Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilanne on nyt se, että mun on otettava vastaan "ihan mitä tahansa työtä" viis vaikkapa

Vierailija
14.06.2012 |

siitä missä työpaikka sijaitsee (ei autosa käytössä), siitä minkä alan hommia se on, siitä olenko kiinnostunut kys työstä, viis mistään.

Eikä tunnu siltikään olevan mitenkään helppoa työn saaminen, päinvastoin.

Milläs saisin itseni tästä henkisestä suosta ylös, en liioittele yhtään kun sanon että ilman lapsia vetäisisin ranteet auki, sen verran epätoivoinen ja luuseri olo on.

:´´´(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli vuoden hakenut aktiivisesti töitä mutta enpäs ole saanut mitään. Enkä ole ollut kranttu, hain Lidliin ja McDonaldsiin "mihin kuka tahansa pääsee". En minä vain päässyt.

Minunkin tekisi mieli vetää ranteet auki.

Vierailija
2/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole ihmisillä mitään sympatiaa työttömiä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä ja Mäkkärissä on vain erittäin ahkeria ja asiakaspalveluhenkisiä työntekijöitä, ei niihin ole mitenkään helppo päästä. Tsemppiä teille! Muistakaa olla haastatteluissa reippaita ja iloisia!

Vierailija
4/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutusta, sellaiselta alalta joka kiinnostaa?Mikäli et nykyisellään työllisty, on sinun mahdollista saada siihen työvpoimatoimistosta tai siis kelalta työmarkkinatukea/työttömyyspv.rahaa.

Vierailija
5/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan eräs osa-alue puuttuu jota kunnat nyt vaativat linjauksessaan, viis siitä että on pätevä ja tutkintotodistus ja se 8v työkokemus.

Ei mulla ole varaa opiskella 6-10kk aikaa jollain 1000e ansiosidonnaisella mitä se työkkäri tarjoaisi, ei todellakaan ole, tämäkin tulo mitä oli vikat 8kk eli 1500e/kk bruttona oli siinä ja siinä että selvittiin.

ap

koulutusta, sellaiselta alalta joka kiinnostaa?Mikäli et nykyisellään työllisty, on sinun mahdollista saada siihen työvpoimatoimistosta tai siis kelalta työmarkkinatukea/työttömyyspv.rahaa.

Vierailija
6/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän se arvata, että tää on taas tää sama tyyppi. Miksi sä et oikeesti tee jotain asialle, muutakin kuin kuukausitolkulla iniset jossain vauvapalstalla?

Vierailija
7/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan eräs osa-alue puuttuu jota kunnat nyt vaativat linjauksessaan, viis siitä että on pätevä ja tutkintotodistus ja se 8v työkokemus.

Ei mulla ole varaa opiskella 6-10kk aikaa jollain 1000e ansiosidonnaisella mitä se työkkäri tarjoaisi, ei todellakaan ole, tämäkin tulo mitä oli vikat 8kk eli 1500e/kk bruttona oli siinä ja siinä että selvittiin.

ap

Olisko kuitenkin fiksumpaa opiskella se tarvittava osa-alue, kuin olla työttömänä. Opiskellessa saa kuitenkin verottoman kulukorvauksen, 180e/4vkossa.

Vierailija
8/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Opiskelet sen puuttuvan osa-alueen

2. Jatkat niissä hommissa mihin on koulutus, vaikka ei oliskaan niin kivaa.

3. Olet työtön

Sellaista vaihtoehtoa nyt ei vaan ole, että kunta muuttais linjaustaan ja pääsisit niihin hommiin mihin haluat, ilman sitä puuttuvaa koulutusta. Tätähän sä koko ajan oot toivonu.

Vierailija
9/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Pitihän se arvata, että tää on taas tää sama tyyppi. Miksi sä et oikeesti tee jotain asialle, muutakin kuin kuukausitolkulla iniset jossain vauvapalstalla?

Vierailija
10/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitosta infosivat, että päivähoitolaki uudistuu syksyllä ja tätä linjausasiaa käydään sitten siellä neuvottelujen yhteydessä läpi koska ala ns sahaa omaa oksaansa sillä kun hlökunnasta jo nyt pulaa.

ap

1. Opiskelet sen puuttuvan osa-alueen

2. Jatkat niissä hommissa mihin on koulutus, vaikka ei oliskaan niin kivaa.

3. Olet työtön

Sellaista vaihtoehtoa nyt ei vaan ole, että kunta muuttais linjaustaan ja pääsisit niihin hommiin mihin haluat, ilman sitä puuttuvaa koulutusta. Tätähän sä koko ajan oot toivonu.

Vierailija
11/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratakiskon vääntöä: minulla ON koulutus alalla, minulla on pätevyys alalle, minulla on työkokemus alalle.

Tuo (muutamien) kuntien linjaus on vain hifistelyä ja laki ei mitään vaadi tms.

Lisäksi olemme eriarvoisessa asemassa heihin nähden jotka tiesivät opiskeluaikanaan tuosta linjauksesta, sekin aikamoinen mätäpaise tässä asiassa että opiskelujen aikana annetaan ymmärtää jotakin ja valmistutaan joksikin ja sitten vuosia sen jälk vedetäänkin matto jalkojen alta.

ap

Vierailija
12/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähäriopinnot on niin helppoja että voit helposti käydä ne työn ohella. Eli nyt vaan sinne vanhainkotiin töihin ja samalla käyt sen lasten ja nuorten erikoistumisen. That's it.

Sitäpaitsi kenenkään ei ole pakko ottaa vastaan mitään työtä jos ei halua, turha siitä on valehdella. =) Eri asia on jos vaadit yhteiskuntaa syytämään sinulle rahaa..

Vierailija
13/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli vuoden hakenut aktiivisesti töitä mutta enpäs ole saanut mitään. Enkä ole ollut kranttu, hain Lidliin ja McDonaldsiin "mihin kuka tahansa pääsee". En minä vain päässyt.

Minunkin tekisi mieli vetää ranteet auki.

noihinkin hommiin voidaan valita parhaat hakijat. Kun olin töissä Helsingin keskustan mäkissä, sinne oli paljon tunkua työntekijöistä. Jotkut "pääsivät" sinne suhteilla.

Vierailija
14/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt Suomen kokoisesta maasta löytyy useampia, joilla voi olla sama tilanne?

Vierailija
15/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä ei laiteta asiakaspalvelutehtäviin?

Lidlissä ja Mäkkärissä on vain erittäin ahkeria ja asiakaspalveluhenkisiä työntekijöitä, ei niihin ole mitenkään helppo päästä. Tsemppiä teille! Muistakaa olla haastatteluissa reippaita ja iloisia!

Vierailija
16/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskele ne ilta/ aikuiskoulutuksena, siinä töiden ohessa tai työttömänä ollessa. Ansiosidonnaiseen saat vielä korotuksenkin kun teet ne opinnot. Ja sittenhän se ei taas haittaa vaikka työllistyisit kesken opintojen, koska voit ne opinnot viedä kuitenkin läpi.

Vierailija
17/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä kokemus opettaa sinulle hieman nöyryyttä.