++ELOLINTUSET KESKIVIIKKONA++
Kommentit (34)
Onnea 011003 vai miten ne numerot meni... :D Kyllä sinä raskaana olet,ei ne testit voi sua huijata !!!Onnea valtavasti!!!
Luumisko meinaa tänäaamuna testata?? Plussasäteitä sinne ~~~~~~~
Mä teen tänään piparitaikinan niin päästään huomenna leipomaan. (jos taikinaa jää huomiseksi,kun kaikki hiukan maistelee sitä :D) Tulis nyt vaan jo lunta,ettei olis niin synkkää. Vettä vaan ropisee :((
Plussakuulumisia ootellessa,Hönttä kp 2 tai jotain?
Joo, tsemppiä tupakkalakkoon!
Minä täällä saikulla makoilen. Tosiaan eilen sain haamun Acondan testistä ja viikonloppuna aion testata sitten sen virallisen tuloksen ja toivottavasti plussan. Jännityksellä odottaa tänään saadaanko lisää plussa-uutisia :)
On ollut mahtavaa kun pinot alkaa kasvaa, tehdäänhän tänäänkin yhtä pitkä pino, tai pidempi!! Ja paljon plussauutisia!
Poju: Onnea tupakkalakkoon ja
Hönttä (muistinko oikein?), siis mahatvaa että joku tekee itse piparitaikinan.... Mä en ole tehnyt varmaan ikinä, JOS leivon pipareita niin sitten valmistaikinasta, mutta kun meillä ne piparit ei oikein edes mene kaupaksi niin usein ostan valmiina, ja nekin jää syömättä...
Omaa napaa, mulla kp 24/28 ja testasin äsken acon 10 :lla negan..... En malttanut vaikka järki sanoo ettei se vielä mitään näytä. Kuiteski ihan masentunut fiilis nyt, jotenkin tuntuu etten kuitenkaan ole raskaana. Vaikka oireita on, mm. pahaa oloa illalla ja mahan pohjaan sattuu. Mutta näille löytyy kyllä ihan selkeät selityksetkin, pahaolo tulee kun en syönyt eilen tarpeeksi ja mahakivut tulivat salilta toissapäivänä, reenin tulosta.... mutta silti.
Koitan tässä kääntää ajatuksia niin, että ei se nega haittaa, saapahan sitten juoda punkkua ja syödä homejuustoo ja ehkäpä jouluna nauttia mätiä ja graavikalaa jos pidettäis ens kuussa kuukauden yritystauko. Lisäks ollaan tammikuussa lähdössä matkallekin niin sais sielläkin sitten nauttia.... *huoh* (vaikka tsiljoonakertaa mieluummin olisinkin raskaana)
Eniten mua rassaa tässä hommassa mun ikä, täytän ens viikolla jo 32 ja ellei toista ala kuulua pian mä oon jo ikäloppu, kun toiveissa olis vielä se kolmonenkin ja töihinkin pitäis joskus palata ja uraa tehdä ja ja ja ..... :(
Eskari huutaa potalla, nyt menox...
'
++++ Plussatuulia!!
äitikuu
Testailin aamulla ja kahta viivaahan tuo näytti!!! Laskurin mukaan laskettu aika ois 29.7. Eli listoille saa lisäillä.
Nyt hirmu kiirus, joten enempää en ehdi tarinoimaan. Kaikille rutkasti tsemppiä ja ++++++++++säteitä!!
Ei vielä ole kuule mitään hätiä,kun nuo kp:t sulla vielä nuin vähän,joten elähän vielä hermostu!!! Viikonloppuna voi hyvinkin olla jo plussa testis!
Joo,meillä noita pipareita menis niin paljon ku vaan joku viittis tehdä,mut kun niillä pelkästään ei oikeen elä :DD
Niin ja mistäs lähtien 32.vuotiaat on olleet ikäloppuja...? *pyörittelee silmiään* :DDD (en mää ainakaan ole :D )
Piti ihan kirjoittaa, ettet todellakaan ole mikään ikäloppu!
