Miksi köyhät eivät voi tehdä vain yhtä lasta?
Miksi pitää aina tehdä 2-4 lasta eikö olisi helpompi elättää vain yhtä lasta?
Kommentit (12)
Näin kärjistettynä köyhillä on enemmän aikaa lapsilleen kuin rikkailla, jotka tekeevät yleensä kovasti töitä menestyksensä eteen.
Eli vastakysymys: Miksi rikkaat eivät voi tehdä vain yhtä lasta? Lykkäävät sen kuitenkin köyhien hoidettavaksi.
heillä ei ole varaa tehdä muuta mielekästä.
ne ovat juuri siksi köyhiä kun on 2-4 lasta eli ovat köyhtyneet lasten määrän lisääntyessä
Jos lapsella on yksi täyspäinen vanhempi, vaatteita, ruokaa, muutama kirja ja lelu mahdollisuus ilmaiseen koulunkäyntiin ja koti, hän on onnekkaampi kuin 98% maailman lapsista.
ei kenenkän tarvitse maapalloa täyttä omilla geeneillään.
kaikille pitäisi kohtuus riittää eikä ahnehtia.
Kun tein viidennen ja viimeisen, edelliset eivät edelleenkään olleet kuolleet nälkään ja palkkakin oli noussut rutkasti.
ei kenenkän tarvitse maapalloa täyttä omilla geeneillään. kaikille pitäisi kohtuus riittää eikä ahnehtia.
Mietipäs evoluutiota. Lisääntymiskyvyttömät eivät jatkaneeet geenejään kuten nykypäivänä, tosin he eivät saa montaa lasta eivätkä siis jatka laajalle lisääntymiskyvyttömyyttään.
en ollut vielä silloin köyhä, jos taloudellinen tilaneeni olisi ollut sama kuin nyt, ei taatusti toista olisikaan... ehkei ensimmäistäkään.
Laitetaan lapsiin tulorajat. Miehille munalukko ja naisille siveysvyö, jota raotetaan vasta kun on tietty taloudellinen asema saavutettu. Loistis, ja maailma pelastuu!
Toosi erikoinen kysymys.
Mitä on köyhyys?
Itse sain ensimmäisen lapsen 18v. ja kesken opintojen. Jossain vaiheessa elämääni ollaan oltu sitten kai köyhiä, mutta mitään ei ole puuttunut lapsilta eikä mitään tärkeää meiltä aikuisiltakaan.
Opinnot kohdallani oli "turhia" sillä sairastuin niin vakavasti etten kyseistä hommaa voinut tehdä. Kouluttauduin uuteen ammattiin 5. lapsen syntymän jälkeen ja 6. toiveissa.
Me olemme ainakin nousseet koko ajan, mutta nousu olisi varmaan ollut vauhdikkaampaa ilman lapsia.
Emme koe olevamme köyhiä, meillä on ihan kaikkea. Ollaan saatu kokea paljon, koko perheelle ihania muistoja tuli kun asuttiin Espanjassa reilu vuosi. Nyt piti mennä kesällä pidemmäksi aikaa, mutta vanhimman sairaus estää sen nyt, mutta onhan noita mahdollisuuksia sitten syksymmälläkin.
Minusta jopa toimeentulotuella VOI olla asiat hyvin, se vaan riippuu siitä miten elää. Ihan tosi.
Meillä on joka iikalla aina ostettu vaatteet uutena, samoin lelut, urheiluvälineet ym.
Niihin ei olla saatu mitään tukia mistään, koskaan, mutta silloinkin kun piti ttt hakea niin rahat riitti.
Aina on terveellistä kotiruokaa, joskus syödään ulkona tai tilataan pitsaa. Me ei haluta miehen kanssa baareihin. Meillä on 2 lemmikkiä (kissa ja koira), auto ja muuta mitä yleensä perheillä on.
Rakastan sisustamista ja kulutan siihen rahaa, joten meillä on mielestäni kaunis koti.
Harrastuksia on jokaisella, mutta ei onneksi mitään sellaista mikä työllistäisi 24/7 koko perheen (kuten jääkiekko). Toki jos joku nyt innostuisi sellaisesta niin parhaamme mukaan tukisimme asiaa. Hevosen hankinta on harkinnassa, sitä toivoo useampi meidän perheessä.
Summa summarum: jos saa köyhänä lapsen tai pari niin se ei tarkoita, että olisi köyhä ikuisesti. Paljon riippuu itsestä eikä se silloin ole sidoksissa siihen onko lapsia vai ei. Jos on lusmu niin on sitä ilman lapsiakin.
Kivaa kesää kaikille!
Mutta haluan silti ainakin 3 lasta, lapsilla on seuraa toisistaan ja minä nyt vain rakastan lapsia ja haluan olla niiden kanssa. Olen aina halunnut suurehkon perheen, itselläni on 3 sisarusta :)aina meilläkin on ollut vaatteet päälle ja ruokaa nenän edessä, vaikka vanhempani ovat köyhiä.
Mä luulen, että voisi köyhissä maissa tulla kapina jos steriloitaisiin naisia.