Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olis kohtuullinen "vuokrasumma" poikaystävälle?

Vierailija
18.06.2012 |

Poikaystävä lyhentää asuntoaan 490e/kk. Vastike on 100e, kotivakuutus n 14e/kk, tv-lupa 22e/kk. Sähkö 119e/kk. Ruoat ostetaan puoliksi.

Kiitos etukäteen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itepähän poikaystävä on sut vongannut luokseen asumaan, vai? Jos sitä haluaa, niin en minä siitä kyllä maksamaan enää rupeaisi, päinvastoin poikaystävän pitäisi maksaa. Nythän sillä on ateria- ja siivouspalvelut kunnossa kun sä asut siellä ja saa pillua ilmaiseksi.

Vierailija
2/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaosuudelta ei mitään. Näin molemmat hyötyvät järjestelystä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipalstailija ei maksa jeniäkään, sehän on selvää. Samalla taktiikalla yksin asuessa kuka mksaa palstailijan asumisen?

Vierailija
4/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipalstailija ei maksa jeniäkään, sehän on selvää. Samalla taktiikalla yksin asuessa kuka mksaa palstailijan asumisen?

Vierailija
5/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Problem solved.

Vierailija
6/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällaisia neuvoja nuoriso tarvitsee. Onneksi joukossa muutama fiksukin.

Vierailija
7/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän haluaa, että maksaisit jotain lainasta. Vaatisin sinuna osuutta myös asunnosta (mitä varmaankaan ei tapahdu). Jos ajattelit vain puolta vastikkeesta, mielestäni se on kyllä aika vähän. Tosiaan lainanmaksuun en itse suostuisi osallistumaan, jollen siitä itselleni mitään saa.

Toki riippuen vähän tilanteesta. Johtuu kumpi ehdotti yhteenmuuttoa.

Jos maksat vuokraa virallisesti, mielestäni tuohon summaan tulee vielä lisäksi lisätä verojen osuus.

Vierailija
8/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän haluaa, että maksaisit jotain lainasta. Vaatisin sinuna osuutta myös asunnosta (mitä varmaankaan ei tapahdu). Jos ajattelit vain puolta vastikkeesta, mielestäni se on kyllä aika vähän. Tosiaan lainanmaksuun en itse suostuisi osallistumaan, jollen siitä itselleni mitään saa.

Toki riippuen vähän tilanteesta. Johtuu kumpi ehdotti yhteenmuuttoa.

Jos maksat vuokraa virallisesti, mielestäni tuohon summaan tulee vielä lisäksi lisätä verojen osuus.

AP:lle joku jo ehdottikin että puolet juoksevista kuluista, lainan korosta, vastikkeesta ja vakuutuksesta. Kohtuullista ja suhteellisen edullista. Älä osallistu lainan lyhennykseen ilman osuutta asunnosta!

Vierailija
9/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ puolet kotivakuutuksesta, tv-luvasta ja sähköstä. Miten sähkö on noin kallis? Onko siinä lämmityskin?

Vierailija
10/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö luonnossa maksaminen enää kelpaa??

Lokki/huora touhuun ilman mitään itselle kertyvää etua. Siinä sitä itsetunto ja oman elämän rakentaminen on arvoina korkealla.

Vierailija
11/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa jokainen henkisesti terve aikuinen vaikka kuinka olis poikaystävän oma kämppä.

Sähköstä,tv-luvasta,kotivakuutuksesta maksat tasan puolet ja vuokraa voisit maksaa sen vastikkeen eli 100€ tai sit teette sopimuksen et sä maksat puolet myös asuntolainasta joka tarkoittaa sitä et jos ja kun erootte poikaystävä maksaa sulle kenties könttänä jonkun summan takas muttei tietenkään kaikkea.

Vierailija
12/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa jokainen henkisesti terve aikuinen vaikka kuinka olis poikaystävän oma kämppä.

Sähköstä,tv-luvasta,kotivakuutuksesta maksat tasan puolet ja vuokraa voisit maksaa sen vastikkeen eli 100€ tai sit teette sopimuksen et sä maksat puolet myös asuntolainasta joka tarkoittaa sitä et jos ja kun erootte poikaystävä maksaa sulle kenties könttänä jonkun summan takas muttei tietenkään kaikkea.