Itse täytän alkuvuodesta 35 ja soittelin tossa pari kuukautta sitten neuvolaan, että voisinko mahdollisesti tehdä vielä lapsia kun olen niin vanha. Siellä se täti vaan nauroi ja sanoi että monet tekee tässä vaiheessa vasta ensimmäistä. Joten Äitikuu, vielä kerkeät tehdä vaikka kuinka monta vauvaa jos itsestä siltä tuntuu.
[color=red][size=5]♥[/size][/color] ONNEA PIKKUINEN!!![color=red][size=5]♥[/size][/color]
Onnea Pikkuinen!
Sain tytön hetkeksi nukkumaan ja oikeastaan pitäisi mennä itsekin mutta kirjoitanpa nyt ensin.. Eilen ei lapsi suostunut nukkumaan ennen kuin joskus puolen kahden aikoihin, ja jaksoi herätä jo puoli yhdeksältä. Itse nukkuisin semmoisia 9h unia.. Oli kyllä tylsä ilta kun kymmenestä asti silmät ristissä odotin, että päästäis nukkumaan, ja tyttö senkuin piristyi yötä kohti. Kehitin ratkaisun pureskeluongelmaan - " vapaa" -aika menee nyt lypsämiseen. Hidasta ja tylsää puuhaa!! Isä tosin on innoissaan, kun on viimeinkin päässyt " imettämään" :D
Kyselee aina välillä, joko olen raskaana - on huomaavinaan oireita ..
Taidanpa ottaa torkut ennenkuin ohjelma taas alkaa.. Mukavaa päivää lintuporukalle!
Onnea 01103 ja pikkuinen! ♥
Äitikuu! Älähän nyt hyvä ihminen tuolla lailla.. En mäkään pidä itseäni vielä (ihan.. ) ikäloppuna vaikka oonkin täyttänyt jo 37.. Vielä kuumeilen kolmatta ja nelonenkin haaveissa ehkäpä..
Peukutetaan sulle kovasti, että nega muuttuu plussaksi!
Pojulle onnea tupakkalakkoon!
Nyt pitää mennä laittamaan ipanoita ulkoilukuntoon!
Hauksaa päivää kaikille ja lisää plussia, kiitos! =)
Ai kun oli ihana huomata, että Öttis on jo tehnyt elolintusille oman listan tuonne odotuspuolelle! =) Oli pakko käydä kurkkimassa..
Mutta ihan sellanen tunne on edelleen, että perässä meitä tulee vielä monta!! Peukutukset sille!
Ihanaa lisää plussia!!!!
Mun huijaukset poskiontelotulehduksesta jatkuu, en ole mikään hyvä valehtelija. Ystäväni kyseli tuossa äsken, että " mikä se tollanen tulehdus on ku just nyt ennen bileitä iskee" ? Niin tää onkin aika erikoinen tulehdus ;) etten vaan jää kiinni vielä... hemmetti.
Alkoipa hyvin tämä aamu; Lähdin viemään poikaa keskussairaalaan lääkäriin, joka sijaitsee naapurikaupungissa. No eikö mitä, auto hyytyi moottoritielle ja siihen jäi lääkärireissut! Onneksi ei ollut mitään akuuttia, allergioiden takia vaan olis ollu kontrollikäynti! Silti ottaa hemskutisti päähän, kun seuraava aika menee varmaan ens vuoden puolelle! Ärrin murrin... Nyt ollaan kuitenkin jo turvallisesti kotona.
Täällä pitää odotella joulukuun puolelle asti, jotta nähdään onko mitä tässä kierrossa on tapahtunut. Kp 24/32-35.
Onnea hurjasti uusille plussailijoille!!!
Piretta
Onnea uusille plussanneille!!!
Ja kiitos tuesta. Välillä vaan on näitä päiviä, koko elämä harmittaa kun se ei menekään niinkun on suunnitellut....
Tuosta iästä vielä, en oikeesti koe itseäni Vanhaksi, vähän hymyssä suin kirjotan sanoessani ikäloppu, mutta noin niinkun lääketieteellisesti ajateltuna onhan se todennäkösempää saada lapsia alle kolkyt kun paljon yli. Mulla tähän ikään liittyy vielä kamala ammattikriisi, mun täytyisi hakea itselleni uusi työpaikka sitten kun sen aika koittaa, entinen homma oli määräaikainen ennen edellistä raskaaksituloa. Nyt siis elämä vähän auki, kun ei tiedä saako toisen lapsen pian (vai kenties koskaan) vai pitäisikö kovasti hakea töitä ettei tipu kelkasta. Ja jos niin mitä töitä. Toisaalta nyt pitäisi osata vaan nauttia kotonaolosta ilman stresssiä plussista tai työpaikoista.... juu, vaikeaa on.
Oon ollut kotona nyt jo yhteensä 1,5 v (poika 1v2 kk). Eli jos sitä plussaa ei ala tulla ja olen kotona vielä ens syksynäkin kun poika 2 v ja sit vasta tuliskin raskaaksi, olisin kotona vielä sittenkin ainakin 9 kk + 1 vuosi eli poissa työmarkkinoilta yhteensä yli 4vuotta..... Sit pitäis olla töissä ainakin pari vuotta rahallisestikin ja ammatinkin kannalta, ennekun vois alkaa kolmosta haaveileen. Ja kuinka kauan siinä sitten kestääkään....
Joo. Älkää ottakö liian vakavasti, mun on vaan välillä pakko saada suunnitella ja pohtia näitä juttuja. Mutta tiedänhän sen että elämä ei aina mee niinkun suunnittelee ja kiitollisuudella otetaan vastaan se mitä meille annetaan. Kun annetaan. Jos annetaan.
pohtimismyssä päässä Äitikuu
Poju: Tsemppiä tupakkalakkoon! Mulla paras motivaatio on aina ollu raskaus ja nyt en ole edellisen raskauden/imetyksen jälkeen aloittanut ollenkaan :)
Pikkuinen: Oikein paljon Onnea plussasta!!!!!
äitikuu: Höpsis, et sinä mikään ikälöppu ole! Ja kuten Viola? jo mainisti niin moni aloittaa tekemään ensimmäistä reilusti yli 3-kymppisenä. Itse olen 33 ja mielestäni parhaassa iässä mitä tähän asti on ollut ;)
Täällä ei mitään ihmeitä ,ukko nukahti eilen illalla sohvalle rankan lätkäpelin jälkeen joten ei päässy varmistelemaan... kp 17/28-39. Kohta lähden viemään keskimmäistä kerhoon ja tänään olis esikoisen opettajan kanssa kehityskeskustelu... ekaa kertaa myös lapsi tulee mukaan keskusteluun.
Toivottavasti saadaan kuulla tänään lisää plussauutisia. Toivottavasti Luumis on myös saanut plussansa vahvistumaan!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Onnittelut tosiaan minunkin puolestani ja Pojulle tsemppiä tupakkalakkoon! Itsellä jäi esikoisen plussauksen jälkeen eikä sen jälkeen ole tehnyt edes mieli. Luulen omalla kohdalla olleen vain tapa ei tarve. :) Mutta hengessä ollaan mukana lakkoilemassa. :)
Tylsää, kun meillä päin oli jo lunta maassa ihan kivasti mutta tänä aamuna heräsin siihen kun rännit lotisee ja lumet sulaa hirmuista kyytiä pois. Kaikki joulufiilikset mitkä pikkuhiljaa teki tuloaan, karisevat lumien myötä.
Mutta sitten kuumeilua hiukan... :) Kp on vasta neljässä menossa, joten mitään hötkyilyjä sen suhteen en tässä ala rustaamaan mutta laskeskelin tuossa että jos täti seuraavan kerran jättäisi tulematta, saisin itselleni valtavan suuren joululahjan. Menkkojen pitäisi laskureiden yms. muun järkeilyn perusteella alkaa 17.12 joten melkoisen lahjatoiveen olen nyt pukille esittänyt. :)
++++tuulia puhaltelen kaikille muillekin ja onnea vielä jo plussanneille! nyt pitää mennä kun esikko ei millään tahdo rauhoittua päikkäreille.
