Oletko alkanut pitämään iskelmämusiikista iän myötä?
Joskus joku väitti mulle että se iskelmämusiikki alkaa jossain iässä kuulostamaan hyvältä. Olen jo yli kolmenkymmenen, mutta musiikkimakuni ei kyllä ole mitenkään kovin radikaalisti muuttunut. Kuuntelen poppia ja rockia, kevyestä raskaaseen, mutta iskelmälle en edelleenkään lämpene. Se yliampuva melankolisuus ja humppatahti ja kappaleet joita ei edes erota toisistaan, ei ei. Mites muilla?
Kommentit (32)
Tekno- ja dancemusaa tulee lähinnä kuunneltua.
isa aina sanoi etta odota vaan, kun tulet aikuiseksi niin rupeat kuuntelemaan valssia ja humppaa. No, en ruvennut :)
Mutta koska olen asunut jo kauan ulkomailla, suomalainen iskelma kolahtaa nostalgiamielessa. Mutta ei siita koskaan tule sellaista musiikkia jota varta vasten kuuntelisin.
Mitä vanhemmaksi tulen sen enemmän vihaan iskelmämusiikkia. Pidän vaan hevistä ja klassisesta musiikista. Ikää on nyt 48 v että tuskinpa se siitä enää muuttuukaan.
ja ikää jo lähemmäs 50. Musiikkimakuni on kehittynyt ihan päinvastaiseen suuntaan popista rockiin.
Paremmin kestin sitä nuorena, vaikken silloinkaan siitä pitänyt. Nykyään se saa inhonväreet kulkemaan selkäpiitä pitkin. Se iänkaikkinen melankolisuus ja klassiset tyttö/poika-asetelmat, kotiviinit ja virttyneet vinyylit.. *puistatus*. Ikää 34.
Paremmin kestin sitä nuorena, vaikken silloinkaan siitä pitänyt. Nykyään se saa inhonväreet kulkemaan selkäpiitä pitkin. Se iänkaikkinen melankolisuus ja klassiset tyttö/poika-asetelmat, kotiviinit ja virttyneet vinyylit.. *puistatus*. Ikää 34.
Pidän hieman raskaammasta musiikista, mutta myös kevyt pop menee. Iskelmämusiikki ei innosta ja humpparavintolat ovat oksettavia. No, katsotaan mitä mieltä olen kymmenen vuoden päästä... :)
musiikista eli hyvästä tanssittavasta sellaisesta. Tangot, valssit, humpat jne. En tiedä, miksi määritellään. Kun kuuntelen Iskelmä-radiota soi siellä useimmin Yö tai Chisu kuin Reijo Taipale.
Samaa mieltä, hyvä Apulanta!
Rva 40 v
Ihan suomipoppia. Iskelmää on nämä kunnon tanssilavahumpat - Matti ja Teppo, Topi Sorsakoski ja Kirka olivat, Katri-Helena, Yölintu jne. jne.