Pesettekö peittoja kotona pesukoneessa? Kestääkö kone?
Kommentit (10)
millä asteella pesette, ohjelmalla? mulla pieni vanha päältä täytettävä kone, kestäiskö peittojen pesun, entä tyynyt?
mutta päiväpeittoon on hyytynyt jo kahdesti...
jollain suht lyhyellä ohjelmalla, jossa on lyhyt linkous.
Kyllä kestää. Meilläkin kuten edellisellä pieni halpismerkkinen pesukone, joka on palvellut jo 10 vuotta. Ariston taisi olla merkki. Mutta joo, tällä viikolla viimeksi pesin peiton.
Kyllä pesen, ja untuvapeitot ja -tyynyt 60 asteessa.
Veden olematon määrä on nykykoneissa ongelma. Siksi kannattaa valita ohjelma, joka käyttää mahdollisimman paljon vettä, minun koneessani untuvapesu. Tai sitten voi lisätä vettä erikseen.
Kannattaa käyttää nestemäistä pesuainetta, vaikka muuten käyttäisi jauhetta, jotta liukenee nopeammin ja paremmmin.
Mä pesen untuvapeittoni kaverin taloyhtiön pesutuvassa, jossa on laitospesukone ja iso kuivausrumpu. Pelkään että kotipesussa peitoista ei tulis niin ilmavan pehmeitä. Itsellä pieni 4kg kone eikä kuivausrumpua.
Minulla tosin lg:n suoravetokone, jonka pitäis olla kestävämpi ja siltä vaikuttaakin.
ja pesen sillä mattoja (pienehköt räsymatot), peittoja, tyynyjä ja jopa parisängyn petarin päällisen. Hyvin on kestänyt kone.
Edellisellä pienemmälläkin pesin kaiken mikä koneeseen mahtui, ja kone kesti hyvin- meni vaihtoon kun tarvittiin isompi.
Puhdasta tulee, joskin kannattaa tosiaan huomioida se lisäveden tarve. Itse käytän erikoistahraohjelmaa, johon kuuluu runsaampi vesimäärä ja ylimääräinen huuhtelu.
Minulla tosin lg:n suoravetokone, jonka pitäis olla kestävämpi ja siltä vaikuttaakin.
pieni päältä täytettävä halpismerkkinen kone, joka on kestänyt käytössäni jo vuodesta 1999.