Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku oikeasti todennut goretexin "hengittävän"?

Vierailija
17.06.2012 |

Mulla on sekä goretex-takki että tavallinen muovisadetakki (rukka). Ja rehelllisesti sanottuna en huomaa eroa hengittävyydessä noiden välillä, kun sateessa niitä käyttää. Ja goretex-takin sisäpinta on vieläpä inhottavan kylmä muovinen kun taas sadetakin sisäpinta on pehmeämpi (ja ulkopinta sitten muovinen).

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menikö rahat vähän hukkaan!

Vierailija
2/12 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vertaa just sadetakkimateriaaliin, eroa on. Mulla on Halvarssonin mp-ajotakki, joka ei ole just Goretexia, mutta jotain vastaavaa. Housuina mulla on semmoisen pöksyt, joissa on vetskarilla kiinnitettävä sateen pitävä kalvovuori, mutta koska se on rikki, käytän ajopökien päällä tavallisia Rukan sadehousuja. Kyllä atmosfääri on ihan eri.

Ajokengät mulla on Goretexia, ja kyllä ne mielestäni hiostaa vähemmän kuin kumpparit.

Mut siis en mä sitä hengittämistä muuten huomaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis sitä, että sadehousut jalassa perse hikoaa, mutta takkiin ei tule sellaista kosteutta sisälle.

Vierailija
4/12 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä on tavallinen taipuisasta materiaalista valmistettu sadetakki. Erittäin hyvä taas on öljykangastakki.

Vierailija
5/12 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goretex -takki maksaa reippaasti yli 300 euroa, ja sellaisessa kyllä huomaa tuon hengittävyyden.

Nuo sadan euron takit nyt lähinnä vastaavat sadetakkeja..

Vierailija
6/12 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vettähylkivä tuulipuku ei edes pitänyt rankkasadetta vaan päästi vedet läpi. Tihkusateella menee. Hengittävyys on kyllä kumista sadeasua parempi selvästi.

Vierailija
7/12 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä katsomassa, mikä kalvo tuossa mun prätkätakissa on. Se on Dryway. En tiedä, miten nää eri kalvot eroaa toisistaan. Ainakin tuo mun takki on mukava päällä eikä tosiaan sinne sisälle jää hirveästi kosteutta.

Vierailija
8/12 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut -tex sadehousut on ihan loistavat ja hengittävät ja vielä pitävätkin sadetta loistavasti ja pitkään. Vaikka on sivuvetoketjutkin. (Vaude). Goretex-takki taas on aina kostea enemmän tai vähemmän myös sisäpuolelta, mutta siinä on sentään semmoinen verkkovuori, ettei sisäpinta juuri kosketa ihoa, joten menettelee. Ilman vuorta oleva tex-jokin takki on aina kostea myös sisäpuolelta, mutta yleensä alla olevat vaattee säilyy suht kuivina. Vuosien varrella olen todennut, että jos jokin hengittää hyvin, niin ei pidä pitkään rankkasateita ja toisin päin.

Mutta oletteko te törmänneet goretex-kenkiin, jotka oikeasti pitäisivät vettä esim. vuoden satunnaisen käytön jälkeen? Mä en. Nyt taas totesin suht vähän käytettyjen kenkien vuotavan jostakin... sukka märkänä.

Vierailija
9/12 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Adidaksen Gore-tex lenkkarit ovat kestäneet 2 vuotta runsasta käyttöä. Nämä siis ihan lenkkarit, ei mitään vaellusjalkineita. Kokemusta on kahdesta parista. Vettä ne alkoivat vuotamaan sisään siinä vaiheessa kun pohjan kulutuspintakin oli jo "sakkorajoilla":-)

Vierailija
10/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahansa kalvoasussa on varmasti kosteutta sisälläkin kun tulee hiki. Mutta ainakin talviulkoilutakkini jossa goretex-kalvo on loistava räntäkeli vaate.

Vierailija
11/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta se toimii niin määräajoin kunnollisessa lämmössä kuivaaminen jotta kalvo aktivoituu aina uudelleen, kylmä vesi laajentaa niitä henkireikiä ja lämmin supistaa ne ennalleen

Vierailija
12/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletteko te törmänneet goretex-kenkiin, jotka oikeasti pitäisivät vettä esim. vuoden satunnaisen käytön jälkeen? Mä en. Nyt taas totesin suht vähän käytettyjen kenkien vuotavan jostakin... sukka märkänä.

mulla on sievin työkenkämallistosta nahkaiset gore-nilkkurit, nyt jo 11v vanhat, niillä voi vaikka seistä järvessä. Kyllä, kokeiltu on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän