Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasa-arvoisesti kotitöitä tekevä mies lusmuilee lomalla - mikä avuksi?

Vierailija
17.06.2012 |

Minulta odotetaan oman suvun mökillä ja anopin mökillä ns. naisten töitä. Mies, joka kotioloissa jakaa korityötaakan, alkaakin yllättäen molemissa "kyläpaikoissa" lusmuilemaan, eikä tee sen enempää miesten, eikä naisten töitä eli ei osallistu ruoan valmistamiseen, eikä tiskaamiseen. Mikä avuksi - pännii. Ikävä, että lomalla pinna kiristyy tämän takia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen: miehen käytöksen vuoksi paineet kohdistuvat minuun. On jopa anoppilassa vihjailtu halonhakkuupuuhiin ryhtymisestä (omalta pojalta tälläistä ei ole koskaan pyydetty).

Vierailija
2/3 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole ajatellut tästä keskustella miehesi kanssa?

Minulta odotetaan oman suvun mökillä ja anopin mökillä ns. naisten töitä. Mies, joka kotioloissa jakaa korityötaakan, alkaakin yllättäen molemissa "kyläpaikoissa" lusmuilemaan, eikä tee sen enempää miesten, eikä naisten töitä eli ei osallistu ruoan valmistamiseen, eikä tiskaamiseen. Mikä avuksi - pännii. Ikävä, että lomalla pinna kiristyy tämän takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikkeuksena oli että joutui itse aina tiskaamaan. Anoppi, tytär ja toinen miniä, aina ystävälleni sanottiin tiskit odottaa, siis sanottiin humoristisesti.

Kunnes mä ehdotin että sano vastaan, sano että olet nyt viimeiset 5 v joka ikinen kerta tiskannut kun kaikki muut 15 henkeä on ollut tekemättä mitään, olisko nyt jonkun toisen vuoro ja ei noussut. Anoppi yritti jotain ja ystäväni vaan sanoi " oikeesti, mikä ihme siinä on että hän on joku helvatan tiskikone ja muut vaan tänne jää juttelemaan. Nyt tiskivuoro siirtyy seuraavalle.

Ja kun menivät seuraavan kerran kylään toi ison kasan kertakäyttöastioita mukanaan.

Jos liiat duunit velvoittaa, älä mene sinne.

Olen eronnut ja olen ns ihan kusessa asuntovelan kanssa vielä monta, monta vuotta ja mulla ei ole mitään mahdollista ikinä saada mökkiä. Mutta olen oikein toivottu vieras. Tämä johtuu siitä että ennen kyläilyä aina nähdään, tai vaihdetaan sähköpostia ja sovitaan säännöt. Mä ehdotan että me otamme mukaan omat makuupussit ja tyynyt, kysyn onko patjoja vai tuodaanko ilmapatjat ja omat pyyhkeet tietty. Ja kysyn mitä muuta pitää tuoda. Sitten kysyn mitä on ohjelmassa, esim käännetäänkö kasvimaata, tyhjennetäänkö puusee jne. Jos mökki on lähellä ja lähdetään esim pe päivällä sovitaan mitä tehdään jo pe ja mitä tehdään la ja sovitaan ihan aikataulu, eli herätään klo 08 ja klo 9 ollaan kasvimaalla jne. Ja viimeistään pe + la klo 17 on hommat tehty. Koko pe ilta ja la ilta saa tehdä mitä haluaa, saunoa, uida, pelata jne jne ja sunnuntaina myös.

Minnekään työleirille ei mennä, mutta olen myös sanonut kun on sanottu ettei ole mitään tekemistä, olen ilmoittanut monta kertaa paikan päällä tulee sitä ja tätä ja on edessä ikävä viikonloppu jos hommasta tulee liian rankka.

Selvät sävelet, selvä aikataulu ja paljon mukavia hetkiä.

Jos sua noi naisten työt nyppii niin paljon, älä mene sinne mökille. Jää kotiin ja sano miehelles miten tiskiharja pysyy kädessä.