Miten suhtaudut, jos myyt kirppiksellä tuotteen ja ostaja tuokin sen kohta takaisin
että ei oikeestaan tarvikaan tätä ja haluaa rahat takaisin.
Kommentit (19)
otan takaisin ja palautan rahat. Muuten en.
jossa tavara viedään myyntiin. Tässä tapauksessa tavaralla on aivan normaali palautusoikeus.
Ei kirppiksen tuotteilla ole palautusoikeutta.
Kaupan on pakko ottaa takaisin/korvata/korjata vain viallinen tuote. Huvikseen katumisen takia palautuksen hyväksyminen on vain asiakaspalvelua. Mielestäni pöytäkirppariyrittäjän ei pitäisi voida hyväksya palautuksia myyjän puolesta, ellei sitten palauta rahoja omasta pussistaan.
että tuote ei vastaa annettua kuvausta. Eli se ei esim. toimi moitteettomasti=kuvauksessa lukenut toimiva, siitä puuttuu osia tms.
Meillä esim. mummo osti pojalle kirpparilta pattereilla toimivan auton, joka ei sitten toiminutkaan ja patterit kuumenivat muutamassa minuutissa polttavan kuumiksi. Auto vietiin takaisin, koska kuvauksessa luki, että auto on toimiva. Rahat saatiin takaisin ja auto laitettiin pöytään takaisin lisäyksellä "rikki". Ei yrittäjän mielestäni kuulu korvata, jos tuotteen myyjä huijaa.
Kaupan on pakko ottaa takaisin/korvata/korjata vain viallinen tuote. Huvikseen katumisen takia palautuksen hyväksyminen on vain asiakaspalvelua. Mielestäni pöytäkirppariyrittäjän ei pitäisi voida hyväksya palautuksia myyjän puolesta, ellei sitten palauta rahoja omasta pussistaan.
että tuote ei vastaa annettua kuvausta. Eli se ei esim. toimi moitteettomasti=kuvauksessa lukenut toimiva, siitä puuttuu osia tms.
Meillä esim. mummo osti pojalle kirpparilta pattereilla toimivan auton, joka ei sitten toiminutkaan ja patterit kuumenivat muutamassa minuutissa polttavan kuumiksi. Auto vietiin takaisin, koska kuvauksessa luki, että auto on toimiva. Rahat saatiin takaisin ja auto laitettiin pöytään takaisin lisäyksellä "rikki". Ei yrittäjän mielestäni kuulu korvata, jos tuotteen myyjä huijaa.Kaupan on pakko ottaa takaisin/korvata/korjata vain viallinen tuote. Huvikseen katumisen takia palautuksen hyväksyminen on vain asiakaspalvelua. Mielestäni pöytäkirppariyrittäjän ei pitäisi voida hyväksya palautuksia myyjän puolesta, ellei sitten palauta rahoja omasta pussistaan.
ja on ostajan riski ostaa käytetty tuote yksityisihmiseltä.
Ja ap:n tapauksessa ei puhuttu viallisesta tuotteesta mitään.
Missä on tämän palstan lukijoiden sisälukutaito? Jos ostat tuotteen suoraan myyjältä, palautusoikeutta ei ole, mutta kannattaa muistaa että mikäli kaupassa toimii välittäjä (kirpputoriyritys tms.), koskee kauppaa normaali palautusoikeus eli mikäli tuote ei vastaa annettua kuvausta, ostajalla on oikeus se palauttaa.
Ap ei aloituksessaan eritellyt tarkemmin tilannetta, joten tarkennus oli ihan kohdallaan.
Kuluttajansuojalaki ei koske kahden yksityishenkilön välistä kauppaa.
<a href="http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/kirpputorit/" alt="http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/kirpputorit/">http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/kirpputorit/</a>
Jos tuolla asenteella myyt käytettyjä romujasi, niin toivon että jokainen jymäytetty palauttaa tavarat. Ja näin siis, jos et itse suoraan rojujasi kehtaa kaupata vaan viet ne toisille myyntiin.
että tuote ei vastaa annettua kuvausta. Eli se ei esim. toimi moitteettomasti=kuvauksessa lukenut toimiva, siitä puuttuu osia tms.
Meillä esim. mummo osti pojalle kirpparilta pattereilla toimivan auton, joka ei sitten toiminutkaan ja patterit kuumenivat muutamassa minuutissa polttavan kuumiksi. Auto vietiin takaisin, koska kuvauksessa luki, että auto on toimiva. Rahat saatiin takaisin ja auto laitettiin pöytään takaisin lisäyksellä "rikki". Ei yrittäjän mielestäni kuulu korvata, jos tuotteen myyjä huijaa.Kaupan on pakko ottaa takaisin/korvata/korjata vain viallinen tuote. Huvikseen katumisen takia palautuksen hyväksyminen on vain asiakaspalvelua. Mielestäni pöytäkirppariyrittäjän ei pitäisi voida hyväksya palautuksia myyjän puolesta, ellei sitten palauta rahoja omasta pussistaan.
ja on ostajan riski ostaa käytetty tuote yksityisihmiseltä.
