Foolihappo ja vitamiinit??
Hei! kävin apteekista ostamassa multitabs raskaus plus vitamiineja ja se sisältää mm foolihappoa 400 ug?? suluissa on että 200 prosenttiosuus vertailuarvosta.. huoh.. Eli tarvisko minun syödä tuota foolihappoa erikseen tuon lisäksi, vai meneekö jo liiallisuuksiin? Ei sillä mutta vauvakuume ois kiva ja haluaisin että kaikki vitamiini yms asiat kuntoon.
Kommentit (3)
Syon kyllä kalaa, mutta ei tule ehkä laitettua niin usein kun pitäis, mutta laitetaanpa korvan taakse, kun seuraavalla kerralla ruokaa mietin. Eli kalan syönti alkakoon :o)
raskausajan rajoitukset kalaa koskien, eli esim. hauki on kokonaan kielletty ja tyhjiöpakatut kalatuotteet. Jos et muista rajoituksia, niin neuvolasta voi kysyä ja varmaan netistäkin löytyy.
Itse ostin juuri myös Multitabsin raskausajan monivitaaminilisän (sen "tavallisen" en tuota plussaa) ja sen lisäksi multitabsin raskaana oleville tarkoitetun omega-3 valmisteen. Omega-3 kun on tärkeää sikiön silmien ja aivojen kehitykselle, mutta raskaana oleville on oma valmiste, koska normaaleissa omega-3 valmisteissa on A-vitamiinia, joka taas vahingoittaa sikiötä.
Sitten loppuraskaudessa kannattaa käyttää jotain maitohappobakteerituotteita, koska ne ehkäisee allergioita. Aihe lähellä sydäntä, koska en esikoista odottaessa tiennyt asiasta, enkä siis syönyt niitä ja lapsella pahat allergiat. Mutta sinua tämä ei koske, koska tuossa multitabs raskaus plussassa muistaakseni juurikin on myös maitohappobakteereja. :) Mutta mainitsen asian muita vitamiinilisiä miettiviä varten.
Tuo on aivan riittävä määrä foolihappoa, 400 mikrogrammaa nimenomaan on suositeltu odottaville äideille. Normaalin ihmisen tarve on muistaakseni puolet vähemmän. Noissa raskausajan monivitamiineissa on juuri se hyvä puoli, että ne on suunniteltu odottavien äitien tarpeiden mukaan. Itse syön Foliren-valmistetta jossa on juuri saman verran foolihappoa, eli 400 mikrogrammaa. :) Saahan sitä myös jonkun verran ravinnostakin. Syötkö miten kalaa? Muista, että myös omega-3-rasvahapot ovat tärkeitä kasvavalle sikiölle. :)