Onpas taas harmaata ja synkän näköistä ulkona!
Meillä pikkutypykin on ilmeisesti taas tulossa sairaaksi, johan tässä olikin jo muutama terve päivä välissä. Ei ole helppoja nämä flunssakierteet!
Mieskin tulee onneksi taas kotiin jo muutaman päivän päästä ja päästään taas jakamaan arkea yhdessä.
[color=red] Poju: [/color] Tsemppiä lopettamiseen! Onneksi on hyvä syy mihin tukeutua! Kivaa, että on joku jolla on ihan samanlainen kierto ja vielä samassa vaiheessa kun itsellä.
[color=red] Viola: [/color] Plussaonnea!! bdbdbdbd
[color=red] Hönttä: [/color] Ihanaa aktiivisuutta tuo piparitaikinan tekeminen. Itse en jaksa / viitsi tehdä kuin yhden piparitaikinan joulun aikana ja se saa vielä odottaa. Oma äitini kyllä uhkaili, että joutuisin tänä vuonna tekemään piparit myös hänelle ja mummille. Saas nähdä!
[color=red] Äitikuu: [/color] Ei vielä kannata todellakaan masentua! Niin kauan on toivoa kun ei tätiä näy!
[color=red] Pikkuinen: [/color] Suuret onnittelut plussasta!!
[color=red] AuroraM: [/color] Toivottavasti sinulla pokka pitää kavereiden kyselyjen suhteen! Valkoiset valheet ovat mielestäni sallittuja näin suuren uutisen edessä!
[color=red] Piretta: [/color] Onko teillä minkälaisia allergioita? Ollaan meidän pikkutypyn kanssa juostu jos jonkun sortin allergiatesteissä ja pikku hiljaa rupeaa onneksi helpottamaan. Vielä olisi joulukuun alussa brick-testejä tiedossa.
Siinähän sitä juttua taas olikin!
G: Kerrotteko miehillenne kirjoittelustanne tänne? Esim. Mitä olette kirjoittaneet ja mitä muille palstalaisille kuuluu?
Oma vastaus: Täytyy myöntää, että teen tätä aikalailla salassa mieheltä, hyi minua! Miehen mielestä tämä on vaan turhanpäiväistä kotkotusta :o) Parempi kun ei tiedä mitä teen päivät pitkät töissä!
Ja paljon plussaonnea meille muillekin!!!
Testit ei tietenkään olleet tulleet postissa niinkuin piti joten se siitä testaamisesta sitten :S Harmittaa ihan ältsisti. Näin viime yönä unta että täti tuli, mutta onneks se on toistaiseks pysynyt poissa, toivottavasti ei ollut mikään enneuni.
Olen tässä ollut ostamassa uutta sänkyä ja siinä on kyllä menny ihan kaikki päin peetä mikä vaan voi mennä. Tänään meille sitten kannettiin hittolainen vääränlaiset patjat... =E Ja tietenkin sen huomasin vasta kun ne ukot oli jo lähteneet. Nyt sit makuuhuoneessa ei ole tilaa edes nukkua ja ei mitään hajua millon pääsen eroon noista ryökäleistä. Suututtaa ihan älyttömästi. Olen saanut soitella ympäriinsä asian tiimoilta ja mitään ei tunnu tapahtuvan. Saa nähdä hakeevatko nuo pirun patjat pois ennen kuin pitää lähteä töihin, vai jääkö ne tänne sit odottelemaan... Riskillä kun tänne jää sit kuitenkin 4 kk vanha kissa ja kolme koiraa.. Eihän sitä tiijä mitä niiden keskenään täällä ollessa tapahtuu. Ei tää kuitenkaan mikään patjavarasto ole. Vitja miten suututtaa.
