Onko kukaan tehnyt tilisiirtoa Saksaan (yksityinen henkilö)?
Tarvitsisin apua. :) Eli, maksaako se? Tarvitseeko saajan osoitetta laittaa (luin jostain keskustelusta että jos ei itse anna osoitetta siirto maksaa vaikka muuten on ilmanen)? Kumman valitsen: maksumääräys vai pikamaksu? En siis halua maksaa siirrosta mitään. Maksanko vain "oman pankin kulut" vai "kaikki kulut"? Olen lueskellut keskusteluja, mutta ne ovat kaikki vuosia vanhoja ja neuvot on olleet vähän niin ja näin. Pankki on siis Nordea.
Kommentit (15)
maksamaan mitään kuluja. Osoite pitää olla, muuten maksu ei mene läpi Nordealta. Ja valitse maksumääräys, ei pikamaksu.
Osoite pitää olla, muuten maksu ei mene läpi Nordealta.
sitä osote kohtaa ei oo kuitenkaan merkitty tähdellä?
Kakkoselle, Kyllä siel vieläkin on se maksu ulkomaille lomake, tavis lomakkeessahan ei oo kaikkia noita eri härpäkkeitä. Voinko siis tehdä maksun sillä samalla kuin Suomenkin sisällä?
Jätä se pois sitten, jos maksu menee ilman sitä läpi.
KOSKA kone herjasi KOKO ajan, että väärä lomake tms. Ja kun kokeilin sitä normaalia lomaketta, niin kyllä onnistui.
Ja Ebay myyjä sai rahansa.
Eli ei sinne mitään osoitteita tms. tarvitse laittaa, vaikka kolmonen väittää mitä väittää!
Se ulkomaan lomake on ei-EURO maksuille!!!
Euro maksut pitää hoitaa tolla tavis lomakkeella.
T.2
Jätä se pois sitten, jos maksu menee ilman sitä läpi.
kun mulla ei ole sitä osotetta. Myyjällä kestää puol ikuisuutta vastata viesteihin ja haluaisin tehdä maksun "heti".
KOSKA kone herjasi KOKO ajan, että väärä lomake tms. Ja kun kokeilin sitä normaalia lomaketta, niin kyllä onnistui.
Ja Ebay myyjä sai rahansa.
Eli ei sinne mitään osoitteita tms. tarvitse laittaa, vaikka kolmonen väittää mitä väittää!
Se ulkomaan lomake on ei-EURO maksuille!!!
Euro maksut pitää hoitaa tolla tavis lomakkeella.
T.2
Nordean sivut taas sanoo että euro maksutkin menee sillä ulkomaan maksu lomakkeella.. Tosin nuo on aika epäselvät eikä niistä oo oikeen mitään apua. -.- Miks tämmösestä pitää tehdä näin vaikeeta?
KOSKA kone herjasi KOKO ajan, että väärä lomake tms. Ja kun kokeilin sitä normaalia lomaketta, niin kyllä onnistui. Ja Ebay myyjä sai rahansa. Eli ei sinne mitään osoitteita tms. tarvitse laittaa, vaikka kolmonen väittää mitä väittää! Se ulkomaan lomake on ei-EURO maksuille!!! Euro maksut pitää hoitaa tolla tavis lomakkeella. T.2
Nordean sivut taas sanoo että euro maksutkin menee sillä ulkomaan maksu lomakkeella.. Tosin nuo on aika epäselvät eikä niistä oo oikeen mitään apua. -.- Miks tämmösestä pitää tehdä näin vaikeeta?
Turhaan mä jankkaan tästä, vaikka mulla on henk.koht. kokemus asian suhteen.
Muuten, en mä ennenkään ole mitään osoitetta laittanut tai siis olen saattanut laittaa vaan esim. 00000 (=oikea postinumero) MÜnchen Germany ilman mitään katuosoitetta ja hyvin on aina mennyt perille.
T: se kakkonen
ja jos siis maksun voi tehdä sillä tavis lomakkeella niin mihin se BIC-koodi laitetaan? Eikö se oo kuitenkin tarpeellinen?
Nyt mä löysin tommosen Nordean sivuilta "Verkkopankkimaksaminen ja SEPA", jossa sanotaan että kannattaa käyttää sitä uusi maksu-toiminnolla. Miks ihmeessä ne ei oo voinu sanallakaan viitata tähän siellä missä höpistään ulkomaan maksuista. Onko muut pankit näin haluttomia neuvomaan asiakkaitaan?
Mitä sä kakkonen olit sit laittanu siihen viite-kohtaan?
Nyt mä löysin tommosen Nordean sivuilta "Verkkopankkimaksaminen ja SEPA", jossa sanotaan että kannattaa käyttää sitä uusi maksu-toiminnolla. Miks ihmeessä ne ei oo voinu sanallakaan viitata tähän siellä missä höpistään ulkomaan maksuista. Onko muut pankit näin haluttomia neuvomaan asiakkaitaan?
Mitä sä kakkonen olit sit laittanu siihen viite-kohtaan?
oikolukeminen kunniaan.. No, eiköhän tosta kuitenki selvää saa.
Ainoastaan viesti kohtaan esim. Ebay item number se ja se.
Bic taas, ei sitä tarvi tietää. Sehän tulee automaattisesti, kun laittaa sen tilinumeron. Samalla tavalla, kun tavis maksussakin.
T. 2
käytössä niin ihan samalla tavalla kuin kotimaan maksut, pistin sen iban tilinumeron ja kone itse tietää swift koodin eli maksussa ei ole MITÄÄN eroa. Ja siis nimenomaan Nordealla maksan.
Tein tuon siirron nyt ihan kun normaalistikkin ja BIC tuli tosiaan itestään siihen vahvistus sivulle. Jee. :)
Jeps! Eipä edes anna tehdä maksua ulkomaansiirto puolelta eli näköjänsä eu-maihin riittää ibannumero, vaikka maksaja olisi sen bic koodinkin antanut. Ja nyt kun iban-muodoiksi kaikki muuttuu, niin katsokaa, että syötätte ne tilinumerokohtaan niin, että tulee neljän luvun joukoissa ja viimeiseen joukkoon jää kaksi numeroa, muuten herjaa siitäkin (eli saksaan DE** **** **** **** **** ** noi välit pitää mennä juuri noin, muuten herjaa * = numero).
Aikasemmin oli se erillinen ulkomaan maksu lomake, mut nyt tarvii vaan sen tavis maksu sivun eli sen saman, millä sä maksat laskut.
T. Nordealainen