Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun oma sisko tai veli katkaisee pikkuriidan takia välit? :(

Vierailija
17.06.2012 |

Minulle on käynyt näin. Riidan aihe ei ollut edes mikään iso. Jos takana ei olisi ollut rankka työpäivä, en varmasti olisi edes hermostunut siinä tilanteessa.

Olen pahoitellut omalta osaltani ja osoittanut toivovani, ettei riita jäisi kalvamaan välejämme. Sisarukseni on toista mieltä ja vetää mykkäkoulua jo kolmatta viikkoa. Tätä ennen emme ole aikuisiällä riidelleet.

Paha mieli. :( Tulevaisuudessa on edessä monenlaisia perintöasioiden ym. selvittelyjä, mutta noinkohan niistä mitään tulee jos toinen katkaisee välit jo pikkujutun takia. :(

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välit poikki siskoon jo useamman vuoden ajan. Useista pienistä jutuista paisui yksi iso riita johon se viimeinen juttu oli minulle liikaa.

Siskoa asia ei näytä vaivaavan. Yritimme pari vuotta sitten sovintoa sähköpostilla + tekstarilla. Siskko ei edes vastannut viesteihin.

Vierailija
2/46 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välit poikki siskoon jo useamman vuoden ajan. Useista pienistä jutuista paisui yksi iso riita johon se viimeinen juttu oli minulle liikaa.

Siskoa asia ei näytä vaivaavan. Yritimme pari vuotta sitten sovintoa sähköpostilla + tekstarilla. Siskko ei edes vastannut viesteihin.

Vai molemmat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeen voi aina olla vastaamatta mutta harvempi jättää tekstarin lukematta. Kerro että olit itse sinä päivänä ja hetkenä väsynyt ja että hän loukkaantui silminnähden pahemmin kuin mitä ikinä tarkoitit.

Vierailija
4/46 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että siskosi ymmärtää pitää mykkäkoulua pitkään ja toisaalta toivon, että vanhemmat valitsevat hänen puolensa tässä asiassa. Silloin sinlle ei jää perintöasioiden selvittelyä, koska tyydyt lakiosaan.

Vierailija
5/46 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai molemmat?

Minä loukkaannuin siskon tekemisistä ja tekemättäjättämisistä. Yritin myöhemmin sovintoa, ei kelvannut siskolla.

Vierailija
6/46 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua nähdä sitä lehmää ikinä. Ja ei tarvii ajatella mitään perunkirjoitusriitoja, en aio mennä sinnekään. Sinne voi lähettää lakimiehen paikalle. Enkä aio edes riidellä perinnöstä, pitäköön kattilat ja taulut, mua ei irtain kiinnosta. Kiinteistöt on helppo arvioida ja laittaa jakoon, äitimme on leski joten ei jää edes jakamatonta pesää kummittelemaan.

Vierailija
7/46 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta. Mä olen kestänyt ja sietänyt sisareni puolelta epäasiallista käytöstä useita vuosia. Odottanut, että tilanne paranee. Loppujen lopuksi se "pikku juttu" katkaisi kamelin selän. Ehkäpä näin on ap:n tapauksessakin?

Vierailija
8/46 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta. Mä olen kestänyt ja sietänyt sisareni puolelta epäasiallista käytöstä useita vuosia. Odottanut, että tilanne paranee. Loppujen lopuksi se "pikku juttu" katkaisi kamelin selän. Ehkäpä näin on ap:n tapauksessakin?

en todellakaan ole kohdellut häntä epäasiallisesti. Meillä on minun mielestäni ollut ihan tavallisen hyvät välit - jos ei syvää ystävyyttä, niin ei ristiriitojakaan. Kumpikaan ei ole puuttunut toisen henkilökohtaiseen elämään. Ennen lasten saantia olimme melko vähän yhteyksissä, mutta lasten myötä enemmän. Ihan asiallisesti ja fiksusti olemme hoitaneet kaiken tähän asti.

Eri juttu sitten on, jos hän on minulle katkera jostain lapsuudenaikaisesta jutusta??? Lapsena meillä oli minusta tavallista sisarusten välistä nujuamista, mutta pääosin kivoja leikkejä ja touhuja. Vanhemmat kohtelivat minusta meitä tasapuolisesti (ja myös muita sisaruksiamme).

ap

Vierailija
9/46 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitat siskosi epäasiallisella käytöksellä vuosien mittaan. Voin sitten pohtia, olenko tahtomattani tehnyt jotain vastaavaa.

ap

Vierailija
10/46 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä nyt olisi sellainen asia, jonka takia laittaisin välit sisaruksiini poikki??

Vierailija
11/46 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä, mistä alkaen käyttäytynyt oudosti ja epäkohteliaasti mua kohtaan, kun sitä on tapahtunut niin kauan, mutta nyt tuntuu, että välit ovat lopullisesti poikki.

En jaksa eritellä enempää, mutta hän tuntuu olevan terapian tarpeessa, vaikka itse ei varmasti sitä mieltä ole. Hänen mielestään hänelle riittää oma perheensä (mies ja lapset). Muista sukulaisista ei niin väliksi, ei siskosta, ei veljestä, ei vanhemmistaan tai sisarusten lapsistakaan.