Mieki oon vähän tässä yrittänyt lakkoilla, mutta nyt repes kyllä lopullisesti tuon hiton sänkyselkkauksen kanssa, hermot meni niin et huhhuh, ja renkaat savuten kurvasin shellille tupakan ostoon. Sekin harmittaa :(
Hurjan paljon onnea taas uusille plussanneille :)
Ja rutkasti tsemppiä Pojulle tupakoinnin lopettamiseen!!! Itse lopetin aikoinaan kun aloin odottaa esikoista. Raskaus- ja imetysaika meni ihan ok, ei ees tehnyt mieli.... mutta täytyy nolona tunnustaa, että nykyään tulee taas sauhuteltua, kotona en polta ollenkaan, mutta töissä kylläkin! No nyt oon sit päättänyt että kun/jos se plussa meille taas joskus napsahtaa, niin sit loppuu sauhuttelu -ja lopullisesti tällä kertaa!
Omaa napaa: kp 17/28-38 menossa eikä vieläkään ovista :( Tikutellut oon kp 14 lähtien ja joka päivä sama juttu eli 2 viivaa, mutta tulosviiva ei lähelläkään kontrolliviivan väriä... Toisaalta, viime kierto oli sen 38 pv, joten jos oon silloin ovuloinut ni se on tapahtunut kai vasta kp 23-24 paikkeilla?
Sit vielä siihen galluppiin vastaus: eli mun mies tietää että käyn täällä taustailemassa mutta ei tiedä (vielä) että oon uskaltautunut nykyään jotain kirjoittelemaankin... Myöskään oviksen metsästyksestä en oo (vielä) miehelle kertonut, koska on sitä tyyppiä että saattaa saada moisesta suorituspaineita...
Olis kiva jutskailla pidempäänkin mutta ei auta, töihin se on taas lähdettävä :( Hauskat päivänjatkot kaikille ja oikein paljon plussaonnea jokaiselle!!!
Kyselit poikamme allergioista, joita löytyykin roppakaupalla. Kerrotaan nyt alusta asti; pojalla alettiin epäillä maitoallergiaa jo parin kuukuden ikäisenä. Sitten asiaa vatkattiin ja vatkattiin neuvolassa, kunnes pääsimme toukokuun lopussa prick-testeihin, poika oli silloin jo melkein puolivuotias. Testeissä näkyi selvästi lehmänmaito-, ruis-, ohra-, vehnä- ja histamiiniallergiat sekä atooppinen iho.
Oireina olivat vatsakipu, ripuli, ihottuma, oksentelu... Rupesimme jo keväällä epäilemään omaa mielenterveyttämme, kun poika vaan itki yötä päivää, eikä mikään auttanut. Kun allergiat löytyivät oli se meille enemmänkin suuri helpotus, sillä oikealla ruokavaliolla oireet ovat pysyneet loitolla, jopa atopia on helpottanut! Tietysti uusien ruoka-aineiden kokeilu on pitänyt tehdä tosi varovasti ja erikoisruokavalio on hankaloittanut monella tapaa elämäämme. Mutta aina kun näen poikamme iloisesti hymyilevän, on se kuin kiitos kaikesta vaivannäöstä!
Minkälaisia oireita tytöllänne on ollut? Oletko pitänyt hänellä tai mahd. imettäessä ruoka-ainediettejä? Ainakin meillä selvisi maitoallergia jo imetyksen aikana, kun jätin sen pois pariksi viikoksi!
Toivottavasti saatte jotain selville prick-testeissä!
Piretta
Tänään yritän lopettaa tupakanpolton.Kyllä tekis mieli kokoajan mennä partsille tupruttaa, mutta ei nyt näin nopee voi luovuttaa.Taitaa olla kp21/27-31 eikä mitään oireita.Tosin oon päättäny olla niitä ettimättä ja yritän ajatella jotain muutakin ku vauvakuumeilla(huom.Yritän...).
Oiskohan tänään uusia plussia tulossa...Toivotaan.