Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä aikuisia, jotka syövät vaikka ovat lihavia.

Vierailija
14.06.2012 |

Siitä syömisestähän juuri lihoo.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkohan sitä on päivittäin syödä, että jaksaa. Vaikka kuinka olisi lihava, niin ei se "vararavinto" kylläisenä pidä tai anna energiaa, jolla keho toimii.

Vierailija
2/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on mielestäni todella tyhmä osaa kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku voi olla niin yksinkertainen kuin ap.

Ongelmasyömisen (usein liikalihavuuden) taustalla on joku ONGELMA, jolla ei ole mitään tekemistä syömisen kanssa ja jonka oire liikasyöminen on. Ja se ONGELMA usein on vaikeasti hoidettava, havaittava yms. Eri ihmisillä on myös aivan erilaisia mieltymyksiä. On helppo esittää tuollaisia idioottikommentteja kun itsellään ei ole juuri sitä ongelmaa. Mun lapsilla yhdessä on syömisongelma; hänen tekee aina mieli herkkuja ja hänen painonsa nousee helposti. Hänen on jo tosi varhain opeteltava vastustamaan kehon viestejä. Ja se on tosi kurjaa. Yhdellä lapsistani ei ole ollenkaan makeanhimoa, hän on hoikka, eikä hänellä ole olemassakaan tarvetta syödä herkkuja saati liikaa. JOten hänen ei koskaan elämässään tarvitse miettiä painoaan tai sen hallintaa. terveelliset elämäntavat riittää. Näen siis hyvin läheltä kaksi täysin päinvastaista ihmistä, molemmat kasvaneet samassa kodissa, syoneet tavallista, terveellistä kotiruokaa, liikkuvat ok, kaikki ok. Toinen söisi luonnostaan liikaa ja lihoisi, toinen ei.

Vierailija
4/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolee ennenpitkään nälkään.

Liiallinen energiansaanti on sitten eri juttu, tokihan sitä lihoo jos syö enemmän kuin kuluttaa.

Vierailija
5/17 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä syömisestähän juuri lihoo.

Hei, itsekin olen kuulunut noihin lihaviin tunnesyöjiin. Mielestäni kaikenlainen lihavuus/ylipaino on sairaus, koska se on kehoa rasittava tila, vaikkei kysymyksessä olisikaan ahmimishäiriö tai bulimia. Nämä on niitä karkeasti luokiteltuja häiriöitä mutta niitä on muitakin. Kannattaa katsoa wikipedian, terveyskirjaston tai psykiatrian kirjoista syömishäiriöiden kohdalta.

Itse olen kuulunut tunnesyöjiin; syönyt iloon, suruun, yksinäisyyteen, ikävään, ahdistukseen, tylsyyteen.. Lisäksi minulla on ollut epäsäännölliset ruokailutottumukset; en ole syönyt aamupalaa, olen juonut liian vähän vettä ja olen syönyt liikaa (etenkin makeaa) ja väärin. Kannattaa huomioida muuten riittävä nesteen saaminen, koska nestetasapainon järkkyminen voi johtaa lihomiseen. Näiden lisäksi mm. masennuslääkkeet ja kilpirauhasen vajaatoiminta saattaa aiheuttaa lihomisen, joskus myös keliakia.

Monilla ylipainoisilla syöminen on se ainoa mielihyvän lähde tai se on ainakin saanut huomattavan suuren aseman mielihyvän lähteenä. Se on hyvä tiedostaa. Itselläni oli juurikin noin, vaikka tykkään kyllä syömisestä muutenkin noin yleensä ottaen. Kannattaa hankkia itselleen muitakin mielihyvän lähteitä, mennä vaikka lenkille, uimaan tai kuntosalille.

Elämänhallintaa voi opetella, ei ole koskaan liian myöhäistä. Jos haluatte laihduttaa, kannattaa aloitella vaikka 1-2 tunnin lenkillä päivittäin. Itse sauvakävelin noin 3-6 tuntia päivittäin 3kk:n laihdutuksen aikana, koska elämäntilanteeni antoi siihen mahdollisuuden ja koska minun peruskunto on niin hyvä. Kannattaa jättää myös vehnätuotteet, makeat, roskaruoka, sipsit yms pois kokonaan tai ihan minimiin. Kyllä niitä joskus voi syödä mutta laihdutuksen aikana. Kalorimäärä kokoiselleni naiselle on noin 1500kcal, itse söin laihdutuksen aikana noin 800-1000kcal. Join paljon vettä ja muuta. Kannattaa laihduttaa kavereiden kanssa, jos ei yksin jaksa tai pysty.

Vierailija
6/17 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teen myös kaikki ruuat. Mulla on iso ongelma ruuan kanssa. Mä joko syön kaapin tyhjäksi tai sitten en syö ollenkaan. Tänäänkin olin koko päivän syömättä, kunnes nyt illalla vedin ison kulhollisen poppareita, 500 g ranskalaisia erimakuisten majoneesien kanssa ja söin melkein kokonaisen Rollo-pussin. Mä olen ollut lääkärissä, mutta kun mä en painanut liikaa, niin lääkäri vain nauroi, että ei mussa mitään vikaa ole.

Mulle on tehty ruokasuunnitelmia ja vaikka mitä, mutta mikään ei auta. Eikä asiaa auta yhtään se, että joku ihmettelee miksi aikuinen ihminen syö liikaa. Et usko kuinka kovin mä itse ruoskin itseäni tästä ongelmasta..

Vierailija
7/17 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. yksi sellainen

Vierailija
8/17 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teen myös kaikki ruuat. Mulla on iso ongelma ruuan kanssa. Mä joko syön kaapin tyhjäksi tai sitten en syö ollenkaan. Tänäänkin olin koko päivän syömättä, kunnes nyt illalla vedin ison kulhollisen poppareita, 500 g ranskalaisia erimakuisten majoneesien kanssa ja söin melkein kokonaisen Rollo-pussin. Mä olen ollut lääkärissä, mutta kun mä en painanut liikaa, niin lääkäri vain nauroi, että ei mussa mitään vikaa ole.

Mulle on tehty ruokasuunnitelmia ja vaikka mitä, mutta mikään ei auta. Eikä asiaa auta yhtään se, että joku ihmettelee miksi aikuinen ihminen syö liikaa. Et usko kuinka kovin mä itse ruoskin itseäni tästä ongelmasta..

vaikka elämä muuten on mallillaan.

Vierailija
9/17 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi juopot juo, nistit käyttää huumeita ja monet ahmii karkkia?

Niin, miksi juopot juo vaikka ne on jo kännissä? :D

Lihavat ovat muuten fiksuja, ovat ymmärtäneet että syöminen auttaa lihautumiseen :D

Kai säki pelaisi lottoa joka päivä jos siitä voittaisi aina?

Vierailija
10/17 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä miten nämä läskiprovot toimivat ihmisiin aina?

Vierailija
11/17 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallintakin voi ottaa yliotteen, minusta sä kuulut siihen.. Vai että ihan pitäisi laskea kaloreita.

Olen lihava koska syön liikaa herkkuja. Ja syön liikaa koska lapseni on kuollut.

Ei mun tartte laskea kaloreita että tietäisin mikä on liikaa, ei vaan voisi vähempää kiinnostaa tuo sinun mainitsema elämänhallinta.

Ei elämä kuulu vaan yhteen muottiin ja siihen olisi mahduttava.

Vierailija
12/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi jotkut syö, vaikka on ihan lahganlaihoja?

Näkeehän sen, ettei se ruoka jää mihinkään kun ovat niin laihoja eli rahat (mitkä menee ruokaan) menee ihan hukkaan!

Vierailija
13/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi juopot juo, nistit käyttää huumeita ja monet ahmii karkkia?

Vierailija
14/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen on ihanaa ja ruoka maistuu hyvältä.

Ikävää ettet ymmärrä ihmisiä. Se haittaa varmaan muutakin elämääsi?

Vierailija
15/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää, kummaksuttaa pientä kulkiaa...

Vierailija
16/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä aloitat noita ymmärrys-aloituksia, en ymmärrä.

Vierailija
17/17 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan syömisen jo tänään! T: tuleva ex-läski