Ja ap:n tapauksessa ei puhuttu viallisesta tuotteesta mitään.
joskus on käynyt niin että olen ihan alkumetreillä myynyt jotain ja sitten toinen on palauttanut tuotteen, kun olen ollut pakkaamassa tavaroita autoon. Siinä vaiheessa olen sanonut kiitos vaan, mutta palautusoikeus on ummessa.
Näitä on tullut paljon ja kaikki ovat olleet ulkolaisia.
Mutta jos joku ostaa jotain ja 15 min päästä tuo takas, olen antanut rahat takas. Mulla on niin halpoja tavaroita myynnissä kirpparilla, etten viitsi mielipahaa aiheuttaa.
Huutiksessa olen ollut jämäkämpi. Jos on muka mennyt rikki, olen pyytänyt kuvan. Joskus yhteydenotto on tullut kaupasta 2 kk päästä ja silloin olen kieltäytynyt. Ja jos postisummat ovat olleet kovat.
Ehdoissani lukee pakkaan hyvin ja en korvaa postin hajoittamia paketteja.
kirpputoriyrittäjältä. Harvassa paikassa on enää näitä kirpputoreja, joihin mennään itse myymään. Ja suoraan sanoen, en sellaiseilta edes tuollaisia elektronisia tavaroita edes osta, koska niitä ei palautusoikeus koske. Ostajalle noiden tavaroiden hankkiminen on turvallisempaa itsepalvelukirpparilta.
että tuote ei vastaa annettua kuvausta. Eli se ei esim. toimi moitteettomasti=kuvauksessa lukenut toimiva, siitä puuttuu osia tms.
Meillä esim. mummo osti pojalle kirpparilta pattereilla toimivan auton, joka ei sitten toiminutkaan ja patterit kuumenivat muutamassa minuutissa polttavan kuumiksi. Auto vietiin takaisin, koska kuvauksessa luki, että auto on toimiva. Rahat saatiin takaisin ja auto laitettiin pöytään takaisin lisäyksellä "rikki". Ei yrittäjän mielestäni kuulu korvata, jos tuotteen myyjä huijaa.Kaupan on pakko ottaa takaisin/korvata/korjata vain viallinen tuote. Huvikseen katumisen takia palautuksen hyväksyminen on vain asiakaspalvelua. Mielestäni pöytäkirppariyrittäjän ei pitäisi voida hyväksya palautuksia myyjän puolesta, ellei sitten palauta rahoja omasta pussistaan.
ja on ostajan riski ostaa käytetty tuote yksityisihmiseltä.
Ja ap:n tapauksessa ei puhuttu viallisesta tuotteesta mitään.
ja myyntiin menee mm pattereilla toimivia leluja. Osasta on patterit loppu, enkä ala uusia ostamaan myyntiä varten. Tiedän jo etukäteen sitten sanoa, että ei palautusoikeutta, vaikka sen pitäis olla itsestään selvää muutenkin.
Eniten ärsyttää ne trokarit, jotka tulee penkomaan jo ennen kuin saan kaiken esille.
saako ostaessa kuitin ja mistä kassatäti tietää miltä luukulta tuote on ostettu ja mihin hintaan??
ja myyntiin menee mm pattereilla toimivia leluja. Osasta on patterit loppu, enkä ala uusia ostamaan myyntiä varten. Tiedän jo etukäteen sitten sanoa, että ei palautusoikeutta, vaikka sen pitäis olla itsestään selvää muutenkin.
Eniten ärsyttää ne trokarit, jotka tulee penkomaan jo ennen kuin saan kaiken esille.
Itse myytäville tavaroillekkin pitää laittaa vero. Musta se 22 % olisi ihan hyvä. Sitten pitäisi lakia muuttaa myös palautusoikeudesta. Että vaikka myisi omaa tavaraa niin on vastuussa sen kunnosta ja toimivuudesta. Myymiseen pitäisi myös saada virallinen lupa. Se on ihme että kaikenlaisten huijareiden annetaan toimia vapaasti.
En kyllä usko tuohon että tavaran voi viedä sillä perusteella kauppaan takaisin, että "oho, enpä tarviikaan tätä". Tuskin se toimii kirpparillakaan. En kyllä antaisi rahoja takaisin, ostettu mikä ostettu. Voisi miettiä sitä tarvetta ennen kuin ostaa sen tuotteen.
En kyllä usko tuohon että tavaran voi viedä sillä perusteella kauppaan takaisin, että "oho, enpä tarviikaan tätä". Tuskin se toimii kirpparillakaan. En kyllä antaisi rahoja takaisin, ostettu mikä ostettu. Voisi miettiä sitä tarvetta ennen kuin ostaa sen tuotteen.
mutta se on kauppojen ihan oma "palvelu".
Ei kirppiksen tuotteilla ole palautusoikeutta.