Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivähoitomaksua pitäisi porrastaa enemmän tuntien mukaan

Vierailija
18.06.2012 |

Haluaisin tehdä lyhyempää työpäivää nyt kun lapset ovat pieniä, mutta ei se mitenkäänpäin laskettuna onnistu, koska täydet päivähoitomaksut menisi kuitenkin.

Elämä tuntuu menevän taloudellisesti ja vapaa-ajan suhteen ihan väärinpäin. Juuri nyt kun tarvisin joustoja työelämässä, en pysty niihin rahan takia. Sitten kun lapset on jo isoja, minulla on todennäköisesti vähemmän maksuja ja enemmän rahaa käytettävissä, oikeuksia vuorotteluvapaisiin yms. välivuosiin.

50-vuotias tuttava jäi seitsemän viikon kesälomalle. Voi milloinhan minullakin olisi seitsemän viikkoa lomaa?! Tuntuu olo niin loppuun puserretulta, kun elämä on pelkkää juoksemista ja rahojen laskemista.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua sitä logiikkaa että maksat vaikke lapsi siellä oliskaan. Meidän kunnassa kun on vaan tuo kesäkuu ilmanen ja lopusta maksat vaikka lapsi olis syyskuuhun asti pois -.-

Vierailija
2/6 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se ole meillä kaikilla työssäkäyvillä vanhemmilla jokseenkin sama.

Päivähoitomaksuissa on vain se ongelma, ettei sen kustannukset riipu niinkään niistä tunneista, jotka lapsi on hoidossa. Kustannukset tulee ennen kaikkea henkilöstöstä ja tiloista ja satunnaiset poissaolot ei säästä kumpiakaan - henkilöstö kun saa täyden palkan, vaikka ryhmä olisikin joskus pari tuntia vajaa.

Oscar.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on pakko olla sama väki muutenkin. En minä halua, että epäsännöllisten hoitoaikojen kustannukset vyörytetään yhteisiin maksuihin.

Vierailija
4/6 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työt. Säästyy oien lasten hoitomaksut, ei ole työmatkakuluja tai työpaikkaruokailua.

Heillä on nykyään pitkät lomat (tasausta), minulla esim. 8 viikkoa.

Vierailija
5/6 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mielipiteesi täysin. Ei varmasti tunnu kivalta eikä reilulta.

Toisenlaisena näkökantana toisin asiaan yksityisyrittäjän joka yksinhuoltaja. Pidempää päivää tunneissa tekee kuin palkkatyöläinen jotta saa saman rahan kasaan. Siinä kohtaa tuntimääräinen maksu ei taas olisi ihan reilu.

Yrittäjille ei muutenkaan mun mielestä ole reilua käyttää samaa maksutaulukkoa koska tulon jälkeen täytyy maksaa vielä kaikki pakolliset yrittäjän maksut ja ei mennä mitenkään tasoissa palkkatyöläisen kanssa siinä kohtaa.

Vierailija
6/6 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi on max. 14 päivää kuukaudessa hoidossa. Jos lapsi jostain syystä on sairaana tai muuten poissa eikä läsnäoloja kuukadessa tule yhtään, ei mene maksujakaan, mutta jos yhdenkin päivän, on summa kahdelta lapselta n. 330 euroa. Ja jos nuo 14 päivää ylittyy, hoitosopimus muuttuu kokopäivähoidoksi.

Miehellä vakituisesti ma-pe töitä, itse teen paljon iltoja ja v.loppuja joten alitamme reilusti koko ajan tuon 14 vrk hoidon, meillä siis saamme näin vähän pienennettyä max. hoitohintoja. Vaikka mielestäni tuo on siltikin hurja summa kun juuri ja juuri yhteiset bruttotulot ylittävät max. rajan, siitä sitten verot, asunto, päivähoitomaksut jne. jne. ei tunnu hirveen "rikkaalta" tämä eläminen :)....vaikkakin tyytyväinen olen!! Mutta kieltämättä joskus harmittaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän