Viinapaukku kivunlievityksenä synnytyksessä?
Muistelen lukeneeni, että ennenvanhaan kun vaikkapa saunassa synnytettiin, niin synnyttäjä saattoi saada "kätilöltään" viinahuikkia pahimpiin kipuihin. Eikö viinapaukku aja käytännössä saman asian kuin ilokaasu?
Tietääkö kukaan sairaaloiden käytännöstä, saako synnytykseen ottaa vaikka taskumatin mukaan jos ei käytä muuta "kivunlievitystä"?
Kommentit (14)
Meidän sairaalassa tarjoiltiin viiniä ja juustolautanen.
Vähänks on kälystä toi mun Karhun siksari tän rinnalla!
*kade*
verisuonia ja rentouttaa sekä aiheuttaa aivoihin mielihyvän tunteen.
Joten fingerporillinen konjakkia ei tee varmaan ollenkaan huonoa.
Tero
mutta synnytyksen jälkeiseen pissaamiseenhan saa konjakkia.
synnärissä töissä oleva
kaupunkiin tai Pieni talo preerialla), niin kyllä synnyttäjille on annettu viski tms. huikka.
No jos katsoo jotain vanhoja sarjoja (esim. Tohtori tuli kaupunkiin tai Pieni talo preerialla), niin kyllä synnyttäjille on annettu viski tms. huikka.
argumenttina, jos haluais napsun synnytyksessä...?
70-luvulla sitä konjakkia tms. määrättiin johonkin myös raskaana oleville, eikä vasta synnytyksissä. En sit muista mihin, olisko johonkin ennenaikaisiin supistuksiin? Kai täällä joku tietää.
70-luvulla sitä konjakkia tms. määrättiin johonkin myös raskaana oleville, eikä vasta synnytyksissä. En sit muista mihin, olisko johonkin ennenaikaisiin supistuksiin? Kai täällä joku tietää.
munkin kaverille määrättiin, mutta 2000-luvulla!
mutta synnytyksen jälkeiseen pissaamiseenhan saa konjakkia.
synnärissä töissä oleva
Kuopuksen synnyttyä en saanut pissattua ja kätilö toi mulle konjakkipaukun. Olin vähän kummissani, mutta ihmeekseni se tehosi. Ja vähän nauratti, kun täällä jotkut vauhkoaa alkoholista ja imetyksestä, kun minä siellä vauva rinnallani vedin kätilöiden tuomaa konjakkia.
"Mä haluun luonnonmukaisen lääkityksen, saanks mä Jack Daniels huikan".
Tai siis, tartteis juua aika paljo enemmän ku yks kaks huikkaa et se oikeesti toimis.
että on saanut konjakkia,kun miestäni on ollut synnyttämässä. Mies siis syntynyt -77.
Oli siis synnytys käynnissä ja sitten oli sektiota jo ehdoteltu (en muista miksi, olisiko synnytys sitten ollut pysähdyksissä tms.), oli sitten saanut konjakkia ja lopulta synnytys alakauttakin onnistunut.
ennenaikaisiin supistuksiin. Olen syntynyt 1971.
Synnytyksessä ei kai sentään silloin tuota käytetty :) Ei kyllä mullakaan yksi napanteri toimisi, pitäis aika monta paukkua ottaa ennen kuin tulisi relaxoiva vaikutus.
sairaalassa suositeltiin esim. sixpackia taskumatin sijaan. Tuttavalta kuulin, että heidän sairaalassaan oli tarjoiltu cosmopolitaneja.