Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toivottu raskaus,silti ristiriitaiset tunteet/ajatukset

Vierailija
16.06.2012 |

Oletteko muut vaan nauttineet raskaudestanne vai onko teillä ollut ristiriitaisia ajatuksia? Mietteitä jaksatteko ja osaatteko olla tarpeeksi hyvä äiti jne.

Minua pelottaa jotenkin ajatus lapsen saamisesta. Välillä tuntuu että pitäisikö peruuttaa koko homma.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin eka kohdalla

Vierailija
2/9 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana on jo hormonit niin sekaisin että ajatukset ja tunteet vaihtuvat laidasta laitaan. Aivan normaalia että pelottaa/jännittää mitä tuleman pitää.

Esikosta odottaessani leijuin onnesta koko raskauden ajan, oli niin mahtavaa ja ihmeellistä jo ajatus että saan lapsen!

Toista odottaessa oli samanlaista.

Kolmas vauva ilmoitti tulostaan suunniteltua aikaisemmin, silti raskaustestin ollessa positiivinen olin tosi happy, MUTTA pian tunteet muuttuivatkin...oli huoli rahasta ja kaikesta muustakin, mietin mihin olen pääni pistänytkään jne. En osannut kuopuksen raskaudesta nauttia.

Eli ihan normaalit tunteet ja ajatukset sulla, onhan suuri muutos tulossa. Aikanaan huomaat että asiassa on kyllä paljon ilonaihetta!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli samanlaisia tunteita 28 vuotta sitten kun odotin esikoista.

Vierailija
4/9 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voimakkain kait neljännen kohdalla. Oliko tässä nyt mitään järkeä? No, ihana lapsi tuossa on nyt kasvamassa. Tarpeeksi hyvä äiti pystyy olemaan, mutta mitään yli-inhimillistä superäitiä ei tartte yrittääkään, tavallinen riittää

Vierailija
5/9 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli vielä vauvan syntymän jälkeenki. Nyt, lähes vuosi myöhemmin, ei enää juurikaan, mut en ole varma, onko mua luotu useamman lapsen äidiksi.

Vierailija
6/9 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun ajatukset ei olleet edes noin jaloja kuin sun, vaan aattelin ihan itsekkäästi, että kannattaako pistää omaa elämää mullinmallin lapsen takia. Että jaksanko ja osaanko ja olenko liian mukavuudenhaluinen. Ja ajoittain en olekaan jaksanut ja osannut ja olen ollut liian itsekän ja mujkavuudenhaluinen. En siis sitä perinteistä äitimatskua.

Vierailija
7/9 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kerta kun arveluttaa oma jaksaminen jne.

Mietityttää etten haluakkaan näin suurta elämän muutosta, onko aikaa enää mihinkään muuhun, kärsivätkö muut lapset kuopuksen viemästä ajasta jne. Yleensäkkin siis oma jaksaminen myös ja sen myötä Äitiyteni taso.

Mukavaa kun saa näitä "kielleyttyjä" ajatuksia sanoa ääneen.

Vierailija
8/9 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalia että ristiriitaisia tunteita ja ajatuksia tulee.Itse asiassa näkisin aika huolestuttavana jos niitä ei olisi vaan odottaja leijuisi pilvissä koko raskauden ajan eikä kohtaisi ollenkaan niitä ajatuksia ja pelkoja jotka liittyvät suureen elämänmuutokseen. Tietysti hyvä ja onnellinen olo voi olla koko raskauden ajan mutta on ihan tervettä miettiä realistisesti tulevaa muutosta ja sen herättämiä tunteita.

Vierailija
9/9 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoja tuntemuksia minulla. Muutama päivä sitten tehty positiivinen raskaustesti ja raskaus on ihan suunniteltu. Kolmas lapsi tulossa, eikä aiemmissa odotuksissa ole ollut tällaista ristiriitaisuutta. Huolettaa ihan kamalasti miten pärjäämme ja jaksamme. Välillä mietin oliko tämä sittenkään järkevää ja välillä uskallan olla onnellinen odotuksesta. Ihana kuulla, että muilla samoja ajatuksia :)