa synnytystä. Täällä mä kotona kyttään pienimpiäkin kolotuksia et joko pääsis? ;)

Yöt alkaa olla jo aika kamalia selän kolotuksineen, pissillä juoksurumbineen. Nilkat kuin tupakinhakkuupölkyt ja sormetkin niin turvoksissa, et ovat kuin nippu popsin keitettyjä nakkeja! xD No eihän tässä enää kauan luulis menevän.

Tai paljostako vetoa, et mä olen täällä naukumassa muutaman viikon päästä et nyt on rv 42, miks tää ei synny jo? xD

Vierailija
10/13 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun oli pari iltaa sitten harjoitussupistuksia tosi tiheästi, niin ajattelin et nyt se tulee....mut ei sitten. Eilen illalla pakotti vähän tuonne kylkeen, niin taas ajattelin et nyt se tulee....mut ei sitten. Limatulppaa en ole huomannut mäkään.

Jooh...eikun ootellaan. 26.6 se laskettu aika on. ;)

Itsellä oli kummassakin raskaudessa hajanaisesti supistuksia jo viikkoja ennen syntymää. Ensimmäisessä niin pahoja, että olin sairaslomalla vk 30 alkaen. Ekassa raskaudessa limatulppa meni päiviä ennen syntymää, muistan kuinka terkkari ohjeisti ettei enää uimahalliin ja olisiko yleiset saunatkin olleet kiellettyjä. ja toisessa limatulppa meni vasta synnytyssalissa, vain vähän ennen lapsen syntymää.

t:9

Vierailija
11/13 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään oireita ei ole ollut ennen kuin synnytykset alkoi.

Tai ehkä ennen kolmannen synnytystä oln vielä tavallista väsyneempi. Nukuin paljon ennen synnytystä.

Vierailija
12/13 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ainakin parempi niin kuin kovana. Yritä pitää vatsa mahdollisimman pehmeänä, jottet sitten puske turhaan synnytyssalissa...

Vierailija
13/13 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ainakin parempi niin kuin kovana. Yritä pitää vatsa mahdollisimman pehmeänä, jottet sitten puske turhaan synnytyssalissa...

ja ponnistusvaihe raskas. Arvaas vaan mitä muuta ponnistin siihen pöydälle, kuin vauvan? ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän