Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

haha, Lehtola kirjoittanut hyvän kirjoituksen näistä vallan kolmijako-opista vauhkoajista :D

Vierailija
15.06.2012 |

Hyvin on taas täällä mennyt. On elämä juhlaa, kun kaiken saa eikä mitään anna.

Tekivät minulle ja kavereille Baanan, polkupyörätien, läpi Helsingin. Sitä pitkin on helppo ajaa itseään pakoon, vaikka vähän harmittaakin, kun missään ei näy autoja, joille näyttää oikeamielistä keskisormea.

Kesääkin työntää. Mukavahan se on lämpimässä pyöräillä rannalta puiston kautta terassille ja nauttia siitä, että viides vuosi elämän kohtuullistamista on jo menossa, ei ole kiire muualle kuin velttoon humalaan, jossa tulee mieleen puolikas ajatus siitä, että tästä ajatuksesta puuttuu edelleenkin puolet.

Jotain muutakin on puuttunut. Pari viikkoa ollut haussa oikeudenmukaisen vihan tunne; se joka lämmittää, kun tietää olevansa oikeassa ja muut väärässä, ja voi jakaa sitä tunnetta terassilla sekä sosiaalisessa mediassa kiihottaessaan muita vihaan niitä kansanjoukkoja kohtaan, jotka ovat tyhmiä kusipäitä, joiden ei pitäisi elää.

Onneksi tuli taas Halla-aho omaa vihaa lämmittämään.

Miten se kehtaa. Suomi on oikeusvaltio. Tähän vielä jotain.

Eikö sillä ole alkeellisintakaan sivistystä? Eikö se ymmärrä, että täällä vallitsee vallan kolmijako-oppi. Vallan kolmijako-oppi! Kuulin siitä juuri eilen viereisestä pöydästä. Vallan kolmijako-oppi. Hyvältä kuulostaa, olen täysin suunniltani, pilvi lailliseksi, muuten en rauhoitu.

Järjetöntähän tämä on. Ensin Halla-aho kiihottaa itseäni tyhmempiä, vahvasti vajavaisia suomalaisia kirjoittamalla blogin, jossa se kiihottaa. En ole blogia lukenut, kun en suo Halla-aholle sitä tyydytystä, mutta törkeää tekstiä on.

Hyökkää siinä somaleita vastaan. Miksi, kysyn, miksi. Satun olemaan hyvinkin sinut somalien kanssa, koska olen jo vuosia tuntenut yhden ghanalaisen rumpalin. Erinomainen tyyppi, aina iloinen ja nauraa. Sellaisia ovat somalit parhaimmillaan.

Noin saa yleistää kansanryhmiä koskevia ajatuksia. Toiseen suuntaan ei saa, ja siinä Halla-aho teki sellaisen virheen, että vieläkin vapisen, apua, pilvi loppu.

Tuomiohan sellaisesta oli saatava, ghanalaisten kiduttamisesta.

Ja sitten menivät hermoni lopullisesti. Se kehtasi uhmata tuomiota. Kyseenalaisti sen, sanoi, että kyse on muutaman tyypin mielipiteestä.

Vallan kolmijako-oppi! Eikö se jumalauta tiedä, mikä se on? (Mikä se muuten on?) Sitä se loukkaa, hirveää, vapisen, kesä sai viimein sisällön, lisää pilveä.

Älkää käsittäkö väärin. Kyllä valtaa ja tuomiota saa uhmata, jos on oikeat syyt. Jos Paavo Arhinmäki saisi korkeimmalta oikeudelta tuomion yritteliään vauvan ilmeistään ja kyseenalaistaisi sen, minulla olisi vain yksi sana sanottavanani: Go Arhis, mä oon niin sun puolellas, sä oot hyvä tyyppi, fuck joku kreisi kolmijako-oppi.

Mutta Halla-aho. Ei ole hyvä tyyppi. Yritti provosoida, tutkia sananvapauden rajoja. Niitä pitääkin tutkia. Mutta jonkun muun kuin Halla-ahon. Kyllä sen tietää, mitä sillä on mielessä. Se vihaa ghanalaisia rumpaleita ja yleistää, että kaikki ghanalaiset rumpalit ovat rumpaleita. Eivät ole. Ovat ihmisiä myös.

http://blogit.iltalehti.fi/jyrki-lehtola/2012/06/15/vallan-kolmijako-op…

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla