Onko muita äitejä jotka toivovat tyttöä "vastaiskuna miesten maailmalle"?
Odotan ensimmäistä lastani ja toivon kovasti tyttövauvaa. Olen feministi ja jotenkin olisi hienoa kasvattaa tytöstä vahvalla itsetunnolla varustettu omanarvontuntoinen nainen, jota ri poljeta tässä miesten maailmassa. Onko muita näin hassuja ajattelevia?
Kommentit (33)
ja ainakin meidän firmassa niin kyllä ne on ne miehet, jotka ylennetään...
Ap
"No naisilla on kyllä huonompi palkka."
Eikä ole. Todistettu juttu.
duuneihin ja siks niillä on sen mukainen liksa. alisuoriutujia.
syy siihen miksi nuoret miehet "pimahtavat"?
Kyllä poikienkin äidillä on aika ratkaisevasti mahdollisuuksia vaikuttaa siihen miten naisia täällä kohdellaan, ehkä enemmänkin kuin tyttöjen äideillä.
Kyllä poikienkin äidillä on aika ratkaisevasti mahdollisuuksia vaikuttaa siihen miten naisia täällä kohdellaan, ehkä enemmänkin kuin tyttöjen äideillä.
Mitäs jos vaikka saisit pojan ja kasvattaisit hänestä omanarvontuntoisen naisia kunnioittavan kunnon tasa-arvoa kannattavan kansalaisen!
Yksinhuoltajaäitini kasvatti minusta kiltin ja naisia kunnioittavan herkän miehen. Nyt yli 30-vuotiaana olen tietoisesti opetellut eroon kasvatuksestani, koska väsyin olemaan naisten lompakkona, terapeuttina, kuskina jne.
En syytä tästä äitiäni enkä naisia yleensä. Syytän itseäni, kun en hankkiutunut kiltteydestäni eroon paljon nuorempana.
Odotan ensimmäistä lastani ja toivon kovasti tyttövauvaa. Olen feministi ja jotenkin olisi hienoa kasvattaa tytöstä vahvalla itsetunnolla varustettu omanarvontuntoinen nainen, jota ri poljeta tässä miesten maailmassa. Onko muita näin hassuja ajattelevia?
ja kas kummaa kun on ajatukset muuttuneet. Ei se nyt ihan niin mene, että pojat on jotain kamalaa paskaa, jota vastaan pitäisi koko maailman taistella. Poikien myötä olen oppinut paljon paremmin tarkastelemaan omaakin käytöstäni, ja huomannut, että en itsekää ole ihan niin täydellinen kuin aiemmin ajattelin.
Sinänsä toivoisin sinulle ennemmin poikalapsia, voisivat avartaa sinunkin maailmaasi.
Ja tämä ei ole mikään tyttöjä vastustava kirjoitus, mielelläni olisin tytönkin äiti. Mutta koen, että tämä poikien äitiys on opettanut minulle valtavasti.
kyllä olen kokenut tuonkin vaiheen, olin silloin noin 15-16-vuotias.
Nyt minusta on mukava kasvattaa poikaa. Pyrkiä kasvattamaan hänestä ihmisyyttä kunnioittavaa ja arvostavaa miestä.
Yrittäkääs kasvattaa tytöistä naisia, jotka kohtelevat miehiä ystävällisesti ja kohteliaasti. Tekisi mieleni väittää, että joistakin tytöistä kasvaa kohteliaita, kunnon naisia kasvatuksesta huolimatta. Sitten on niitä, jotka kuvittelevat olevansa oikeutettuja erityiskohteluun vain siksi että ovat naisia. Mutta yrittäkääpä joku!
Yritäpä täällä kirjoittaa, että kunpa joku opettaisi tyttärensä kunnioittamaan miehiä, niin johan alkaa hirveä meteli kuinka niin ei saa sanoa.
Todellakin tytöt opetetaan ikiuhreiksi ja siihen, että vika on aina vaan miessukupuolessa, ja kaiken pitäisi mennä just naisten mielen mukaan. Ei ole ihan tervettä sekään.
Väkiluku sukupuolen mukaan 31.12.2011
Sukupuolet yhteensä 5401267
Miehet 2652534
Naiset 2748733
että naisten tasa-arvo on Suomessa aika hyvällä mallilla. Ap:n ajatukset olisivat olleet relevantteja 50-luvulla tms.
Missä sellainen myyttinen miesten maailma on, jossa naisia kovasti sorretaan. Saudi-Arabiassa ja vastaavissa maissa varmasti, mutta että Suomessa... Ajatus on absurdi.