Voiko laihtua, jos ei liiku?
Voiko laihtua jos liikkuu vain normaalia hyötyliikuntaa? Jos katsoo tarkkaan mitä syö.
Kommentit (9)
ja oikeesti vain sillä energian vähentämisellä laihtuu. Liikunta vain vahvistaa tavoitteitasi.
Syömistä tarkkailemalla voi laihtua helpommin, kuin liikuntaa lisäämällä.
sillä tavalla että syö vähemmän kuin kuluttaa ja lihoo kun syö enemmän kuin kuluttaa.
Tosin olen kyllä aika nuori, joten aineenvaihdunta on suosiollinen. Syön kyllä hyvin kuitupitoisesti ja terveellisesti!
voihan sitä laihtua, mutta sitten on" laihaläski",..
Luuletko että liikunta lisää lihaksia?
muistelen useammastakin lähteestä lukeneeni, että liikunnan merkitys laihtumisessa on max. 20 %, ruokavalio on siis se, joka ratkaisee. Mutta kyllähän liikuntaa kannattaa harrastaa monesta muustakin syystä!
Minä olen laihtunut 82 kilosta 55 kiloon ihan vaan syömistä muuttamalla. Ja keski-iässä, istumatyötä tekevänä. Mun muutokset olivat:
- välipalat pois, vain 3 syömiskertaa vuorokaudessa
- ei voileipiä nälkään, vaan kunnon ruokaa (jonka lisukkeena voi kyllä olla leipäviipale)
- mahdollisimman vähän eines- ja jalostettuja ruokia, pääosin itse raaka-aineista valmistettua
- pääaterioista (lounas, päivällinen) vähintään puolet kasviksia
- alkoholinkäytön vähentäminen (join ennen suurkulutusmääriä, laihdutuksen aikana 3-4 annosta viikossa)
- mehut pois, hedelmiä tilalle
Moni tuttava on laihtunut lisäämättä liikuntaa lainkaan. Herkkuja vähentäen paino alenee.
niin kuin jotkut täällä sanoisi... Ja täytyisi katsoa TODELLA tarkkaan mitä syö ja kuinka paljon...