Hänen pitkävihaisuutensa ja anteeksiantamattomuutensa on aiheuttanut niin paljon surua täysin viattomille ihmisille. Lapsia käy eniten sääliksi.

Olkoon se hänen valintansa. Minä en enää jaksa.

Vierailija
12/46 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelänmatkka meni pilalle sisaren dominoivan luonteen takia. Siinä tuli sanottua sitten pahasti puolin ja toisin. Nyt pidetään taukoa toisistamme. Hyvä näin. Ei vielä ole tullut ikävä.

Vierailija
13/46 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielenkiintoista huomata, että usein ihminen johon välit on katkaistu kokee syyn olleen vain "pikku juttu" tai "yksi väsymyksessä sanottu huomautus" ja välit katkaiseen mielestä kyse on vuosikausia jatkuneesta kiusaamisesta tms. 

Vierailija
14/46 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:37"]

Etelänmatkka meni pilalle sisaren dominoivan luonteen takia. Siinä tuli sanottua sitten pahasti puolin ja toisin. Nyt pidetään taukoa toisistamme. Hyvä näin. Ei vielä ole tullut ikävä.

[/quote]

Juu taisit itse olla se dominoiva narsisti siellä, myönnä pois?

Vierailija
15/46 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla mun siskon kaltanen. Närkkii aikansa ja sitten kun toinen hermostuu, on ihan ihmeissään, että jopas suuttu pienestä. Niin makaa ku petaa. Toivottavasti ap:n sisko ei anna anteeksi. Mä en ole antanu omalle siskolleni, enkä anna.

Vierailija
16/46 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee mitään.

"joka aiheetta suuttuu, se lahjatta leppyy"

Siskoshan se häviää, et sinä!

Vierailija
17/46 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 11:46"]

Itse ymmärrän välirikot hyvin. Jos ei enää viihdy yhdessä ja jatkuvasti pahoittaa mielensä toisen takia niin miksi hakata päätä seinään vain sen takia, että kyseessä on sisarus. Parempi etsiä omanhenkisiä ystäviä ja viettää heidän kanssaan aikaa. Aikuisena ei tarvitse enää syödä lapsuuden pakkopullaa.

[/quote]

Amen. En ole pitänyt vuosikausiin yhteyttä sisaruksiini ja ainoa asia, mikä kaduttaa on se, etten katkaissut välejä jo aiemmin, vaan siedin ja siedin sitä nälvimistä ja "ojentamista" milloin mistäkin.

Toinen sisareni on näennäisesti vahva, mutta todellisuudessa äärimmäisen epävarma ihminen, jonka kanssa pitäisi olla aina samaa mieltä. Hän kokee eri mieltä olevan henkilön jotenkin uhaksi ja alkaa yleensä hirveä, henkilöön menevä arvostelu ja sättiminen. Ja toinen sisar on sitten perskärpänen, joka tyytyväisenä hihittelee tän "vahvan" takana, kun joku muu on haukuttavana kuin hän.

Vuosikausia ajattelin, et antaa mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Sitten vain yhtenä kirkkaana päivänä jokin mitätön pikkuasia oli se, joka katkaisi kamelin selän. Katkaisin välit lopullisesti ja perusteellisesti. Eikä ole ollut ikävä. Miksi tosiaan haaskata aikaansa sellaisten ihmisten kanssa, joiden seurassa tuntee vain mielipahaa ja aina on jokin hvtin riita käynnissä. En ole riidellyt juuri kenenkään ihmisen kanssa, mutta sisareni seurassa minut sekoitettiin aina johonkin kalabaliikkiin. Huh, onneksi ei enää.

Vierailija
18/46 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua pitkävihaisia ihmisiä, itse olen vihanen max. 2 tuntia. Vakavissa asioissa annan anteeksi liiankin helposti ja vielä sellaisille jotka eivät sitä ansaitse, itse en vaan pysty olemaan vihainen, toisaalta hyvä vihaisena on huono olla itselläkin.

Vierailija
19/46 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä juttusille sovitellen. Anna siskosi olla mitä hän on ja voit pahoitella tilannetta omalta puoleltasi. Voihan sitä lomamatkan sähellystä koittaa helpottaa toteamalla että sinä pidät tuosta ja minä tästä. Molemmat on tahtoneet liikaa omaa tapaa lomailla ja joustoa ei ole löytynyt. Voihan tuosta oppia! Välillä tarttee ainakin toisen päästä tekemään omia mielitekojaan ja välillä taas toisen. Joko yhdessä tai erikseen!

Joskus myöhemmin saatatte pystyä nauramaan tuolle mutta minusta olisi korkea aika oppia kunnioittamaan että toisella on oikeus haluta eri asioita mistä itse pitää ja antaa aikaa niille. Ja päinvastoin.

Se että te sitten nahisette mitä pitäisi lomalla tehdä on vaan väärin ja tyhmää.

Vierailija
20/46 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin vuosikaudet saada edes jonkunlaista yhteyttä, mutta vastakaikua ei tullut, joten se oli siinä sitten. Kävi ilmi, että kaikenlaista oli puuhaillut selän takana, joten oli tavallaan "helppo" katkaista välit. Sitä en tiedä, miten jatkossa vaikuttaa, mutta olo on helpottunut. Aivan turhaa kulutin energiaa moiseen, itse asiassa on suorastaan nolo olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi