Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Aina saotaan että esikoisen äidit on tyhmiä, niin kyllä ne monen äiditkin osaavat...
15.06.2012 |
Yks itkee kun vauva (4kk) ei huoli vellipulloa. No tää on rinnasta maidot juonu koko ikänsä ja yhtäkkiä eteen tuodaan vellipullo niin mitäköhän se äiti oikein kuvittelee? Keksi sitten monen illan itkun jälkeen et jos kokeilis ensin rintamaitoa antaa pullosta.......
Toinen painii samojen ongelmien kanssa, mutta kuhan korviketta tarjoaa että pääsis lääkärillä käymään. Mutta kun ei huoli pulloa.
Miksi sitä lasta ei voi opettaa juomaan pullosta jos tietää että tulee olemaan tarve vellille tai lääkärikäynnille? Itse annoin alusta asti välillä pullosta rintamaitoa ja pulloon siirtyminen ei tuottanut mitään vaikeuksia.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ystäväni - kolmen lapsen äiti - varoitteli, että alkaa hylkiä rintaa ja että imetys loppuu, ja itse sitten imetti lasta 1,5-vuotiaaksi, söi samaan aikaan pari kuuria masennuslääkkeitä ja itki joka tapaamisella sitä,miten kiinni on vauvassa ja miten koko ajan haluaa tissiä ja miten ei viihdy isänkään sylissä.
Meillä taas isä on kelvannut hoitajaksi alusta asti, isä piti tietysti isäkuukauden ja hoitovapaatakin ja imetystäkin jatkettiin 1-vuotiaaksi asti. Tuttipulloa käytettin tarpeeseen, ehkä kerran kuussa tai kahdessa, mutta säännöllisesti kyllä muistutettiin sen olemassa olosta esim. niin, että isä syötti maidonkerääjiin heruneet maidot päivän lopuksi (ja näin siis ehkä kerran viikossa).
En yritä sanoa, että ystäväni teki väärin. Ei tehnyt. Hän ratkaisi asiat haluamallaan tavalla mutta sitten valitti siitä. Se on minusta vähän huvittavaa. Hän koki kovasti tarpeelliseksi korostaa minulle, että koska lapseni on saanut maitoa myös tuttipullosta (siis omaa maitoani), niin hän ei ole nyt täysimetetty. Eli tärkeintä siis oli sopia joihinkin naurettaviin raameihin kuin ihan oikeasti varmistaa oma jaksaminen ja hyvinvointi.
Kun puhutaan täysimetetystä vauvasta ja imetyksen hyödyistä, niin ei takuulla vaikuta asiaan se, että lapsi on saanut elämänsä aikana muutamia kertoja sitä samaa maitoa myös tuttipullosta. Kunhan nyt on tehty määritelmä, jolla voidaan vähän tölväistä ja nälväistä.