Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onneksi meillä ei ole uusperhettä.

Vierailija
17.06.2012 |

Jatkuvasti heillä tuntuu olevan ongelmia kuka joutuu viettämään milloinkin aikaa kenenkin lapsen kanssa.On kyllä huomattavan paljon helpompaa kun on ydinperhe.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se varmaan noinkin. Hyvässä uusperheessä on kuitenkin parempi kuin huonossa ydinperheessä.

Niin ja noita samoja kädenvääntöjä siitä, että kuka hoitaa lapsia saattaa olla jopa ihan ydinperheessäkin. Uusperheessä ne asiat on usein sentään ihan paperilla.

Harva varmaan on nuorena naimisiin mennessään ja lapsia tehdessään suunnitellut, että minustapa tuleekin sitten uusperheen äiti. Aina vaan kaikkia asioita ei voi etukäteen tietää. Olisin minäkin mieluiten toki hyvässä ydinperheesä, mutta tämä elämä ei nyt minun osalleni sellaista tilannetta osuttanut. Näillä korteilla mennään mitä elämä on antanut.

Nyt kun tämän aloituksen teit, niin voinet tehdä aloituksen vaikka aiheista, että "onneksi meillä ei ole syöpäsairasta lasta" tai "onneksi meillä ei ole ollut koskaan työttömyyttä" tai "onneksi meillä ei ole perheväkivaltaa".

Vierailija
2/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielummin uusi onni ja lauma lapsia kuin yksin jääminen ikiajoiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oli sovittu, että lapsi viedään äidille klo 17.00.6

Jatkuvasti heillä tuntuu olevan ongelmia kuka joutuu viettämään milloinkin aikaa kenenkin lapsen kanssa.On kyllä huomattavan paljon helpompaa kun on ydinperhe.

Vierailija
4/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun luin tätä toista ketjua, niin pakko linkata tähän:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1640723/kauanko_jaks…

Tuosta näkee hyvin, että miten helppoa voi olla ydinperheessä.

Vierailija
5/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi tietää mitä se on. Siksi et voi myöskään kiittää onneasi sen asian kanssa.

itse olin kahden pienen lapsen yh. Lasten isällä mt ongelmat pahenivat ja alkoholi tuli kuvaan myöskin pettämiset ja lyömiset mua kohtaan. Kateettomat lupaukset esikoiselle.

Jätin hänet. Hän näkee lapsiaan kerran kuukaudessa ja lapset ovat silloin hänen vanhempiensa luonaan viikonlopun missä hänkin on. Ei hänestä tervettä mieshahmoa lapsille saisi.

Nyt minulla on ihana kypsä mies. Hänellä ei ole lapsia mutta on aivan ihana minun lapsille. Neuvolassa hän sai kiitosta miten hyvin esikoinen ottaa kontaktia häneen ja luottaa täysillä.

Elän elämäni parasta aikaa. Minusta uusi mieheni on lapsille paljon parempi mieshahmo kuin lasten biologinen isä tulee koskaan olemaankaan. Olen onnellinen nainen. Onneksi osasin erota aikanani, enkä uskoa tuollaiseen sinunlaiseen höpisijään.

Kaikki asiat ei tarvitse mennä "helpoimman kautta" jotta voisi olla onnellinen.

Vierailija
6/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla mitään ydinperhettä ole.

Vierailija
7/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, että sinä elät ns. ydinperheessä.

Good for you.

Toivottavasti se kestää.

Vierailija
8/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kukaan tarttunut sun typerin syöpälapsi-ehdotuksiin, menit sitten itse kaivamaan ydinperheketjun.

Auts. No mutta totuus tunnetusti usein sattuu.

Vierailija
9/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset asuvat meillä vakituisesti ja ovat joka toisen viikonlopun isälläään. Miten tästä saa ongelman? Miehelläni ei ole omia lapsia.

Vierailija
10/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyinen totuus ei satu. Joskus ydinperheessä on toki sattunut - enhän muuten uusperheessä nyt eläisikään.

Vierailija
11/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän nyt 6:tta vuotta uusperheessä ja olen onnellisempi kuin koskaan. Samoin lapseni.

Että näin.

Vierailija
12/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa ottikin koville, melba :D Kun ei kukaan tarttunut sun typerin syöpälapsi-ehdotuksiin, menit sitten itse kaivamaan ydinperheketjun.

Auts. No mutta totuus tunnetusti usein sattuu.

ihmisiä, joiden mielestä eriävän mielipiteen sanominen on puolustelua tai sitä, että "ottaa koville".

Mulla ei ole uusperhettä, mutta tuttavapiirissä on muutama, ja kaikki ihan toimivia. Toki heilläkin on omat ongelmansa, mutta niitä löytyy ydinperheistäkin.

Mä luulen, että tietynlaisilla ihmisillä on helpompaa kaikissa ihmissuhteissa, niin myös ydinperheissä.

Vierailija
13/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän nyt 6:tta vuotta uusperheessä ja olen onnellisempi kuin koskaan. Samoin lapseni.

Että näin.

Vierailija
14/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

_joutua_ viettämään aikaa lasten kanssa? niinkö on ap:n perheessä? ja koska elävät ydinperheessä, niin heidän on pakko olla lastensa kanssa?

Lapsillani on isänsä puolella uusperhe. Meillä kyllä kaikki _haluavat_ viettää aikaa lapsien kanssa, niin minä äitinä, isänsä, äitipuolensa, äitipuolen sisarukset ja heidän lapsensa. Äitipuolen vanhemmista on tullut yksi lisämummola lapsilleni.

Onko siis ap:ssa vai ap:n lapsissa jotain vikaa, jos ap:n lapsien kanssa _joutuu_ olemaan?

Vierailija
15/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on uusperhe, jota hyvin harva varmaan edes tietää. Elämämme ei eroa mitenkään käytännössä ydinperheen elämästä.

Vierailija
16/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta liitosta kaks poikaa, jotka nyt jo aikuisiässä. Miehelläni ei ennestään lapsia. Yhteisiä on kolme.

Hyvin on aina menny. Ensimmäiseen liittoon en palaisi mistään hinnasta. Vaikka erosta on kauan, niin tunnen vain inhoa entistä miestäni kohtaan. En mistään hinnasta voisi kuvitella olevani hänen kanssaan.

Mutta tiedän uusperheitä jossa kaikki asiat päin persettä ja tosi hankalaa. Eli meitä on joka junaan.

Vierailija
17/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusperheiden kauhistelijat taitavat olla niitä, joilla on ongelmainen ydinperhe, jonka olemassaolon oikeutus on vain ja ainoastaan se, että se on "parempi" kuin uusperhe.

Vierailija
18/18 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusperheiden kauhistelijat taitavat olla niitä, joilla on ongelmainen ydinperhe, jonka olemassaolon oikeutus on vain ja ainoastaan se, että se on "parempi" kuin uusperhe.

Tai sitten niitä, jotka ovat ainoastaan noita ongelmaisia uusperheitä lähellään joutuneet seuraamaan. Ongelmainen ydinperhehän on suorastaan selviö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi