Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viinapaukku kivunlievityksenä synnytyksessä?

Vierailija
15.06.2012 |

Muistelen lukeneeni, että ennenvanhaan kun vaikkapa saunassa synnytettiin, niin synnyttäjä saattoi saada "kätilöltään" viinahuikkia pahimpiin kipuihin. Eikö viinapaukku aja käytännössä saman asian kuin ilokaasu?

Tietääkö kukaan sairaaloiden käytännöstä, saako synnytykseen ottaa vaikka taskumatin mukaan jos ei käytä muuta "kivunlievitystä"?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan sairaaloiden käytännöstä, saako synnytykseen ottaa vaikka taskumatin mukaan jos ei käytä muuta "kivunlievitystä"?

sairaalassa suositeltiin esim. sixpackia taskumatin sijaan. Tuttavalta kuulin, että heidän sairaalassaan oli tarjoiltu cosmopolitaneja.

Vierailija
2/14 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sairaalassa tarjoiltiin viiniä ja juustolautanen.

Vähänks on kälystä toi mun Karhun siksari tän rinnalla!

*kade*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

verisuonia ja rentouttaa sekä aiheuttaa aivoihin mielihyvän tunteen.

Joten fingerporillinen konjakkia ei tee varmaan ollenkaan huonoa.

Tero

Vierailija
4/14 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta synnytyksen jälkeiseen pissaamiseenhan saa konjakkia.

synnärissä töissä oleva

Vierailija
5/14 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunkiin tai Pieni talo preerialla), niin kyllä synnyttäjille on annettu viski tms. huikka.

Vierailija
6/14 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos katsoo jotain vanhoja sarjoja (esim. Tohtori tuli kaupunkiin tai Pieni talo preerialla), niin kyllä synnyttäjille on annettu viski tms. huikka.

argumenttina, jos haluais napsun synnytyksessä...?

Vierailija
7/14 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla sitä konjakkia tms. määrättiin johonkin myös raskaana oleville, eikä vasta synnytyksissä. En sit muista mihin, olisko johonkin ennenaikaisiin supistuksiin? Kai täällä joku tietää.

Vierailija
8/14 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla sitä konjakkia tms. määrättiin johonkin myös raskaana oleville, eikä vasta synnytyksissä. En sit muista mihin, olisko johonkin ennenaikaisiin supistuksiin? Kai täällä joku tietää.

munkin kaverille määrättiin, mutta 2000-luvulla!

Vierailija
9/14 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta synnytyksen jälkeiseen pissaamiseenhan saa konjakkia.

synnärissä töissä oleva

Kuopuksen synnyttyä en saanut pissattua ja kätilö toi mulle konjakkipaukun. Olin vähän kummissani, mutta ihmeekseni se tehosi. Ja vähän nauratti, kun täällä jotkut vauhkoaa alkoholista ja imetyksestä, kun minä siellä vauva rinnallani vedin kätilöiden tuomaa konjakkia.

Vierailija
10/14 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kun supisteli. 70-luvulla.

Vierailija
11/14 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä haluun luonnonmukaisen lääkityksen, saanks mä Jack Daniels huikan".

Vierailija
12/14 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis, tartteis juua aika paljo enemmän ku yks kaks huikkaa et se oikeesti toimis.

Vierailija
13/14 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on saanut konjakkia,kun miestäni on ollut synnyttämässä. Mies siis syntynyt -77.

Oli siis synnytys käynnissä ja sitten oli sektiota jo ehdoteltu (en muista miksi, olisiko synnytys sitten ollut pysähdyksissä tms.), oli sitten saanut konjakkia ja lopulta synnytys alakauttakin onnistunut.

Vierailija
14/14 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenaikaisiin supistuksiin. Olen syntynyt 1971.

Synnytyksessä ei kai sentään silloin tuota käytetty :) Ei kyllä mullakaan yksi napanteri toimisi, pitäis aika monta paukkua ottaa ennen kuin tulisi relaxoiva vaikutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi