Julki-imetys euroopan maissa??
Olen lähdössä reissunpäälle euroopan maihin. Osaako joku sanoa, miten noissa maissa esim. Saksassa ja Itävallassa suhtaudutaan julkiseen imettämiseen? En tietenkään imetä tissit esillä ja menisin jonnekin syrjempään, mutta koska haluaisin kierrellä vähän nähtävyyksiäkin niin en viitisisi hotellihuoneeseen linnoittautua tai etsiä vessatiloja imetystä varten. Vauva on kuitenkin vielä pieni, 2 kk.
Kommentit (7)
imetin Hollannissa esim. leikkipuiston laidalla. En ainakaan huomannut mitään kummallisia reagointeja tapahtumaan.
Hollannissa kannustetaan imettämään, eli suhtautuminen on siihen melko myönteistä. Olen saanut siellä 2 lasta eli kokemusta todellakin on.
Ei kai se lapsi koko aikaa syö?
vauva aika usein tuppaa syömään.
Saksassa, Ranskassa ja Belgiassa ja ihan vapaasti imettelin vauvaani julkisilla paikoilla. Tietenkin turhia paljastelematta, aivan kuten Suomessakin. Minulla oli imetysmekkoja ja tarvittaessa käytin harsoa näkösuojana. Kukaan ei kommentoinut eikä tuijotellut.
Mieheni on ranskalainen ja kannustaa minua kovastikin imettämään joka paikassa, vaikkei se Ranskassa kuulemma niin yleistä olekaan.
Joten rohkeasti vaan :)
ettei esittele rintavarustustaan kellekään. Ohikulkijat ei välttämättä edes tajua että ollaan imetyspuuhissa. Eihän sellainen voi ketään häiritä. Tai en ainakaan usko...
Itse imetän parhaillaan 7 viikkosta vauvaa ja pystyn tekemään sen hyvin huomaamattomasti. En todellakaan edes halua, että vieras ihminen näkee rintojani.
näin saksalaisäidin imettävän lasta kahvilassa eikä sitä kukaan näyttänyt paheksuvan.
itse olen julki-imettänyt Kreikassa (Ateena), Italiassa ja Itävallassa eikä kukaan tuntunut välittävän asiasta mitään.
15 vuotta enkä ole koskaan nähnyt julkisesti imetettävän. En usko että hyvällä katsottaisiin naapurimaissakaan. Ei kai se lapsi koko aikaa syö?