Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä syistä olette hakeutuneet yksityiselle puolelle hoitoon..?

23.11.2005 |

Hei,

Olemme hyvin pettyneitä OYS:n lapsettomuuspkl:n palveluun, joten siitä syystä olemme harkinneet yksityiselle puolella hakeutumista, Väestöliittoon, kun ei täällä muita oikein ole.

Mistä syistä te muut olette hakeutuneet yksityiselle puolelle..?

Kiitos!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hakeudutaan yksityispuolelle Väestöliittoon Tampereelle sen vuoksi ettei mun korkeen iän (täytin just 38) takia enää päästä kotikunnassa julkiselle puolelle. Ehdin just yhen kerran saada hoidon julkisella puolella ennenku täytin 38, mutta tiesinki sen etukäteen ettei meille tarjota mun iän vuoksi sitä 3 kertaa kuten normaalisti julkinen tekee.

Vierailija
2/15 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ylipainon vuoksi ei hoitoja tehty. Mulle diagnostisoitiin myös PCO-tyyppiset munasarjat. Clomeja ei annettu, koska ylipainon kanssa eivät kuulema toimi.

Yksityisellä annettiin clomit, joille erinomainen vaste, toisesta kierrosta raskaaksi. (Tosin meni kesken) PCO:ta ei kuulema missään nimessä ole, ei edes viitteitä siitä.

En ollenkaan kyseenalaista ylipainon haitallisia vaikutuksia, enkä ole ylipainon suhteen herkkänahkainen. Halusin kuitenkin toisen mielipiteen siihen, voisiko tässä laihdutellessa asiaa edistää joillain keinoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä muutama syy yksityiselle menoon. Hinta kyllä hirvittää, mut meillä mies kyllästyi ensin kattelemaan julkisen touhua, kun olin aina ihan rikki siellä käynnin jälkeen. Nyt on saatu älyttömän hyvää palvelua AVA:lta.

Vierailija
4/15 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päätettiin lähteä yksityiselle siinä vaiheessa kun meille kerrottiin, että julkiselle pitkät jonot. Kyseessä pääkaupunkiseutu. Ja ystävillä on kokemuksia julkisesta puolesta ja ne eivät ole olleet kovin positiivisia. Ehkä myös oma malttamattomuus voipi olla syynä ja halu saada " henkilökohtaista" hoitoa...

Näillä mietteillä joulukuun alussa Väestöliittoon hoidon suunnitteluun! :)

Anne

Vierailija
5/15 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme koskaan edes harkinneet julkiselle puolelle menoa vaan yksityinen puoli oli meille ihan oletusarvoisesti se paikka jonne mennään jos/kun ei onnistu. Sanon " jos/kun ei onnistu" siksi että tiesimme jo etukäteen oman pahan endohistoriani perusteella että ongelmia saattaa mitä todennäköisimmin tulla. Minulle kun oltiin jo toitotettu 23-vuotiaasta että raskautuminen saattaa olla hankalaa endon vuoksi. Vaan milläs ryhdyt yrittämään aikaisemmin kun ei sopivaa miestä ollut aikaisemmin (olin 28v yrityksen alussa).

Joten kun tiesimme heti alussa että hoitomuoto tulee pakosti olemaan IVF/ICSI oman tilanteeni vuoksi jos luomusti ei onnistu niin emme halunneet mennä julkisen puolen rumbaan odottamaan kuukausitolkulla että pääsemme edes hoidon alkuun. Lisäksi halusimme henkilökohtaisen lääkäri/potilassuhteen eli saman lääkärin koko hoitojen ajaksi. Ja mielellään vielä lääkärin jolla on vankka vuosikausien kokemus (ja tunnettuutta) näissä asioissa. Ja täytyy vielä sanoa että varmaan meillä vaikutti sekin että kun kumpikin meistä oli tottunut vuosikausia käymään lähes vain ja ainoastaan yksityisellä (hyvät työpaikkasairauskassa edut kummallakin) niin emme tunteneet julkista siinäkään mielessä omaksemme. Vaikka työpaikkakassathan eivät korvaa näitä hoitoja sen paremmin kuin " normaali" Kelakaan.

Vierailija
6/15 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietimme hoitopaikan valintaa niin kävin todella tarkasti läpi eri klinikoiden (ja julkistenkin hoitopaikkojen) tilastoja ja onnistumisprosentteja. Julkinen puoli taisi silloin jäädä jo heti alussa pois vertailusta kun heiltä ei noita tilastoja edes pyytämällä saanut! :-(

Olemme kummatkin miehen kanssa aikamoisia tilastotieteilijöitä joten meille oli tärkeää saada kylmiä faktoja päätöksentekoa varten.

Vierailija
7/15 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella tehtiin 3 inssiä ja 3 ivf:ää. Sen jälkeen oli pakko siirtyä yksityiselle. Julkisen palvelu toimi meillä ihan hyvin (Kanta-Häme+Tays)

Vierailija
8/15 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsettomuushoitohistorian aikana 3 eri hoitopaikkaa. Viimeksi, eli tällä hetkellä olen hoidoissa Väestöliitossa ja jos pitää hoitoja vielä jatkaa, niin OYSiin jonotan.

Väestöliitto ei onnistunut vakuuttamaan minua ja 600 kilometrin hoitoreissut Kuopioon kävivät raskaaksi, joten jäljelle jää vain OYS. OYSissa aikoinaan aloitin hoidot ja suurin osa lääkäreistä on tuttuja ja minulla ja miehellä tulee olemaan luottavainen olo heidän hoidossaan. Ja ainakin myttyyn menneet hoidot tulee siellä halvemmaksi. :)

Vierailija
9/15 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoon julkiselta yksityiselle. Alussa julkinen oli se ainoa vaihtoehto, koska rahaa ei todellakaan ole ylimääräistä (asuntolainat ym.) ja yrityksen alussa jonottelu ei niin haitannut. Mutta nyt on todellakin toinen ääni kellossa lukuisten pettymysten jälkeen, mitä julkisella asioidessa on tullut vastaan. Ensinnäkin, oma psyykeni ei vaan enää kestänyt sitä epätietoista jonotusta, jolle ei loppua näy. Kohtelu oli aina kylmäkiskoista (vaikka eräs lääkäri olikin todella mukava) eikä puhelimella pääse läpi. Kun pääsee, niin saa kuulla soittaneensa liian myöhään, ja sekin ilmoitetaan erittäin epäystävällisesti. Tämän takia jo alkututkimukset venyivät ja pinna kiristyi aina kun kuukaudella taas joku verikoe lykkääntyi (lääkäriaikojen putteessa). Tuntui että siellä vaan pyöritellään papereita ja toivotaan että ihmiset raskautuu luomusti sillä välin. Aina kun ystävällisesti tai epätoivoisesti kyselin tai huomautin jonotuksen pituudesta tai jonotilanteestamme, minulle sanottiin että AINA VOI MENNÄ YKSITYISELLE. Eli jotenkin tosi epätervetullut olo joka paikassa.

Oman mielenrauhani takia siirryimme siis yksityiselle, vaikka taloudellinen tilanne on tiukka. Siellä meidät otettiin vakavasti ja suhtauduttiin lämpimästi, ja asiat lähtivät heti rullaamaan.

Vierailija
10/15 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomuuspuolen toimintaan? Me olemme mieheni kanssa olleet erittäin tyytyväisiä oyssista saatuihin hoitoihin. Mielestäni siellä on erittäin pätevät lääkärit ja empaattiset hoitajat. Ilman oys:n apua meillä ei olisi nyt tuota ihanaa pikkupoikaa ilonamme. Aiomme jatkaa siellä hoitoja hyvällä mielellä, kun asia on taas ajankohtainen.

Toivottavasti saatte apua oyssista tai muualta.

Ystävyydellä,

M

Vierailija
11/15 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan hyvin läheltä julkisen puolen toimintaa.....En kyseenalaista heidän toimintaansa lainkaan ja hidasta palvelu on sen vuoksi, että jonot ovat todella pitkiä. Kokemuksia henkilökohtaisesti minulla ei ole julkisesta puolesta. Reilu kaksi viikkoa sitten hakeuduimme Väestöliittoon tutkimuksiin ja nyt tiedämme tuloksen. Tämän saman tuloksen saamiseen juokisella puolella olisi kestänyt ainakin puoli vuotta. Toki hinta on hieman korkeampi ykstyisellä sektorilla, mutta meidän tapauksessa se oli sen väärti. Eli suosittelen yksityistä puolta:)

Vierailija
12/15 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tahdissa hoitoja käymme läpi. Julkisella olisi pitänyt olla jonossa ehkä kauankin ja periaatteessa valmis menemään hoitoihin silloin kun jonossa oma vuoro tulee. Me haluttiin elää muutakin elämää ja sitten omaan kalenteriimme sopivasti sijoittaa nuo hoitojaksot (varsinkin kun noita IVF/ICSI hoitoja varten piti lähteä joka tapauksessa täältä maalta vähän kauemmas).

Mutta ei sekään kyllä aina pidä paikkaansa, että yksityisellä pysyisi sama lääkäri koko ajan. Joskus ne on lomalla yksityisklinikankin lääkärit ja meillä on esim. ollut jo kolme eri lääkäriä juuri erilaisten lomien vuoksi.

Vierailija
13/15 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää sen verran että ei ole aikaa vuosikaupalla olla jonoissa, eikä tämä sairaanhoitopiiri pysty tarjoamaan kuin yhden hoidon per vuosi.

Yksityisellä saa valita itse millä tahdilla hoitoja haluaa.

Vierailija
14/15 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajoivat meidät yksityiselle, emmekä ole päätöstä katuneet. Meidän sairaanhoitopiirissä esim. IVF:ään pääsee vain kerran vuodessa. Odottele siinä sitten, kun luomuraskauteen ei ole teoreettisiakaan mahdollisuuksia ja ikää tulee koko ajan lisää. Kallista lystiähän tuo yksityisellä puolella oleminen on, mutta ennnemmin myisin vaikka asuntomme kuin jättäisin hoidot rahan puutteen vuoksi kesken.

tv. figlio + IVF-vauveli (yksityiseltä puolelta)

Vierailija
15/15 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siirryttiin täällä ulkomailla paikallisgyne & 3 yksityissairaalan (biopsia, punktio ja lapsettomuuslabra) " ryöstämisestä" (10000 euroa eka kerta!) julkisen, yliopistollisen sairaalan yksityispuolen klinikalle... siellä on oma lääkäriproffa, ja hoidoissa vuorokerroilla on ylilääkäri tsekkaamisvuorossa... Hinta on halvin, hoitaa vaikeimpia tapauksia, tilastot ovat parhaita - jopa sen jälkeen, että meikäläistä " epäonnistujaa" kohtaan tarvitaan monta monta heti onnistuvaa, että " tilastonotkahdus" korjaantuu... ;-)

Eemeli

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla joulukuun puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)