Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2,5v piirtäminen...

Vierailija
18.06.2012 |

Mitä teidän n. 2,5-vuotiaat piirtävät? Tuntuu, että meidän tyttömme on ikätasoaan reilusti edellä piirtämisessä (neuvolassakin sanottu niin), mutta haluaisin kuulla muilta mitä teidän 2,5-vuotiaat osaavat piirtää? Itsellä ei meinaan ole mitään tajua mikä on normaali kehitystaso tuossa asiassa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkii kirjoittamista, nysvää nenä kiinni paperissa ja tekee kynällä pienenpienen tihrun paperiin ja se on "jii", "koo" tai ties mikä :P

Tai sit se tihru voi olla "joutseni", "pallo", "naapurin täti", "ympärä" tms.

Eli aika heikkoo vielä. Tietty välillä myös värittää ja tekee pelkkää pyörremyrskyä. Ehkä pitäis harjotella enenmmän...

Vierailija
2/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa piirtää suttua keskelle paperia. Ei muuta.

Olen tavannut kerran 4v tytön joka piirsi minulle Karvisen sarjakuvakirjan mallista. Todella hyvä tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 2,5-vuotiaana alkoi tehdä ensimmäistä kertaa pääjalkaisia.

Vierailija
4/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 5-vuotiaana osaa piirtää "mallista" vaikkapa Angry Birdsejä ja aika kivoja, "luonteikkaita" tulee. Mutta tosiaan "suttua" piirsi n. 4-vuotiaaksi. On aina tykännyt piirtää. Itse olen huono piirtäjä, joten en ole osannut oikein ohjatakaan.

Vierailija
5/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä huoleta yhtään.

Vierailija
6/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piirteli 2½vuotiaana "esittäviä" yksityiskohtia, mutta eivät ne toki ihan yksi yhteen olleet näöllisesti. ;) pää-jalkaisia ihmisiä, kaloja, kissoja..

nyt 3½vuotiaana piirtää yhtä hyvän ihmishahmon, kuin veljensä n5vuotiaana. :D On kyllä koko ajan ollut innokkaampi kynien kanssa kuin veljensä. velljensä otti tänä vuonna eskarissa aimo harppauksen piirtelyssä.

Vierailija
7/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,1v tyttö piirtää tytön,mutta kädet ja jalat lähtee vielä päästä.Tarkkaan seuraa mitä milloinkin teen ja tekee sitten perässä.Mitä minä puhun toistaa kuin kaiku:)

Vierailija
8/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika 2v 9 kk piirtää ihmisen pään, silmät, nenän, suun ja sitten kädet ja jalat lähtee päästä. :D Mutta, mun mielestä on super taitava :)

Vierailija
9/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piirsi ympyröitä, lentäviä lintuja, suukkoja (=ruksi) ja kukkia.

Pääjalkaisia ei piirtänyt ikinä, mutta 3,5 piirsi ihmisiä.

Vierailija
10/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 1v (varmaan siis ehkä lähempänä 2v) piirtänyt jo ukkoja käsillä ja jaloilla-tyyliin. 2 ja 3 vuotiaana tuli halinallet ja maija mehiläiset kaikki hienosti ja tunnistettavasti.

Äiti on kaikki piirrokset säilönyt, ikä merkittynä ja aihe, mitä olen selittänyt piirroksen olevan.

Tosi lennokkaita selityksiä välillä :D

Taiteellinen ja visuaalinen olen edelleen. Myyjänä toiminut 15v paskapalkalla.

Vierailija
11/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirtänyt parin kuukauden ajan ensin ilmapalloja eli ympyrä ja ympyrästä alas naru ja siitä opetin piirtämään ns. pääjalkaisen eli "ilmapallolle" piirrettin kaksi jalkaa ja kädet, myös kasvojen osat (silmät ja suu) osaa piirtää oikealle kohdalle :)

Vierailija
12/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutkin piirtelevät. :) Meillä tyttö piirtää:

- tikku-ukko (jolla silmät, nenä, suu ja hiukset)

- aurinko

- kukka (ympyrä, jonka ympärillä pienempiä ympyröitä)

- kello (ympyrä, jonka sisäreunalla pieniä ympyröitä ja keskellä viisarit

- auto

- liikennevalot

- juna (näyttää monipyöräiseltä autolta)

Vierailija
13/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö piirsi ensimmäiset 'pääjalkaiset' 2vuotisneuvolassa. Siihen saakka oli piirtänyt kasvoja jonkun kuikauden.

Ensimmäiset vartalolliset hahmot ilmaantu siinä 2v7kk. Nyt 2v10kk piirtelee erilaisia autoja, junia yms. Ja siis tiedän toki että on ikäistään selvästi edellä, monissa muissa jutuissa sitten huonompi.

Vierailija
14/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin 2v poika myös eittäin hyvä piirämään. Oma poikani nyt 3,5v, eikä juuri ole kiinnostunut. Pitää kynääkin hieman huonosti. Osaa vähitelen hieman pysyä viivojen sisäpuolella värittäessä. Osaa piirtää pään, silmät, suun jne., mutta ei useinmiten edes viitsi. Siskonsa oli valovuosia edellä tässä. Mutta poika on ihn ilmiömäinen pallotaituri, osaa pelata sujuvasti 3-4 vuotta vanhempien kanssa jalkapalloa jne. Sitä jaksaakin treenata koko ajan, samaan aikaan sisko askarele ja piirtää;)

Vierailija
15/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä oli soikion mallinen vartalo, josta lähti kädet, jalat ja pää. Jaloissa oli varpaat ja käsissä sormet. Pää oli suuri ja siitä lähti pitkät hiukset, jotka ylettyivät varpaisiin asti. Päässä oli oikealla kohdalla silmät, nenä, suu ja kulmakarvat. Silmissä oli silmäripset. Tyttö on todella taitava ja tarkka piirtäjä edelleen. Hän on nyt 9-vuotias.

Vierailija
16/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2,5v tyttö piirtää sujuvaa suttua :D