Siis mikä ihmeen sopimus tuo on. Mistä sillä poikaystävällä edes välttämätttä olisi maksaa takaisin jotain lainan lyhennyksiä erovaiheessa?

Eiköhän ole ihan selkeintä jos "vuokralainen" maksaa puolet vastikkeesta, puolet lainan koron osuudesta ja ei osallistu lyhennykseen, sekä puolet sähköstä/vakuutuksesta/tv-luvasta.

Ei jää erotessa epäselviä velkoja joita ei ole virallisesti kirjattu minnekään. Vähemmän taistela sitten mahdollisesti erotessa.

Vierailija
13/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa maksa osuutta asuntolainasta ilman että saat osuuden asunnosta!

Juoksevista kuluista puolet on ihan sopiva summa.

Vierailija
14/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa maksa osuutta asuntolainasta ilman että saat osuuden asunnosta!

Juoksevista kuluista puolet on ihan sopiva summa.

Kommentoitkohan mun ehdotusta? Se lainan korko on juokseva kulu. Kuuluu mielestäni molemmille. Koska aika naurettavan halvalla sitä asuisi jos vain vastiketta maksaisi juoksevana kuluna. Ei kukaan vuokraisi sillä hinnalla asuntoa.

Lyhennyksestä olen samaa mieltä, se ei maksa kenellä ei ole osuutta asuntoon!

Vierailija
15/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet tietenkin. Millä ihmeen logiikalla "vuokralaisen" ei tarvitse osallistua asunon kuluihin, jos asunto on toisen oma? Mitä jos poikaystävä maksaisikin vuokraa 490, olisiko silloin sopivaa maksaa siitä oma osansa. Eihän tuossa ole takana kuin kateus, että toinen saa sen asunnon sitten joskus. Vuokralainenhan maksaa asunnon kuluja, maksaisi vaikka asunto olisi kokonaan poikaystävän oma.

Vierailija
16/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raflaava otsikko houkutti avaamaan linkin. Mutta joo, ei mulla tähän sun kimppakämppäasiaan ole vastausta.

Oletko muuten koskaan harkinnut vuokraavasi poikaystääväsi?

Vierailija
17/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet tietenkin. Millä ihmeen logiikalla "vuokralaisen" ei tarvitse osallistua asunon kuluihin, jos asunto on toisen oma? Mitä jos poikaystävä maksaisikin vuokraa 490, olisiko silloin sopivaa maksaa siitä oma osansa. Eihän tuossa ole takana kuin kateus, että toinen saa sen asunnon sitten joskus. Vuokralainenhan maksaa asunnon kuluja, maksaisi vaikka asunto olisi kokonaan poikaystävän oma.

Puolet sun miehen autolainasta siksi että ajat sillä joskus? Miksi lyhentää jonkun toisen asuntolainaa ilman osuutta asuntoon? Korkokustannuksiin osallistumisen ymmärrän.

Vierailija
18/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kai mä nyt tyhmä ole. Etsimme uutta yhteistä kämppää ja siitä maksan puolet, koska tulen omistamaan siitä noh, pienen osan lakiteknisesti, mutta ensi kesänä menemme naimisiin ja sitten on onnesta puolet mun :-)

Vierailija
19/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä edes vuokrasopimuksessa, ei sinun kuulu osallistua "asunnon kuluihin". Se on sun poikaystävän ja sen kulut kuuluu sille. Sähkä, vesi ruoka ym. kulutatte varmaan n. puolet molemmat. Vastikkeenkin ehkä laittaisin puoliksi, onhan se ns. asumisvuokra.

Vierailija
20/29 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös avioliitossa kannattaa asunnosta maksaa puolet vain jos omistaakin puolet. Jos sinä maksat mutta omistus on miehelläsi, niin esim. jos hänelle tulee jostain syystä ulosottovelkaa, niin se asunto voi mennä niiden kattamiseen. Avioliiton purkautuessa eron tai kuoleman takia omaisuus puolitetaan, ellei ole avioehtoa.

Eli taidat olla tyhmä.

en kai mä nyt tyhmä ole. Etsimme uutta yhteistä kämppää ja siitä maksan puolet, koska tulen omistamaan siitä noh, pienen osan lakiteknisesti, mutta ensi kesänä menemme naimisiin ja sitten on onnesta puolet mun :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi